دیود لیزر در دندانپزشکی

دیود لیزر در دندانپزشکی | بهتریشن ایمپلنت اصفهان

بررسی دیود لیزر در دندانپزشکی

در دندانپزشکی نوین از لیزرها به منظور بازسازی بافت‌های دندانی و پاکسازی کانال‌های داخل دندان استفاده می‌شود. هنگام درمان به روش روت کانال، دندانپزشک شما از لیزر به منظور بازکردن حفره‌ای در دندان و از بین بردن بافت معیوب استفاده می‌کند. همچنین از لیزر به منظور شکل دادن و آماده‌کردن کانال جهت پرشدن با مواد استفاده می‌کند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان دیود لیزر در دندانپزشکی را بررسی خواهیم کرد.

متد جدید روت کانال در قیاس با روش‌های پیشین مزایای بسیاری دارد. مهمترین آن این است که دیگر دندانپزشک نیازی به استفاده از دریل‌های پرصدا و ترسناک برای بازکردن حفره در دندان شما ندارد. پس اگر این‌بار نیمه‌شب دندان درد داشتید و خواستید از ترس مراحل عذاب‌آور روت کانال پیش دندانپزشک خود نروید، روش‌های نوین روت کانال را به یاد بیاورید.

مطلب پیشنهادی : کاربردهای لیزر اپیک 10 در دندانپزشکی

نحوه استفاده از دیود لیزر در دندانپزشکی

امروزه استفاده از دیود لیزر به امری رایج در درمان دردهای دندانی تبدیل شده است. سایز کوچک و هزینه کم آن‌ها از مهمترین دلایل محبوبیت این روش می‌باشد. تمامی دیود لیزرها برای تولید نور مونوکروماتیک از برانگیزش الکتریکی یک نیمه‌رسانای خاص استفاده می‌کنند. یک نمونه از دیود لیزرها نشانگرهای لیزری می‌باشند. دیود لیزرها می‌توانند به روش‌های مختلف مورد استفاده قرارگیرند، از آن‌ها می‌توان به روش امواج متناوب یا به‌صورت پالس استفاده کرد. اما از آن‌ها نمی‌توان به صورت پالس‌های آزاد بهره برد. دیود لیزرها امواجی غیرقابل رویت و در طول موجی نزدیک به امواج مادون‌قرمز در بازه 1064-805 نانومتر متغیر هستند. در این میان، لیزری تشخیصی که در طول موج 655 نانومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد یک استثنا در این زمینه به شمار می‌آید.

مزیت های عصب کشی با لیزر دیود | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

دیود لیزرها برای بافت‌‌های نرم مورد استفاده قرار می‌گیرند. کروموفورها رنگدانه‌هایی درون سلول هستند که بافتی نرم مانند هموگلوبین و ملانین دارند، و بازه امواجی مانند Nd:YAG را به راحتی جذب می‌کنند.

با این وجود بسیاری از جراحی‌های دندان تنها با استفاده از تابش لیزر به منطقه جراحی صورت نمی‌پذیرد. در واقع در مرحله ابتدایی تابش دیود لیزرها با سوزاندن غشای مفصلی نوک دستگاه شروع می‌شود. این مرحله مقدمه‌‌ای است برای بالا بردن انرژی لیزر تا به حدی که امواج توسط مواد نوک دستگاه جذب شوند، که این امر نوک دستگاه را مانند تکه سنگ کوارتز بسیار داغی، برانگیخته می‌کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

انرژی لیزر به طور غیرمستقیم به‌وسیله گرمایش باعث برش نوک فیبر نوری می‌گردد. دیود لیزر انرژی لازم برای برش بافت‌ها را از همین مرحله ابتدایی کسب می‌کند و بدون این مرحله ابتدایی قادر به انجام عملیات مورد نظر در جراحی نیست. اگر بخواهیم “دندانپزشکی به‌وسیله لیزر” را به معنی برهم‌کنش نور با بافت‌ها در نظر بگیریم، دیود‌‌ لیزر در این تعریف نمی‌گنجد.

استفاده از دیود لیزر برای جراحی بافت‌های داخل دهان نظیر جراحی لثه، نمونه‌برداری و دیگر موارد بسیار موثر می‌باشد. همچنین از دیود لیزرها می‌توان به‌عنوان از بین برنده باکتری‌ها استفاده کرد و یا از آن‌ها در سفیدسازی دندان‌ها بهره برد. دیود لیزرها همچنین خواص فوتوبایوماژول فوق‌العاده‌ای دارند.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ