راهکارهای تقویت دندان های لق شده

راهکارهای تقویت دندان های لق شده | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی راهکارهای تقویت دندان های لق شده

لق شدن دندان در بزرگسالان، نشانه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا بیماری های دهان است. لق شدن دندان ها جویدن صحیح غذا را دشوار می کند و درمان نشدن آنها می تواند منجر به قرمز و متورم شدن بافت های اطراف شود. برای تقویت دندان های لق، می‌توانید چندین درمان خانگی را امتحان کنید تا علائم را کاهش داده و تسکین دهید. در ادامه این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان به مطالعه و بررسی راهکارهای تقویت دندان های لق شده خواهیم پرداخت.

عوامل ایجاد لق شدگی در دندان ها

معمولاً شناخته شده است که لق شدن دندان ها در کودکان تا حدودی طبیعی است. آنها دندان های شیری دارند که به تدریج جایگزین دندان های دائمی می شوند. اما، لق شدن دندان در بزرگسالان موضوعی نگران کننده است. ممکن است نشانه ای از بیماری زمینه ای یا سلامت ضعیف دندان باشد. قبل از اینکه لق شدن دندان، مشکل خاصی را برای شما ایجاد کند. باید در اسرع وقت از آن مراقبت کنید. هنگامی که بزرگسالان با مشکل لق شدن دندان مواجه می شوند، معمولاً علائمی شامل موارد زیر را ایجاد می کند:

• قرمزی اطراف لثه
  • درد دندان یا لثه
  • خونریزی لثه
  • لثه های متورم

همچنین، این علائم می تواند نشان دهنده بیماری دندان باشد. بنابراین لازم است برای همین موضوع با پزشک مشورت کنید. ارزیابی علت به پزشک کمک می کند تا آن را به درستی درمان کند. برای بسیاری، مشکلات لق شدن دندان از مشکلات لثه و از دست دادن استخوان ناشی می شود. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که پریودنتیت، یک عفونت، استخوان و بافت‌های نرم حامی دندان‌ها را از بین می‌برد.

مطلب پیشنهادی : کاربردهای انواع بریس برای کودکان

سایر علل لرزش و لق شدن دندان ها :

• پوکی استخوان
  • بهداشت ضعیف دهان
  • بیماری لثه با پلاک
  • آسیب یا شکستگی دندان
  • پوسیدگی دندان در اثر مصرف غذاهای شیرین

اقدامات درمانی برای دندان عقل پوسیده | بهترین جراح لثه اصفهان

استفاده از روغن های گیاهی

فرآیند کشیدن روغن یا چرخاندن روغن در دهان می تواند با از بین بردن میکروب های مضر موجود در دهان به از بین بردن ناخالصی ها کمک کند. می تواند به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک کند و پلاک را از بین ببرد. این ممکن است به رفع لق شدن دندان کمک کند. قبل از مسواک زدن در صبح، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر (یا روغن کنجد یا زیتون) را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در اطراف دهان خود بچرخانید. روغن را بیرون بریزید و دهان خود را با آب گرم کاملا بشویید. دندان های خود را طبق معمول مسواک بزنید. این کار را هر روز صبح تکرار کنید. همچنین می توانید یک بار دیگر قبل از رفتن به رختخواب این کار را انجام دهید.

پودر آملا

آملا یا انگور فرنگی هندی می تواند به توسعه و حمایت از بافت های همبند کمک کند. می تواند به بازسازی و التیام بافت کمک کند و منجر به سفت شدن دندان ها شود. یک قاشق چایخوری پودر آملا را با آب مخلوط کنید و دهان خود را با این مخلوط بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

توجه: به مدت یک ساعت پس از روتین شستشو، چیزی ننوشید یا نخورید.

مکمل های کلسیم و ویتامین D

کلسیم و ویتامین D برای سلامت دندان و استخوان ضروری هستند. کمبود این مواد مغذی می تواند باعث بدتر شدن سلامت دندان ها شود و منجر به لق شدن و لرزش دندان ها شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین D باعث افزایش احتباس دندان می شود.

پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن به طور کامل تمام باکتری های موجود در دندان لق و اطراف آن را از بین می برد. این میکروب ها یکی از شایع ترین دلایل لق شدن دندان ها در نتیجه عفونت، حفره و/یا پلاک هستند. یک قاشق غذاخوری یا بیشتر از محلول پراکسید هیدروژن ۳٪ را در دهان خود بریزید و آن را برای یک دقیقه بچرخانید. آن را تف کنید و دهان خود را با آب معمولی بشویید. این کار را با مسواک زدن منظم دندان های خود دنبال کنید. هر روز یک یا دو بار این کار را تکرار کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

پیشگیری از لق شدن دندان ها

در اینجا چند راه برای جلوگیری از لق شدن دندان های خود آورده شده است:

• از سیگار و مصرف زیاد الکل خودداری کنید.
  • مسواک حداقل دو بار در روز را به یک عادت منظم روزانه خود تبدیل کنید.
  • جدای از مسواک، باید به طور مرتب از نخ دندان بین دندان های خود استفاده کنید.
  • اگر اهل ورزش های شدید هستید، برای محافظت از دندان های خود باید از محافظ دهان استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که به طور منظم با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود که آیا بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنید یا خیر.
  • با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا برای کمک به پیشگیری از پوکی استخوان نیاز به مصرف مکمل های ویتامین D و کلسیم دارید یا خیر.

درمان های خانگی برای لق شدن دندان ها علائم مرتبط با آن را تسکین و تسکین می دهد. بهداشت نامناسب دهان، بیماری های لثه یا آسیب های دندانی ممکن است باعث لق شدن دندان ها شود. می توان آن را با داروهایی مانند روغن کشی، سیر، پودر آملا، کلسیم و مکمل های ویتامین D کنترل کرد. روغن خردل، عسل، فلفل بلند و زردچوبه نیز در مدیریت دندان های لق موثر هستند. از آنجایی که این درمان ها طبیعی هستند، نتایج به زمان نیاز دارد. علاوه بر این، نکات پیشگیری مانند دو بار استفاده از مسواک و نخ دندان، رعایت بهداشت دهان و اجتناب از مصرف زیاد الکل و سیگار به جلوگیری از لقی دندان ها کمک می کند.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

• صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.