روش‌های افزایش ماندگاری ایمپلنت دندان

روش‌های افزایش ماندگاری ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی روش‌های افزایش ماندگاری ایمپلنت دندان

قصد داریم تا در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان که برای شما گردآوری شده است. به مطالعه و بررسی روش‌های افزایش ماندگاری ایمپلنت دندان بپردازیم. ۲۰ سال حداقل عمر مفید یک دندان ایمپلنت شده است. در صورت رعایت نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، می توانید از ایمپلنت بیشتر از این مدت نیز استفاده کنید، حتی تا آخر عمر. از مزایای ایمپلنت دندان، شباهت بسیار زیاد آن به دندان های واقعی و ظاهر طبیعی شان است. طول عمر ایمپلنت دندان را پارامترهای مختلفی می تواند تعیین کند. افزایش عمر مفید ایمپلنت میسر می شود اگر مراقبت های لازم پس از ایمپلنت همواره به طور صحیح صورت گیرد. اگر ایمپلنت دندان یا تاج آن دچار عفونت نشوند، شل یا لق نشوند و معاینات دوره ای انجام شود، عمر مفید ایمپلنت دندان می تواند چندین دهه طول بکشد.

راه‌های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی به گونه طراحی شده اند که مادام العمر باشند اما همواره عواملی وجود دارد که سلامت ایمپلنت ها را به خطر می اندازد از این رو انجام اقداماتی که از بروز عوارض ایمپلنت دندان جلوگیری کند می تواند اقدامی مثبت در جهت افزایش طول عمر ایمپلنت ها باشد. در ادامه به برخی از عوامل مهم اشاره می کنیم که اگر کنترل شوند عمر مفید ایمپلنت را طولانی تر میکندبرخی از این عوامل عبارتند از:

متخصص ایمپلنت دندان

تجربه و تبحر متخصص ایمپلنت در تشخیص مناسب ترین نوع ایمپلنت بسته به شرایط دهان و دندان بیمار، کار هرکسی نیست و به اصطلاح باید کار را به کاردان سپرد. ایمپلنت های دندانی اگر در اندازه های مناسب و جای درست قرار نگیرند ایمپلنت را با شکست مواجه می کند. مرحله جراحی و نصب ایمپلنت هم مراحل حساسی است که نیازمند دقت و توجه بسیار است. دکتر حسین برجیان متخصص ایمپلنت دندان در کلینیک لیزر دندانپزشکی نجم اصفهان با استفاده باکیفیت ترین مواد و تجهیزات روز دنیا آماده خدمت رسانی به هم میهنان عزیز است.

مطلب پیشنهادی : بررسی مزایا و معایب بریج دندان

سلامت دهان و دندان بیمار

با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که میزان سلامت دهان و دندان بیمار در عمر متوسط ایمپلنت نقش مهمی دارد. مثلا تراکم استخوان فک در ایمپلنت مهم است. با عمل جویدن یا خوردن، بخشی از بافت استخوان فک بر اثر نیرویی که وارد می شود، پاره شده و دوباره بازسازی می شود و این باعث می شود که تراکم استخوان حفظ شود و اگر زمان زیادی از ازمان فقدان دندان گذشته باشد، این تحریکات متوقف شده و به مرور تراکم استخوان کم و کمتر می شود.

راه های درمانی جایگزین کردن دندان از دست رفته | بهترین دندانپزشک اصفهان

ابتلا به دیابت

طول عمر ایمپلنت های دندانی در بیماران دیابتی نیز به سبب اینکه بافت و تراکم استخوانی ضعیفی دارند ممکن است که در مقایسه با سایر بیماران که این شرایط را دارند، کمتر باشد.

موقعیت دندان ایمپلنت شده

علاوه بر این ها، موقعیت دندان ایمپلنت شده و تعداد آن ها هم می تواند در میزان عمر ایمپلنت دندان تفاوت ایجاد کند. دندان های خلفی که فشار بیشتری را برای خوردن و جویدن متحمل می شوند، بیشتر در معرض سایش و لق شدن تاج آن قرار دارند.

برند ایمپلنت دندان

انتخاب برند ایمپلنت از دیگر عوامل تاثیر گذار در طول عمر دندان ایمپلنت شده است. برند های متفاوت از متریال های متفاوت در ساخت پایه ایمپلنت استفاده می کند که در استحکام آن و جوش خوردنش با استخوان فک موثر است. از بهترین برند های ایمپلنت های دندانی می توان به ایمپلنت آمریکایی، سوئیسی و کره ای اشاره کرد. پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم یا سرامیک است که با بافت لثه و استخوان های فک سازگاری دارد و خود دچار پوسیدگی نمی شود.

برندها:

  • ایمپلنت آمریکایی
  • ایمپلنت سوئیسی
  • ایمپلنت کره ایی
جوش خوردن صحیح ایمپلنت به استخوان فک

فرآیند اسئواینتگریشن از مهم ترین عوامل در ماندگاری و طول عمر ایمپلنت دندان است. اسئواینتگریشن فرآیندی است که طی آن پایه ی ایمپلنت باید به استخوان فک جوش بخورد و با توجه به اینکه گفتیم جنس پایه های ایمپلنت به گونه است که خود به خود دچار پوسیدگی نمی شوند، اگر مرحله ی اسئواینتگریشن به درستی تکمیل شود می توان گفت ایمپلنت حداقل برای ۲۰ سال تضمین می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

مقایسه استحکام ایمپلنت دندان با دندان های طبیعی

ساختار ایمپلنت های دندانی از دو جزء کلی پایه ی تیتانیومی و تاج سرامیکی تشکیل شده که مواد تشکلیل دهنده آن ها به گونه ای است که به مرور زمان با بافت استخوان و لثه پیوند می خورد و محکم تر می شود. حال اگر بخواهیم استحکام و دوام دندان ایمپلنت شده با یک دندان طبیعی را در مقام قیاس قرار دهیم میتوان گفت که ایمپلنت ها قوی هستند و می توانند فشار را تاحد زیادی تحمل کنند. همانطور که تا به حال در این مقاله گفته شد سعی کنید مراقبت های ضروری را انجام دهید که تا ایمپلنت های دندانی عمر مفید بالایی داشته باشند.

افزایش عمر ایمپلنت دندان با پیوند استخوان

اگر تراکم استخوانی بیمار به حد کافی نباشد یک راه حل پیش رو برای ایجاد شرایط استخوانی مناسب “ پیوند استخوان ” است. پیوند استخوان به چهار طریق پیوند بلوک، افزایش ریج، پیوند سوکت و لیفت سینوس انجام می شود. پیوند استخوان در ناحیه فک به معنی افزایش حجم، سطح و طول استخوان پشتیبان ایمپلنت است که می تواند استحکام و قدرت نگهداری ایمپلنت را در این ناحیه بالا ببرد و این خود منجر به افزایش طول عمر ایمپلنت دندان می شود.

مراقبت های پس ازشامل اقداماتی است که به انجام درست و به موقع آن‌ها همواره توصیه می شود تا عوارض ناشی از پیوند به حد زیادی کاهش یابد. استراحت مطلق داشته باشید. مایعات داغ را از برنامه غذایی خود حذف کنید. اکیدا از مصرف دخانیات (سیگار) پرهیز کنید.. به منظور کاهش تورم ناشی از جراحی، از کمپرس توصیه می شود. به هنگام خونریزی در ناحیه جراحی از گاز استریل استفاده کنید.. از مسواکی مناسب و نرم که آسیبی به قسمت جراحی شده وارد نشود. روزانه از دهانشویه برای جلوگیری از ایجاد عفونت و باکتری بهتر است استفاده شود.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ