روش های پیشگیری و درمان زردی دندان‌ها

روش های پیشگیری و درمان زردی دندان‌ها | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی روش های پیشگیری و درمان زردی دندان‌ها

بهترین راه پیشگیری از زرد شدن دندان ها، توجه به آنچه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خورید و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نوشید، است. همچنین باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و حداقل دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان روش های پیشگیری و درمان زردی دندان‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

راحت‌ترین علت زرد شدن دندان‌ها، بهداشت نامناسب دهان و دندان است به این دلیل که وقتی پلاک (لایه‌ای از باکتری‌هایی که روی دندان‌ها تشکیل می‌شود) و تارتر (پلاک‌های دندانی سفت‌شده) ایجاد می‌شوند، می‌توانند دندان‌ها را زرد نشان دهند. از بین بردن این تجمع قبل از شروع پوسیدگی برای داشتن لبخندی سفیدتر و دندان های سالم بسیار مهم است.

بهترین محافظت در برابر نازک شدن مینای دندان، اطمینان از تولید بزاق مناسب است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند غذا و پلاک را از دندان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها پاک کند و فلوراید کافی دریافت کند. دو بار در روز با یک خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید، آب حاوی فلوراید بنوشید و اگر خشکی دهان دارید برای جلوگیری از نازک شدن مینای دندان به پزشک مراجعه کنید. بهتر است دندان های خود را به طور منظم توسط یک دندانپزشک باتجربه معاینه کنید. نوشیدن از طریق نی، زمان تجمع مایعات روی سطح دندان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را به حداقل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رساند. می‌توانید پس از مصرف غذاها یا نوشیدنی‌هایی که ممکن است دندان‌های شما را زرد کند، دهان خود را با آب بشویید.

خلاصی از شر دندان‌های زرد

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، مهمترین کاری است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید برای سفید نگه داشتن دندان‌های خود انجام دهید. یک روال بهداشتی خوب شامل مسواک زدن دندان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها دو بار در روز و نخ دندان کشیدن حداقل یک روز است. خمیر دندان‌های سفید کننده و دهان شویه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها اختیاری هستند.

عوامل ایجاد لکه‌های خارجی و زرد شدن دندان‌ها | بهترین دندانپزشک اصفهان

درمان‌های طبیعی

روش‌های طبیعی برای سفید کردن دندان های زرد شامل استفاده از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن، سرکه سیب و پوست لیمو است. با این حال، اینها از نظر علمی تایید نشده اند.

سفید کننده حرفه ای

انجام روش های حرفه ای سفید کردن دندان احتمالا بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت. لیزر درمانی به دلیل اینکه توسط متخصصان دندانپزشکی نظارت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، گزینه ایمن تری است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

ویزیت منظم دندانپزشک

شما باید حداقل دو بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه کنید. مراجعه منظم به دندانپزشک به آن‌ها اجازه می‌دهد تا دندان‌های شما را با دقت بیشتری تمیز کنند و می‌توانند مشکلات دندانی را که ممکن است به زرد شدن دندان‌ها منجر می‌شود را تشخیص دهند.

کیت‌های سفید کننده خانگی

کیت‌های سفیدکننده خانگی معمولاً از ترکیبی از ژل سفیدکننده حرفه‌ای و فناوری نور LED برای کمک به تسریع فرآیند سفید کردن استفاده می‌کنند. نوارها و ژل های سفید کننده از ژل های مبتنی بر پراکسید استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

راه های درمان شفافیت دندان

علائم اختلال غدد بزاقی

نکات مراقبتی بعد از جراحی دندان عقل

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ