سوالات متداول ارتودنسی دندان

سوالات متداول ارتودنسی دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

پاسخ به سوالات متداول ارتودنسی دندان

قصد داریم تا در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به سوالات متداول ارتودنسی دندان پاسخ دهیم.

درمان ارتودنسی ثابت چقدر طول می کشد؟

طول دوره درمان بستگی به شدت مشکلات ارتودنسی شما و رعایت دقیق دستورات ارتودنتیست و مراقبت از براکت و دندان ها دارد. به طور کلی درمان ارتودنسی بین یک تا دو سال زمان می برد. در بعضی مواقع مشکلات دندان با ارتودنسی به طور کامل رفع نمی شود و نیاز به جراحی فک می باشد، در این صورت درمان ارتودنسی حدود ۳ سال طول می کشد.

چکار کنیم درمان ارتودنسی زودتر تمام شود؟

برای کوتاهتر کردن طول دوره درمان ارتودنسی باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • تا جایی که میتوانید مراقب براکت باشید صدمه نبیند. هر بار که براکت صدمه میبیند و از کار می افتد حرکت دندانها متوقف می شود.
  • دندانها و براکت را خوب تمیز کنید. هر چه لثه و دندانها از سلامت بهتری برخوردار باشند، واکنش بهتری به اعمال نیرو نشان می دهند و سریعتر و مطمئن تر حرکت می کنند.
  • جلسات تعیین شده را به تاخیر نیندازید. دقیقا همان زمانی که دکتر از شما خواسته برای تنظیم براکت مراجعه کنید، نزد او بروید تا براکت همیشه کارایی خود را حفظ کند.
  • اگر مشکلی در براکت یا دندانها به وجود آمده است با مطب ارتودنتیست تماس بگیرید. در صورت لزوم نوبت بگیرید و دندانپزشک را ببینید.
  • در حال حاضر دستگاههایی برای سریعتر کردن درمان ارتودنسی و حرکت دندانها تبلیغ می شوند. اگر میخواهید از این دستگاهها بهره ببرید ابتدا با متخصص ارتودنسی خود صحبت کنید.

مطلب پیشنهادی : زمان ضرورت به عصب کشی دندان

کدام نوع براکت ارتودنسی ثابت برای من بهتر است؟

این امر بستگی زیادی به شرایط شما دارد. متخصص ارتودنسی بر اساس نیاز شما، مقدار فاصله ای که دندان ها باید طی کنند و نیرویی که برای این امر لازم است، پیچیدگی مشکل ارتودنسی، توانایی شما در رعایت دستورات دکتر و همچنین بودجه مالی و ترجیحات شخصی شما بهترین نوع براکت ارتودنسی را به شما توصیه می کند. در انتخاب روش درمان ارتودنسی باید معایب و مزایای هر کدام را به خوبی بررسی کنید.

مطلب پیشنهادی : ارزانترین نوع روکش دندان

مقاوم ترین و بادوام ترین سیستم براکت ثابت کدام است؟

براکت فلزی مقاوم ترین و بادوام ترین سیستم براکت است چرا که اجزاء آن فلزی بوده و کمتر از سایر سیستم های براکت آسیب پذیر هستند و از طرفی دچار تغییر رنگ نمی شوند.

کدام نوع براکت از نظر زیبایی بهتر است؟

از نظر زیبایی بهترین روش ارتودنسی، الاینر شفاف است که برخی آن را به اینویزالاین می شناسند. اما این روش غیر ثابت است و معایب و مزایای خاص خود را دارد. در ارتودنسی ثابت از نظر زیبایی بهترین روش براکت پشت دندانی است چون اصلاً در معرض دید قرار ندارد و کسی متوجه درمان شما نمی شود. اگر محدودیت‌های براکت پشت دندانی را نمی توانید بپذیرید، براکت سرامیکی برای شما گزینه بهتری است.

کدام روش درمان ارتودنسی ثابت ارزان تر است؟

اگر محدودیت مالی دارید و هزینه برایتان اهمیت دارد، براکت فلزی هنوز رایج ترین و از طرفی ارزانترین روش درمان ارتودنسی است.

کارآمد ترین و مطمئن ترین روش درمان ارتودنسی ثابت کدام است؟

با وجود پیشرفت‌های زیادی که در حوزه درمان ارتودنسی صورت گرفته است هنوز براکت فلزی کارآمدترین و مطمئن ترین روش درمان ارتودنسی است به طوری که اگر مشکلات ارتودنسی پیچیده ‌ای داشته باشید، براکت فلزی اولین گزینه پیشنهادی خواهد بود. علاوه بر کارایی آن، قابلیت نصب قطعات کمکی مختلف در حین درمان از مزیت‌های آن به شمار می‌آید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

آیا با وجود براکت ارتودنسی می توان درست صحبت کرد؟

در ابتدا که درمان ارتودنسی را شروع می کنید خواه با براکت ثابت باشد و یا الاینر یا هر وسیله دیگر ارتودنسی، احتمالا تا مدتی همه کلمات را نمی توانید به درستی ادا کنید. با تمرین خیلی زود به این وسیله عادت می کنید و می توانید همانند گذشته درست صحبت کنید.

آیا درمان ارتودنسی درد دارد؟

درمان ارتودنسی برای حرکت دادن دندانها به موقعیت درست انجام می شود برای حرکت دادن دندان ها باید به آنها فشار وارد شود. بنابراین دندان ها تحت نیرویی که به آنها اعمال می شود وادار به حرکت می شوند. این به این معنی است که در طی دوران درمان ارتودنسی گاهی اوقات احساس فشار و درد در دندان ها وجود دارد به خصوص پس از گذاشتن براکت در دهان که این فرآیند اعمال نیرو شروع می شود و همچنین هر بار که براکت تنظیم و سفت می شود تا چند روز دندان درد یا ناراحتی در دهان ممکن است تجربه شود. با این حال این درد خفیف است و با مسکن کنترل می شود.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ