روش های کاهش طول درمان ارتودنسی دندان

روش های کاهش طول درمان ارتودنسی دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی روش های کاهش طول درمان ارتودنسی دندان

در مطلبی که امروز در سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان برای شما عزیزان گردآوری شده است. به مطالعه و بررسی روش های کاهش طول درمان ارتودنسی دندان خواهیم پرداخت. در پاسخ سوال چگونه مدت زمان ارتودنسی را کاهش دهیم، باید ابزارهای ارتودنسی را نیز در نظر بگیرید. برخی از این ابزارهای اضافی ارتودنسی عبارت‌اند از:

استفاده از دستگاه های ویبراسیون

ایجاد لرزش و ویبره با دستگاه های ویبراسیون، لرزش‌های ظریفی روی دندان‌ ایجاد می‌ کند، که می تواند به تسریع حرکت دندان ها در جهت فشار بریس ها، کمک کند. این رش از بهترین راه های تسریع و کوتاه کردن مدت زمان ارتودنسی دندان می باشد. قسمت دهانی دستگاه را بین دندان های فک بالا و پایین قرار داده و دستگاه را روشن کنید. شما می توانید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در طول روز از این وسیله استفاده نمایید.

کمک گرفتن از کش­های لاستیکی

این‌ها برای درمان تراز شدن فک به مهاربندها متصل می‌شوند. این کش­ها در سقف دهان شما قرار می‌گیرند و از نیروی ملایم برای گشاد شدن فک استفاده می‌کنند. این موارد در کودکانی که هنوز در حال رشد هستند تجویز می‌شود پس طول درمان ارتودنسی در سنین مختلف فرق دارد و با حضور کش­های لاستیکی می­تواند کم­تر یا بیشتر شود. آن‌ها نیز ممکن است به شما کمک کند تا به‌ طور کلی از بریسر خودداری کنید یا بعداً از زمان استفاده از بریس کم کنید.

مطلب پیشنهادی : روش های مختلف انجام پیوند استخوان

سرپوش

این وسیله‌ای است که شما بالای سر خود می‌پوشید (معمولاً شب‌ها). اگر مشکلات چیدمان فک پیچیده باشد به مهاربندهای شما متصل می‌شود. این یک گزینه برای یک بیماری است که از شرایط سختی رنج می ­برد و در پاسخ سوال، چگونه سرعت اتمام ارتودنسی بیشتر می‌شود، اگر شما از شرایط خاصی برخوردار نباشید و از ارتودنسی خود به‌ درستی مراقبت کنید­، نیازی به این ابزار اضافی نخواهید داشت و طول درمان ارتودنسی و زمان یکدست شده و صاف شدن دندان ها، زیاد نخواهد شد.

ایجاد سوراخ های ریز روی استخوان فک بین دندان ها

در این روش (MICRO OSTEO PERFORATION) سوراخ‌ های ریز، بین دندان ها روی استخوان فک ایجاد می شود. به منظور این کار دستگاه هایی طراحی شده است و دیگر نیازی به انجام دستی آن نیست. این دستگاه روی لثه و استخوان بین ریشه‌ ها، سوراخ‌ های بسیار ظریفی ایجاد می‌کند. به واسطه انجام این کار، سیتوکین‌ها که در روند حرکت دندان دخالت دارند به دلیل التهاب ایجاد شده در محل سو اخ شدگی ها، زیاد می شود و حرکت دندان را تسریع می کند.

روش کورتیکوتومی

ایجاد برش‌ و شیار هایی روی استخوان، در اطراف ریشه دندان‌ ها را کورتیکوتومی نامند. کورتیکوتومی توسط جراحی امکان پذیر است. این برش‌ ها فرایندی مانند ایجاد سوراخ در راهکار قبلی را دارند. یعنی با استفاده از این برش ها و شیار ها موجب ایجاد التهاب و جذب مواد شیمیایی مانند سیتوکین به مناطق تحت جراحی می شوند و سرعت حرکت دندان را افزایش می دهند.

روش های پیشگیری از بروز عوارض ارتودنسی دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

راهکارهایی برای کاهش مدت زمان ارتودنسی دندان :

با رعایت کردن چند نکته ساده می­توانید طول درمان اصلاح دندان های خود را کاهش دهید و یا حداقل آن را ثابت نگه‌ داشته و از افزایش طول درمان و مدت زمان لازم برای رفع مشکلات کجی دندان، جلوگیری نمایید، نکاتی مانند:

  • عدم خوردن غذاهای سفت همچون ساندویچ و چیپس ( ترک عادت های نادرست استفاده از دندان )
  • مسواک زدن مداوم دندان‌ها (رعایت اصول بهداشت دهان و دندان)
  • استفاده به‌ موقع از کش لاستیکی.
  • جلوگیری از وارد شدن ضربه به دندان‌ها.
  • ویزیت مداوم و به‌موقع

طول درمان ارتودنسی متحرک

به طور کلی طول درمان ارتودنسی به شدت ناهنجاری فک، میزان شلوغی دندان ها و سن بیمار وابسته است. از آنجایی که ارتودنسی متحرک در مواردی به کار می رود که مشکلات دندانی خیلی پیچیده نیستند، طول درمان کمتری نسبت به ارتودنسی ثابت دارد. در مواردی که ناهنجاری به شدت حاد باشد معمولا از ارتودنسی ثابت استفاده می شود. طول درمان ارتودنسی متحرک در افراد مختلف با توجه به شرایط دندانی متغیر است که ارتودنتیست در جلسات ابتدایی مدت آن را تخمین می زند.

طول درمان ارتودنسی دندان فاصله دار

در مورد دندان های فاصله دار هم بسته به میزان فاصله ای که دندان از موقعیت درستش دارد، زمان لازم است. از طرفی با توجه به اینکه به فشار های وارده بر دندان از سمت براکت ها، یکنواخت است پیش بینی می شود که طول درمان درمان ارتودنسی دندان فاصله دار هم به طور متوسط ۱ سال باشد.

مدت زمان برای سیم کشی دندان

سیم کشی دندان یا ارتودنسی که درمانی برای انواع ناهنجاری های فک و دندان است. در میان انواع روش های ارتودنسی، ارتودنسی متحرک و نامرئی (اینویزیلاین) به سیم کشی نیاز ندارند. سیم کشی دندان ها بسته به اینکه ناهنجاری چقدر شدید است، سن بیمار چقدر است می تواند متغیر باشد. سیم کشی دندان در دو نوع فلزی و سرامیکی وجود دارد.انجام سیم کشی دندان بعد از نصب براکت ها توسط ارتودنتسیت انجام می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

روش مسواک زدن صحیح در طول دوره ارتودنسی دندان

مرحله نخست : استفاده از مسواک بین دندانی

ابتدا با استفاده از یک مسواک بین دندانی استفاده می کنید. این مسواک بین دندانی به شما کمک می کند تا باقی مانده های غذایی در نواحی بین بریس و سطح دندان های خود را خارج کنید و هیچ چیز قابل مشاهده ای نباشد.

دومین مرحله: استفاده از مسواک مخصوص ارتودنسی

بعد از مسواک بین دندانی، نوبت به مسواک مخصوص ارتودنسی می رسد. دقت داشته باشید که تمام ابعاد دندان را مسواک بزنید. نحوه استفاده از مسواک مخصوص ارتودنسی به این گونه است که باید مسواک مخصوص ارتودنسی را در زاویه ۴۵ درجه با سطح لثه قرار دهید و از لثه به سمت دندان حرکت دهید. در اینجا هدف تمیز کردن زیر براکت هاست. سطح روی براکت ها را با زاویه مستقیم تمیز کنید. به یاد داشته باشید اگر از مسواک دستی استفاده می کنید حرکات باید به صورت دورانی باشد.

در هر مرحله از اینکه تمام ابعاد داخلی، خارجی و سطح دندان را مسواک زده اید اطمینان حاصل کنید و در صورت استفاده از مسواک برقی هر جهت از دندان را به مدت حداقل ۳۰ ثانیه مسواک بزنید.

سومین مرحیه: استفاده از مسواک باریک ارتودنسی یا مسواک برقی

در این مرحله که باید از مسواک باریک ارتودنسی استفاده کنید و یا سری کوچکتر را روی مسواک برقی قرار دهید. این نوع مسواک به آسانی زیر براکت های ارتودنسی قرار می گیرد. مطمئن شوید که تمام زوایای دندان های خود را تمیز کرده اید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ