علل درد ضربان دار دندان چیست؟ (بخش 2)

علل درد ضربان دار دندان چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی علل درد ضربان دار دندان

درد ضربان دار دندان نشانه این است که شاید دندان آسیب دیده باشد. پوسیدگی دندان یا حفره می تواند باعث ایجاد دندان درد شود. چنانچه وجود عفونت در دندان یا لثه های اطراف آن، درد ضربان دار دندان می تواند رخ دهد. در مقاله‌ی قبلی سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان برای شما عزیزان دلایل درد ضربان دار دندان را مورد مطالعه قرار دادیم. در این نوشته به ادامه بررسی علل درد ضربان دار دندان خواهیم پرداخت.

رویش دندان جدید

دندان های جدید در حال رشد می توانند باعث درد در لثه، فک و دندان های اطراف شوند. این شامل دندان درآوردن نوزادان، دندان های جدید کودکان و رشد دندان عقل بزرگسالان می شود. مثلاً به جای بالا رفتن، به پهلو. این می تواند ناشی از:

• ژنتیک
  • کیست در دهان
  • شلوغی (دندان های زیاد)
  • دندان شیری که نیفتاده است.

می توانید درد یا حساسیت ناشی از رویش دندان را با ژل بی حس کننده دهان یا داروهای مسکن عمومی تسکین دهید. این می تواند شامل برداشتن دندان های اضافی یا باز کردن انسداد باشد.

دندان قروچه

دندان قروچه معمولا در هنگام خواب رخ می دهد. فشردن می تواند به دلیل استرس، ژنتیک و رشد بیش از حد عضلات فک رخ دهد. این امر خطر پوسیدگی، دندان درد و شکستگی دندان را افزایش می دهد.علائم فرسایش دندان عبارتند از:

مطلب پیشنهادی : دلایل درد ضربان دار دندان چیست؟

• دندان های گرد
  • زرد شدن دندان ها
  • دندان ها و پرکردگی های بریده شده یا فرورفته
  • ترک های کوچک یا ناهمواری در لبه های دندان
  • دندان های حساس (به ویژه به نوشیدنی ها و غذاهای گرم، سرد و شیرین)
  • استفاده از محافظ دهان در طول خواب می تواند به پیشگیری از دندان قروچه در بزرگسالان و کودکان کمک کند.

دلایل درد ضربان دار دندان چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان

شل شدن تاج دندان

تاج یا کلاه پوششی به شکل دندان است و معمولاً کل دندان را تا خط لثه می پوشاند. سیمان دندان یک تاج را در جای خود نگه می دارد. تاج در اثر سایش و پارگی معمولی شل می شود. همچنین می تواند مانند یک دندان واقعی تراشه یا ترک بخورد. تاج شل باعث درد ضربان دار دندان می شود. به این دلیل که باکتری ها می توانند زیر تاج قرار بگیرند. دندان احتمال دارد عفونی یا آسیب ببیند و باعث درد عصبی شود. دندانپزشک ممکن است تاج را بردارد و در صورت وجود حفره یا آسیب ، دندان را درمان کند.

دیگر دلایل درد ضربان دار دندان :

• گاز گرفتن غیر طبیعی
  • عفونت سینوسی (درد در دندان های عقبی)
  • غذا یا مواد زائد بین دندان ها گیر کرده است.
  • بیماری قلبی، مانند آنژین صدری (درد در اطراف دندان و فک)

زمان مراجعه به دندانپزشک

عفونت دندان می تواند به استخوان فک و سایر نواحی صورت، گلو و سر سرایت کند. اگر علائم دیگری همراه با دندان درد داشتید بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

• التهاب
  • مشکل در بلع
  • لثه های قرمز
  • طعم یا بوی بد
  • درد هنگام گاز گرفتن یا جویدن
  • دردی که بیشتر از یک روز طول بکشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

اگر دندان شکسته یا بیرون آمده است، فورا به دندانپزشک یا اورژانس مراجعه کنید. در مواردی که نمی توانید فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید، این نکات را برای تسکین درد ضربان دار دندان امتحان کنید:

• دهان خود را با آب نمک گرم بشویید.
  • کمپرس سرد را روی فک یا گونه خود قرار دهید.
  • از داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • به آرامی نخ دندان بکشید تا غذا یا پلاک بین دندان ها را از بین ببرید.
  • درمان های خانگی دندان درد مانند روغن میخک را برای بی حس کردن لثه ها امتحان کنید.

نتیجه گیری

در صورت داشتن درد ضربان دار به دندانپزشک یا پزشک خود مراجعه کنید. این می تواند به دلیل عفونت باشد. درمان زودهنگام به حفظ سلامت دندان ها و بدن کمک می کند.

مراجعه منظم به دندانپزشک به پیشگیری از مشکلات جدی دندان قبل از ایجاد درد کمک می کند. با بیمه سلامت خود مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا تحت پوشش معاینات منظم و تمیز کردن دندان هستید یا خیر.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

• صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.