سوالات متداول عصب کشی در بارداری

سوالات متداول عصب کشی در بارداری | بهترین دندانپزشک اصفهان

سوالات متداول عصب کشی در بارداری

در ادامه مقاله ای که امروز در سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان برای شما عزیزان گردآوری شده است. به مطالعه پاسخ به سوالات متداول عصب کشی در بارداری خواهیم پرداخت.

آیا عکس رادیولوژی (اشعه ایکس) در بارداری ضرر ندارد؟

در بیشتر موارد پیش از هر درمان عصب کشی لازم است عکس رادیولوژی (پرتوی ایکس) از دندان گرفته شود تا مشخص شود گستردگی عفونت چقدر است. یکی از نگرانیهای شایع جهت عصب کشی دندان در بارداری همین نیاز به عکس است.

زنان باردار باید از هر گونه تشعشع پرتوی ایکس غیر ضروری خودداری کنند. اما زمانی که برای امور پزشکی این کار ضرورت داشته باشد، کالج رادیولوژی آمریکا توصیه می کند از تکنیکهای لباس محافظ استفاده شود تا قرارگیری در معرض اشعه ایکس به حداقل برسد و اطمینان حاصل شود هیچ آسیبی به جنین وارد نمی شود.

مطلب پیشنهادی : دلایل درد ضربان دار دندان چیست؟

حتما هنگامی که به دندانپزشک اصفهان مراجعه می کنید به او اطلاع بدهید باردار هستید یا ممکن است باردار باشید.

آیا مصرف آنتی بیوتیک برای عصب کشی در بارداری ضرر ندارد؟

برای درمانهای دندانپزشکی در بارداری که نیاز به مصرف آنتی بیوتیک یا چرک خشک کن دارند، مصرف داروهای زیر بی خطر است:

• کلیندامایسین
  • اریترومایسین
  • سفالوسپورین ها مانند سفالکسین
  • پنی سیلین ها مانند آموکسی سیلین و آمپی سیلین

عصب کشی دندان در بارداری | بهترین جراح لثه اصفهان

آیا بی حسی و مسکن برای عصب کشی در بارداری ضرر ندارد؟

برای عصب کشی نیاز به بی حسی وجود دارد و پس از پایان درمان هم که تاثیر بی حسی می رود، برای برطرف شدن درد باید مسکن بخورید. خوشبختانه کارشناسان می گویند بی حسی موضعی هیچ خطری برای جنین در حال رشد به وجود نمی آورد. توصیه می شود برای زنان باردار از بی حسی موضعی حاوی اپی نفرین استفاده شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

مصرف بی حسی موضعی در سطح حداقلی محدود باشد اما همین حد برای عصب کشی بدون درد کفایت می کند. در موارد شدید بیمار ممکن است ترجیح بدهد تا چند روز پس از عصب کشی مسکن مصرف کند. همچنین در بارداری نباید از مسکن های ایبوپروفن (و خانواده آن) استفاده شود. در این مدت داروهای بر پایه استامینوفن مصرف کنید.

آیا دندان درد در بارداری بیشتر اتفاق می افتد؟

زنان باردار معمولا کربوهیدرات بیشتری می خورند و این باعث می شود پوسیدگی دندان و دندان درد هم بیشتر تجربه شود. علاوه بر این استفراغهای دوران بارداری باعث ضعیف تر شدن مینا می شود که احتمال پوسیدگی و دندان درد را بیشتر می کند.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

• صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.