علل زود روییدن دندان های دائمی

علل زود روییدن دندان های دائمی | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی علل زود روییدن دندان های دائمی

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان علل زود روییدن دندان های دائمی را مورد بررسی قرار می دهیم. یکی از دلایلی که باعث رویش زودتر از موعد دندان های دائمی در کودکان می شود وجود بیماری هایی مانند اختلالات تروئیدی می باشد. زمانی که افراد از مشکل تیروئید فعال رنج ببرند این اتفاق خواهد افتاد. از دیگر مواردی که موجب رویش زودتر از موعد دندان ها در کودکان می شود بلوغ زودرس می باشد. این امر موجب می شود که دندان های دائمی زودتر از موعد مقرر جوانه بزنند. یکی از دلایل دیگری که بسیار کم مشاهده می شود و تقریبا نایاب است داشتن نوعی سندروم یا اختلال در غدد درون ریز می باشد.

در صورتی که بنا بر هر دلیلی کودک مجبور شود دندان شیری خود را بکشد همین امر باعث زودتر رشد کردن دندان ها می گردد. این موضوع بیشتر زمانی اتفاق می افتد که دندان کودکان دچار خرابی می شود بنابراین برای جلوگیری از عوارضی مانند عفونت به دنانپزشک کودک مراجعه می شود و اثدام به بیرون کشیدن دندان می گردد. امروزه می توانیم با استفاده از فیشور سیلانت دندان کودکان به میزان زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

از دیگر عوامل زود درآمدن دندان های دائمی در کودکان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • داشتن سابقه ژنتیکی
  • کمبود ویتامین‌های بدن مثل A, D
  • عفونت یا بیماری‌های لثه
  • خوردن ضربه به لثه
  • ناهنجاری‌های متابولیکی

عوارض رویش دندان دائمی پشت دندان شیری فک بالا

رویش زودتر دندان های دائمی می تواند عوارضی را برای کودکان به دنبال داشته باشد. این عوارض موجب می شود که دندان های کودک از مسیر طبیعی رشد خود خارج شوند و کودک در آینده نیاز به ارتودنسی پیدا کند. از مسیر خارج شدن دندان های دائمی با روش های مختلفی به جای طبیعی برگردانده می شوند. در صورتی که دندان کودکان دچار خرابی یا پوسیدگی شود می توانید با استفاده از روش های درمانی مانند عصب کشی دندان آن ها را تا جوانه زدن دندان های دائمی حفظ کنید.

عوامل و معایب ایجاد فاصله بین دندانی در کودکان | بهترین جراح لثه اصفهان

منحرف شدن دندان دائمی از مسیر رشد

برای درمان دندان های دائمی از مسیر رشد ابتدا لازم است که از فک و همه دندان های کودک یک عکس رادیولوژی گرفته شود. محل بیرون زدن دندان ها باید با دقت زیادی مورد بررسی قرار بگیرد. ممکن است دندان های نهفته یا مخفی در فک کودکان وجود داشته باشد که با استفاده از عکسبرداری مشخص می شوند. پس از تشخیص مشکل بنا بر تشخیص پزشک یا دندان های شیری کشیده می شوند یا با استفاده از روش های دیگر دندان را به مسیر رشد خودش هدایت می کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

مسدود شدن مسیر رشد دندان‌های دیگر

در صورتی که رشد دندان در فک بالایی امکان دارد مندان ها دچار انحراف شود وجود دارد. این امر موجب بسته شدن مسیر رشد دندان ها می شود. برای اینکه جلوی رشد انحرافی آن را بگیریم باید مسیر رشد دندان ها را مسدود کنیم. در غیر این صورت دندان ها از مسیر اصلی خود منحرف می شوند و رشد موربی را تجربه خواهند کرد.

فشرده شدن دندان ها بر روی همدیگر

معمولا فشرده شدن دندان ها بر روی همدیگر به علت نبودن جای کافی برای آن ها می باشد. البته این مسئله می تواند به دلیل کوچک بودن فک فرد هم باشد. در این شرایط ابتدا دندان شیری را می کشند پس از آن مراحل درمانی را ادامه داده و در صورت نیاز از وسیع کننده کام استفاده می کنند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

موارد نیاز به بیوپسی از دهان

روش های درمان خارش لثه ها

نکاتی برای درمان زخم دهان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ