مراحل جراحی کاشت ایمپلنت دندان

مراحل جراحی کاشت ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مراحل جراحی کاشت ایمپلنت دندان

جراحی کاشت ایمپلنت یک روش جراحی دهان و دندان است که در چند مرحله انجام می‌شود تا امکان ترمیم بافت در فواصل بین جلسات درمان فراهم شود. در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان مراحل جراحی کاشت ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

مراحل کامل کاشت ایمپلنت دندانی شامل چند مرحله است که به شرح زیر می‌باشند:

  • خارج کردن دندان آسیب دیده
  • انجام پیوند استخوان در صورت لزوم
  • نصب ایمپلنت دندانی
  • ترمیم و رشد استخوان
  • نصب اباتمنت
  • نصب دندان مصنوعی

از ایمپلنت دندانی به عنوان یک استاندارد طلایی برای جایگزین کردن یک یا چند عدد دندان از دست رفته یاد می‌‌شود زیرا با مزایای متعددی در ارتباط با حفظ سلامت دهان و استخوان فک و بهبود عملکرد دندان و لثه همراه است. روش‌های متعددی برای استفاده از ایمپلنت دندانی به عنوان جایگزین دندان از دست رفته وجود دارد. نوع روش مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت توسط متخصص کاشت ایمپلنت و بر اساس شرایط شما تعریف می‌‌شود. به طور کلی فرآیند کاشت ایمپلنت از ابتدا تا انتها چند ماه طول می‌کشد و بخش زیادی از این زمان به فرآیند بهبود و رشد استخوان پیوند شده درون فک مربوط است. در برخی موارد دندان پزشک بر اساس نوع خاص جراحی که باید انجام بدهد یا مواد مورد استفاده می‌تواند از روش‌های ترکیبی استفاده کند.

زمان نیاز به پیوند استخوان در ایمپلنت دندان

در مواردی که استخوان فک شما خیلی نرم است و فاقد ضخامت کافی می‌باشد قبل از انجام جراحی کاشت ایمپلنت دندان پزشک به انجام فرآیند پیوند استخوان خواهد پرداخت. فرایند جدید در مواد غذایی یک اقدام بسیار پر قدرت است و باعث می‌‌شود که فشار زیادی به استخوان‌ فک وارد شود. در مواردی که استخوان فک نتواند به طور صحیح ایمپلنت را نگه دارد احتمال شکست جراحی کاشت مدار وجود دارد اما می‌توان با انجام پیوند استخوان به ایجاد یک پایه قوی برای ایمپلنت دندان پرداخت.

در حال حاضر مواد کمی برای انجام پیوند استخوان در دسترس دندان پزشکان قرار دارد. برخی از روش‌ها از قبیل مواد جایگزین استخوان یا پیوند استخوان طبیعی که از یک ناحیه دیگر از بدن برداشته می‌شود برای انجام پیوند استخوان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با متخصص کاشت ایمپلنت در خصوص بهترین روش موجود برای کاشت ایمپلنت و پر کردن جای خالی دندان خود صحبت کنید. معمولاً چند ماه طول می‌‌کشد تا استخوانی که پیوند شده است به اندازه کافی رشد کند تا بتواند از ایمپلنت محافظت کند. گاهی اوقات نیز شما فقط به انجام پیوند کوچک استخوان نیاز دارید که قبل از انجام جراحی کاشت ایمپلنت صورت خواهد گرفت. به طور کلی شرایط استخوان کمک می‌کند مراحل زیر را تعیین نماید:

نصب ایمپلنت دندانی

در هنگام انجام عمل جراحی دهان برای کاشت پست ایمپلنت، جراح دهان و دندان یک برش کوچک را به وجود می‌‌آورد تا لثه را باز کند و به استخوان فک دسترسی داشته باشد سپس دندان پزشک تعدادی سوراخ را درون استخوان ایجاد می‌کند که بعداً از آنها برای نصب پست فلزی استفاده خواهد کرد. پست فلزی به طور عمیق درون استخوان فک قرار می‌‌گیرد و به عنوان یک ریشه برای دندان عمل می‌کند. در این مرحله نیز همچنان یک جای خالی در دهان شما وجود دارد و در صورتی که شما تمایل داشته باشید دندان پزشک یک نوع دندان مصنوعی موقت را برای بهبود ظاهر شما پیشنهاد خواهد داد که شما می‌توانید در هنگام خواب یا برای تمیز کردن آن را از دهان خود خارج کنید.

بررسی روش های مختلف کاشت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

انتظار برای رشد استخوان

پس از آنکه پست فلزی در آن استخوان قرار گرفت فرآیند پیوند با استخوان شروع می‌شود این امر بدین معنا است که استخوان فک بالاست هم داد دندانی پیوند می‌‌خورد که این فرآیند می‌‌تواند چند ماه طول بکشد اما انجام آن ضروری است زیرا یک پایه قوی را برای دندان مصنوعی به وجود می‌‌آورد و عملکردی شبیه ریشه طبیعی دندان‌های اصلی خود شما را دارد.

نصب اباتمنت

پس از آن که فرایند رشد استخوان کامل شد شما به انجام یک عمل جراحی دیگر برای نصب اباتمنت یا همان قطعه ای که بعداً روکش روی آن قرار داده می‌‌شود نیاز خواهید داشت. معمولا این جراحی کوچک تخت بیهوشی موضعی انجام می‌شود. نصب اباتمنت در چند مرحله انجام خواهد شد که به شرح زیر می‌باشند:

  • جراح دهان و دندان، لثه را باز می‌‌کند تا ایمپلنت دندانی را مشاهده کند.
  • جراح اباتمنت را به ایمپلنت متصل می‌کند.
  • بافت لثه اطراف اباتمنت بسته می‌شود.

در موارد خاص فوراً اباتمنت به پست ایمپلنت متصل می‌شود. یعنی پس از کاشت پست فرایند کاشت اباتمنت نیز انجام خواهد شد. در این حالت شما نیازی به انجام این جراحی‌های اضافی نخواهید داشت. اما تا زمانی که فرایند کاشت ایمپلنت به اتمام برسد و پروتز دندان روی آن نصب شود هر بار که شما دهان خود را باز کنید اباتمنت به راحتی دیده می‌شود. پس از آنکه اباتمنت نصب شد باید حدود ۲ هفته به لثه فرصت بدهید تا ترمیم شود سپس دندان روی آن نصب شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

تست دندان مصنوعی جدید

به محض اینکه جلسه بهبود پیدا کرد باید قالب دندان‌های باقیمانده تهیه شود. تا از آنها برای ساخت روکش یا ساخت دندان مصنوعی به شما با ظاهری طبیعی استفاده گردد. روکش دندان زمانی نصب می‌شود که استخوان فک به اندازه کافی قوی شده باشد تا بتواند دندان جدید را تحمل کند. شما و متخصص کاشت ایمپلنت می‌‌توانید با همفکری یکدیگر به انتخاب یک دندان مصنوعی بپردازید که ثابت، متحرک و ترکیبی از هر دو باشد.

دندان مصنوعی ثابت به کمک پیچ یا سیمان مخصوص به اباتمنت ایمپلنت متصل می‌شود و شما نمی‌توانید در هنگام خواب یا مسواک زدن آن را از دهان خود خارج کنید. در اکثر موارد هر عدد روکش دندانی به یک ایمپلنت دندانی متصل مجزا متصل می‌‌شود اما در صورتی که از بریج استفاده شود می‌توان به کمک یک عدد ایمپلنت چند دندان را به هم متصل کرد.

ایمپلنت متحرک شبیه دندان مصنوعی قدیمی می‌تواند یک دندان مصنوعی کامل یا بخشی از آن باشد. و شامل دندان مصنوعی که اطراف آن توسط یک لثه پلاستیکی احاطه شده . ایمپلنت متحرک روی یک پایه فلزی متحرک سوار می‌‌شود که به خوبی به اباتمنت ایمپلنت متصل شده . می‌‌توان در طول روز برای تمیز کردن یا برای ترمیم آن این نوع ایمپلنت را از دهان خارج کرد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

روش های ترمیم غیر مستقیم دندان

علل و علائم هشدار دهنده بروز پوسیدگی در دندان

انواع درمان در ترمیم مستقیم دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ