مزایای استفاده ازمینی ایمپلنت ها چیست؟

مزایای استفاده ازمینی ایمپلنت ها چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مزایای استفاده ازمینی ایمپلنت ها

کمیت و کیفیت بافت استخوانی موجود در فک معمولاً ویژگی‌ها (قطر و طول) و تعداد ایمپلنت‌ها را مشخص می‌کند. دندان مصنوعی ثابت حفظ شده توسط ایمپلنت‌های معمولی نتایج بلندمدت خوبی را نشان می‌دهند. اما برخی محدودیت‌ها مانند هزینه، مشکل در قرار دادن ایمپلنت در ابعاد ضخامت استخوان کاهش یافته بدون نیاز به روش‌های پیوند استخوان ایمپلنت ، و وجود بیماری‌های سیستمیک مزمن که مانعی از اکثر جراحی های پیشرفته مانند پیوند استخوان و جانبی شدن عصب آلوئولار تحتانی هستند. در مقاله امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان قصد داریم به بررسی مزایای استفاده ازمینی ایمپلنت ها بپردازیم.

مطلب پیشنهادی : پیشگیری از مشکلات دهانی مرتبط با دیابت

به طور همزمان، گاهی اوقات نیازی به باز کردن فلپ ها نیست که این مزیت باعث کاهش عوارض در طول دوره بعد از عمل ایمپلنت بدون جراحی می شود. مزایای اضافی شامل انبساط استخوان در حالی که قرار دادن به حداقل اندازه استئوتومی نیاز دارد که منجر به تامین خون استخوانی اضافی در استخوان پشتیبان و رگزایی بهتر می شود. همچنین حذف و بهبود آسان در صورت رد شدن ایمپلنت با حداقل ترومای جراحی هنگام ارزیابی بیمارانی که از اوردنچرهای پشتیبانی شده با مینی ایمپلنت‌ ها استفاده می‌کردند، از نظر راحتی، حفظ، توانایی جویدن و توانایی صحبت کردن، رضایت بیمار عالی بود. این جنبه‌ها برخی از عوامل جذابی هستند که پذیرش بیماران را از درمان‌های مینی ایمپلنت افزایش می‌دهند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

مینی ایمپلنت های دندانی را می توان با سیستم های ایمپلنت دندان معمولی مقایسه کرد. آنها بصورت یک تکه ساخته شده اند. با این حال، ایمپلنت‌های معمولی معمولاً از دو بخش ایمپلنت و اباتمنت تشکیل می‌شوند. مینی ایمپلنت ها به جای اباتمنت کلاسیک دارای پیچ یک تکه تیتانیوم با سر توپی شکل برای تثبیت دندان مصنوعی یا سر پروتز مربعی برای کاربرد روکش ایمپلنت هستند. طراحی براکت مانند سر می تواند به درمان ارتودنسی کمک کند و به عنوان لنگر غیر مستقیم عمل کند. هنگامی که مینی ایمپلنت ها در استخوان قرار می گیرند، روی سطح لثه بیرون زده می شوند. ایمپلنت های معمولی زیر لثه قرار می گیرند. بخش ترانس مخاطی گردن مینی ایمپلنت باید صاف باشد و طول آن بسته به ضخامت مخاطی محل کاشت دندان متفاوت باشد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ