مزایای بستن فاصله بین دندان‌ها

مزایای بستن فاصله بین دندان‌ها | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

بستن دیاستم(فاصله بین دندان‌ها) برای زیبایی و گاهی با اهداف درمانی انجام می‌شود.

برخی از مزایای انجام این کار شامل موارد زیر هستند:

  • افزایش اعتماد به نفس

موضوع بسیار مهمی که در ارتباط با اعتماد به نفس فرد وجود دارد، لبخند اوست. دیاستم دندان ممکن است باعث شود فرد در جمع لبخند نزند و یا هنگام صحبت کردن احساس خوبی نداشته باشد. با ترمیم فاصله بین دندان‌ها اعتماد به نفس افراد نسبت به چهره‌شان افزایش پیدا می‌کند.

  • رفع مشکلات تلفظ حروف

فاصله بین دندان ها ممکن است تا حدی تلفظ صحیح حروف و کلمات را دچار مشکل کند که با ترمیم فاصله دندان جلو، این مشکل نیز برطرف می‌شود.

  • مشکلات مربوط به غذا خوردن

زمانی که بین دندان‌ها فاصله‌ای وجود داشته باشد، ممکن است فرد نتواند به خوبی غذا را بجود. به همین دلیل هم ممکن است مشکلاتی در بلع غذا داشته باشد. بستن فاصله بین دندان‌ها این مشکل را به راحتی برطرف می‌کند.

زمانی که بین دندان‌ها فاصله وجود داشته باشد، امکان گیر کردن غذا وجود دارد. به همین دلیل ممکن است بعد از تجمع باکتری‌ها، فرد به بوی بد دهان دچار ‌شود. با بستن فاصله بین دندان‌ها، امکان گیر پلاک کمتر خواهد شد و بوی بد دهان کم می‌شود.

  • جلوگیری از پوسیدگی‌های بین دندانی

زمانی که بین دندان‌ها فاصله باشد، با تجمع پلاک و جرم، امکان پوسیدگی بین دندانی وجود خواهد داشت. با از بین بردن این فاصله، می‌توان از این مشکل پیشگیری کرد.

اگر جرم و پلاک زیادی در فاصله بین دندان‌ها تجمع پیدا کند، احتمال درگیری بافت لثه و بیماری پریودنتال نیز وجود دارد. با برطرف کردن این فاصله می‌توان از عوارض ناشی از این بیماری مثل افتادن دندان‌ها پیشگیری کرد.

مزایای بستن فاصله بین دندان‌ها | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

آیا همه افراد می‌توانند اقدام به بستن دیاستم دندان خود کنند؟

بله اغلب افرادی که مشکل فاصله بین دندانی دارند، می‌توانند برای رفع آن اقدام کنند.
بسته به شرایط دهان و دندان هر فرد و علت دیاستما، ممکن است هریک از روش‌هایی که در مقاله ی “روش های بستن فاصله بین دندان ها” بیان کردیم، برای اصلاح دیاستم مناسب باشند. با مراجعه به دندانپزشک و انجام معاینات مورد نیاز، بهترین راه حل به آنها پیشنهاد خواهد شد.

بهترین روش درمان فاصله بین دندان‌ها چیست؟

تعیین بهترین روش برای درمان این عارضه نیاز به معاینه توسط دندانپزشک دارد و با توجه به شرایط هر بیمار انتخاب می‌شود. اما به طور کلی می‌توان گفت ارتودنسی برای فاصله دندان، بهترین درمان است.

آیا عدم درمان فاصله بین دندان‌ها مشکل ساز است؟

فاصله افتادن بین دندان‌ها می‌تواند مشکلات متعددی را برای فرد به وجود آورد. بسیاری از اوقات در زیبایی آنچنان تاثیری دارد که اعتماد به نفس فرد را کاهش می‌دهد. بیماری دیاستم در برخی از موارد تکلم و غذا خوردن را مشکل می‌کند. هنگام جویدن غذا، غذا بین دندان‌ها گیر کرده و احتمال پوسیدگی دندان و عفونت لثه را افزایش می‌دهد.

آیا فاصله بین دندان‌ها به طور خود به خودی بسته می‌شود؟

فاصله بین دندان‌های کودکان رایج است. و با بزرگ شدن آنها و کامل شدن رشد دندان‌هایشان، معمولا این فاصله‌ها، به ویژه فاصله‌های کوچک به طور خود به خود بسته می‌شوند. اما این امر قطعی نیست و برای همه اتفاق نمی‌افتد و افراد برای رفع این مشکل نیاز به استفاده از درمان‌های دندانپزشکی خواهند داشت.

آیا امکان بستن فاصله دندان‌ها در خانه وجود دارد؟

خیر. امکان درمان خانگی فاصله بین دندان‌ها با استفاده از چنین روش‌هایی وجود ندارد.

هزینه پر کردن فاصله دندان جلو چقدر است؟

بسته به روشی که برای پر کردن فاصله دندان جلو مورد استفاده قرار می‌گیرد، هزینه متفاوت است. به عنوان مثال پر کردن فاصله دندان جلو با مواد سفید (باندینگ یا کامپوزیت) در مقایسه با روشی مانند ارتودنسی بسیار کم هزینه‌تر است.

بستن فاصله دندان با لیزر چگونه است؟

نور لیزر به تنهایی برای بستن دیاستم به کار برده نمی‌شود. نور لیزر را معمولا زمانی که پر کردن فاصله بین دندان‌ها با مواد (باندینگ یا کامپوزیت) انجام می‌شود، بر روی آنها می‌تابانند. با این کار موادی که بر روی دندان قرار داده شده‌اند، در جای خود محکم می‌شوند.

برای فاصله دندان جلو چه باید کرد؟

برای درمان فاصله دندان‌های جلو می‌توانید هر یک از روش‌های موجود در دندانپزشکی را با کمک دندانپزشک خود انتخاب کنید و اقدام به بستن آن نمایید.

ارزان‌ترین روش برای بستن فاصله بین دندان‌ها کدام است؟

معمولا باندینگ به عنوان ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای حل این مشکل شناخته می‌شود. اما این روش برای همه افراد قابل انجام نیست.

 

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.


مطالب پیشنهادی دکتر حسین برجیان (بهترین دندانپزشک اصفهانبهترین جراح لثه اصفهانبهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان):

روش‌های بستن فاصله بین دندان‌ها

اهمیت بسته شدن فاصله بین دندان ها

عوامل و معایب ایجاد فاصله بین دندانی در کودکان

دیاستم یا فاصله های بین دندانی چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ