روش‌های بستن فاصله بین دندان‌ها

روش‌های بستن فاصله بین دندان‌ها | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

بستن فاصله بین دندانها (دیاستما)

شکاف بین دندان‌ها به ویژه فاصله بین دندان‌های جلو مشکل رایجی است که بر اثر آن اغلب افرادی که به آن دچار هستند، ظاهر دندان‌های خود را دوست ندارند. این افراد به دلیل مشکلاتی مانند گیر کردن غذا در این شکاف دچار عوارضی مانند بوی بد دهان، بیماری‌های لثه و سایر موارد می‌شوند. به همین دلیل به دنبال راهی برای بستن فاصله دندان خود هستند.

آیا می‌توان فاصله بین دندان‌ها را بست؟

فاصله بین دندان‌ها یا دیاستم، عارضه‌ای است که ممکن است با درجات مختلفی در افراد بروز پیدا کند.
خوشبختانه روش‌های مختلفی در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان برای پر کردن فاصله بین دندان‌ها اقدام کرد. با رفع کردن آن می‌توان از مزایای مربوط به زیبایی و سلامتی دندان‌ها بهره برد.

 

روش‌های بستن فاصله بین دندان‌ها

در جهت رفع فاصله بین دندان‎ها روش‌هایی وجود دارد که در ذیل به معرفی و بررسی آنها می‌پردازیم:

روش ارتودنسی بهترین روش برای از بین بردن فاصله بین دندان‌ها است. اما باید گفت قیمت بستن فاصله بین دندان‌ها با ارتودنسی از سایر روش‌ها بیشتر است.
این درمان با کمک بریس‌ها یک فشار مداوم را در یک بازه زمانی معین بر روی دندان‌ها وارد می‌کند. به این ترتیب به از بین رفتن فاصله بین آنها کمک می‎‌کند. اغلب در مدت زمان حدود ۶ ماه تا ۲ سال می‌تواند تاثیر درمان مشخص خواهد شد.
بعد از اتمام این درمان از ریتینر (نگهدارنده ارتودنسی) استفاده می‌شود تا دندان‌ها بدون بریس‌ها هم ثابت بمانند و جا‌به‌جا نشوند.

باندینگ دندان یکی از ساده‌ترین، سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای رفع فاصله بین دندان‌ها است. مواد به کار رفته در این درمان، همرنگ دندان بوده و علاوه بر زیبایی، می‌توانند با اصلاح فرم دندان، دیاستم را از بین ببرند. این روش به ویژه برای بستن فاصله بین دو دندان جلو بسیار مناسب است.
زمانی که فاصله بین دندان‌ها زیاد باشد، نمی‌توان این فاصله را با مواد باندینگ اصلاح کرد.

در صورتی که فاصله دندان‌ها زیاد نباشد و یا فرد بخواهد فاصله بین دندان‌های خود را سریع درمان کند، بستن دیاستم با کامپوزیت روش خوبی است.
کامپوزیت نوعی مواد پر کننده‌ همرنگ دندان است که روی سطح آن گذاشته می شود. بعد از آن به وسیله نور مخصوص روی دندان‌ها تثبیت شده تا محکم روی آنها بچسبد و سپس پالیش داده می‌شوند.
بستن شکاف بین دندان‌ها با استفاده از این روش، به حداقل میزان آماده سازی دندان نیاز دارد و هزینه انجام آن نیز بسیار مناسب است.
علاوه بر از بین بردن فاصله دندان با کامپوزیت، چنانچه مقداری تغییر رنگ و یا شکل نامطلوب وجود داشته باشد، می‌تواند این ایرادات را نیز برطرف کند.
لازم است بدانید کامپوزیت برای دندان‌های فاصله‌دار همه افراد مناسب نیست، زیرا مشکلات گسترده‌تری مانند هم ترازی دندان‌ها و فک را در افرادی که به این مشکلات دچار هستند، برطرف نمی‌کند.

لمینت از جنس نوعی مواد سرامیکی پرسلن ساخته می‌شود. ونیرهای مناسب برای هر فرد پس از قالب گیری در لابراتوار دندانپزشکی تهیه شده و توسط دندانپزشک به سطح جلویی دندان چسبانده می‌شوند.
دندانپزشک برای بستن فاصله دندان با لمینت ابتدا باید بخش کوچکی از مینای دندان را بتراشد. با این کار ونیر به شکل صحیح و بدون برجسته کردن دندان در محل خود قرار می‌گیرد و ظاهری مناسب و طبیعی پیدا می‌کند.
لمینت دندان‌های فاصله‌دار علاوه بر بستن شکاف بین دندان‌ها، نتایج زیبایی عالی را ارائه می‌دهند؛ زیرا می‌توانند همانند کامپوزیت سایر ایرادات آنها را نیز بپوشانند.
لازم است بدانید که در مقایسه با کامپوزیت مقاومت استحکام و ماندگاری بالاتری دارند و گران‌تر نیز هستند.

روش‌های بستن فاصله بین دندان‌ها | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

 

در صورتی که فاصله بین دندان‌ها به دلیل فقدان و یا افتادن دندان باشد، بهترین راهکار برای اصلاح آن استفاده از روش کاشت دندان است. کاشت دندان یا در اصطلاح علمی، ایمپلنت دندان، جایگزین بسیار خوبی برای دندان‌های دائمی به حساب می‌آید.
در واقع به این شکل است که نوعی دندان مصنوعی همانند ریشه و تاج دندان‌های طبیعی توسط دندانپزشک یا ایمپلنتولوژیست در محل فاصله بین دندان‌ها کاشته می‌شود.
روش کاشت دندان نسبت به سایر روش‌های از بین بردن فاصله بین دندان‌ها بسیار ماندگارتر است.

دندان مصنوعی از مواد فلزی و آکریلیک ساخته شده و برای جایگزینی دندان‌هایی که از بین رفته‌اند، بسیار مناسب است. زمانی که فاصله بین دندان‌های بیمار به دلیل کشیدن و یا افتادن یک یا چند دندان بسیار زیاد شده باشد، از دندان مصنوعی برای از بین بردن این فاصله استفاده می‌شود.
دندان مصنوعی دارای دو نوع سری کامل و پارسیل و ثابت و متحرک است. برای هر فرد با توجه به ابعاد دهان او به طور سفارشی تهیه می‌شود.

 

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.


مطالب پیشنهادی دکتر حسین برجیان (بهترین دندانپزشک اصفهانبهترین جراح لثه اصفهانبهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان):

روش های درمانی برای دندان های فاصله دار

اهمیت بسته شدن فاصله بین دندان ها

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ