مزایای نصب لمینت کانتکت لنز چیست؟

مزایای نصب لمینت کانتکت لنز چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مزایای نصب لمینت کانتکت لنز

لمینت کانتکت لنز یا لنز دندانی، یک لمینت سرامیکی بسیار نازک و مقاوم است که نصب آن مستلزم تراشیدن بخش عمده‌ای از ساختار دندان نیست. آن به سطح جلوی دندان‌های شما چسبانده می‌شود و برای اصلاح سایز، شکل، رنگ و حتی موقعیت دندان‌ها بکار می‌رود. استفاده از این نوع لمینت سرامیکی، یک روش غیر تهاجمی برای زیبایی دندان‌ها است که می‌تواند باعث افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس بیمار شود و تمایل به لبخند زدن و ابراز احساسات از طریق خندیدن را افزایش دهد. قصد داریم تا در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان که برای شما گردآوری شده است. به مطالعه و آشنایی با مزایای نصب لمینت کانتکت لنز بپردازیم.

نصب لنزهای دندانی، زمان زیادی نمی‌برد. نیازی به بی حسی ندارد و علاوه بر این هر زمانی که تمایل داشتید. می‌توانید از دندانپزشک تان بخواهید که آنها را از دندان هایتان جدا کند. مزیت های انجام لمینت کانتکت لنز یا لنز دندانی

در اینجا برخی از مزایای لنز دندانی را بیان می‌کنیم:

نصب آسان:

از آنجا که دندانپزشک مجبور نیست دندان‌های شما را تغییر دهد، فرایند نصب لنزهای دندانی بسیار ساده‌تر از نصب لمینت‌های معمولی خواهد بود. بعلاوه این روش، ساختار دندان شما را حفظ می‌کند.

نتیجه چشمگیر:

لنزهای دندانی می‌توانند ظاهر دندان‌های تغییر رنگ داده را بهبود ببخشند. شکاف‌ها را پر کنند، ترک‌ها و لب پرشدگی‌ها را بپوشانند و در عین حال لبخندی کاملا طبیعی به شما هدیه دهند. آنها حتی می‌توانند جایگزین ارتودنسی شوند که فرایندی زمانبر است.

مطلب پیشنهادی : دیاستم یا فاصله های بین دندانی چیست؟

حداقل آماده سازی:

در لمینت‌های معمولی ممکن است لازم باشد که دندانپزشک، نیم میلیمتر از مینای دندان شما را بتراشد تا فضای کافی برای نصب لمینت ایجاد شود. اما این کار برای نصب لنزهای دندانی ضرورتی ندارد و در واقع آنها مستلزم آماده سازی چندانی نیستند.

راه های پیشگیری از عوامل شکستن کامپوزیت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بدون نیاز به بی حسی:

از آنجا که دندانپزشک مینای دندان شما را نمی‌تراشد، بنابراین به بیحسی موضعی نیاز نخواهید داشت. اگر نگران واکنش یا حساسیت به بیحسی هستید، این مورد می‌تواند خبر خوبی برای شما باشد.

دوام طولانی:

لنزهای دندانی می‌توانند ۱۰ سال یا بیشتر دوام داشته باشند بخصوص اگر بخوبی از آنها مراقبت کنید.

تقویت ساختار طبیعی دندان‌ها:

بعلت عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان

عدم ایجاد حساسیت به گرما و سرما:

چون برای نصب این لمینت بسیار نازک، مینای دندان برداشته نمی‌شود بنابراین هیچ گونه حساسیت دندانی ایجاد نخواهد شد.

ویژگی افراد مناسب برای انجام لمینت کانتکت لنز یا لنز دندانی

اگرچه لنزهای دندانی، یک راه حل بسیار ایده آل و سریع برای اصلاح لبخند هستند اما دندانپزشکان زیبایی، آنها را به هر بیماری توصیه نمی‌کنند. قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد نصب لمینت‌های بدون تراش بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

  • اگر دندان‌های شما بشدت آسیب دیده هستند، آنها گزینه مناسبی برای شما نخواهند بود.
  • اگر دندان‌های شما بشدت تغییر رنگ داده یا لکه دار باشند، لنزهای دندانی به شما توصیه نمی‌شوند. چون آنها اغلب شفاف‌تر از لمینت‌های معمولی هستند و نمی‌توانند دندان‌های بشدت لکه دار را بپوشانند.
  • اگر اهل رسیدگی دقیق و منظم به دندان‌هایتان نیستید، لنزهای دندانی را فراموش کنید. چون در صورت نصب آنها باید بدقت مراقب تمیز کردن نواحی اطراف خط لثه و پاک کردن هرگونه جرم در محل اتصال لمینت به خط لثه باشید. در صورت عدم رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان، دوام این نوع لمینت‌ها بشدت کاهش می‌یابد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

از آنجا که لنزهای دندانی بدون تراش مینای دندان نصب می‌شوند، اندکی به ضخامت و طول دندان‌های شما اضافه می‌کنند بنابراین اگر بطور طبیعی دندان‌های بزرگی دارید، بهتر است از سایر گزینه‌ها برای اصلاح لبخندتان استفاده کنید چون لنزهای دندانی می‌توانند باعث شوند لبخندتان حجیم‌تر بنظر برسد.

میزان هزینه لمینت کانتکت لنز

مانند بسیاری از پروسه‌های دندانپزشکی از جمله روش‌های زیبایی دندان، هزینه لمینت کانتکت لنز می‌تواند متفاوت (متغیر) باشد. اما آن بطور کلی به وضعیت خاص هر بیمار، اولویت‌های او، شهر محل زندگی او، تجربه و تبحر پزشک و تعداد دندان‌های تحت درمان بستگی خواهد داشت. از آنجا که این نوع لمینت، درمان نسبتا جدیدی است بنابراین ممکن است پیدا کردن یک دندانپزشک با تجربه برای نصب آن، دشوار باشد و همین امر نیز می‌تواند قیمت نهایی کار را افزایش دهد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ