درمان دندان های فاصله دار با لمینت

درمان دندان های فاصله دار با لمینت | بهترین دندانپزشک اصفهان

روش های درمان دندان های فاصله دار با لمینت

قصد داریم تا در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان که برای شما گردآوری شده است. به مطالعه و بررسی درمان دندان های فاصله دار با لمینت بپردازیم. فاصله بین دندان ها می تواند باعث خجالت و اجتناب از لبخند زدن شود. هم چنین آن در موارد شدید ممکن است به مشکلات تکلم و پوسیدگی دندان ها منجر شود. روش های مختلفی برای بستن این فاصله وجود دارد که یکی از متداول ترین آنها استفاده از لیمنت است. ونیرهای دندان که با عنوان ونیرهای پرسلن یا لمینت های پرسلن نیز شناخته می شوند، پوشش های نازک، سفارشی و همرنگ دندان هستند که توسط دندانپزشک به قسمت جلویی دندان ها چسبانده می شوند تا ظاهر جذاب تری به آنها ببخشند. لیمنت ها به طور دائمی به دندان های شما چسبانده می شوند تا به بهبود شکل، رنگ، طول یا از بین بردن فاصله بین آنها کمک کنند.

در بخش های زیر ابتدا در مورد فاصله بین دندان ها و لمینت دندان های دارای فاصله صحبت خواهیم کرد. سپس می‌ گوییم چه زمانی استفاده از وینر برای رفع این مشکل توصیه نمی شود. آن گاه به معرفی روش های بستن فاصله بین دندان ها و مشکلات ناشی از وجود این شکاف ها می پردازیم. و در پایان مزایای استفاده از لمینت برای برطرف کردن فواصل بین دندانی را بر می شمریم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

تعریف فاصله بین دندان ها

فرد مبتلا به دیاستم، بین دو یا چند دندان خود دارای شکاف (فاصله) است. این شکاف ها می توانند از بسیار جزئی تا بزرگ متغیر باشند. دیاستم خط میانی که به صورت شکاف بین دو دندان جلویی بالا ظاهر می شود، شایع ترین نوع دیاستم است. اما به طور کلی، این فواصل می توانند در هر جایی از دهان ایجاد شوند. برخی از افراد بین تمام دندان های خود فواصل کوچک یا بزرگ دارند اما این وضعیت نسبتا نادر است. بسیاری از کودکان نیز بین دندان های شیری خود دارای شکاف هستند اما این وضعیت اغلب پس از افتادن دندان های شیری و بیرون آمدن دندان های دائمی برطرف می شود (دیاستم موقت).

مطلب پیشنهادی : دلایل ایجاد فاصله بین دندان ها در کودکان

انجام لمینت برای درمان دندان های فاصله دار

ونیرهای پرسلن اغلب «ارتودنسی فوری» نامیده می شوند چون به طور موثر و سریع می توانند عیوب زیبایی خفیف تا متوسط دندان را پنهان کنند و لبخند شما را تغییر دهند. این پوسته های چینی نازک و در عین حال با دوام که دقیقا شبیه دندان های طبیعی به نظر می رسند، قادر هستند هر گونه نقص آزار دهنده از جمله شکاف های بین دندان ها را بپوشانند. لمینت ها علاوه بر از بین بردن فواصل آشکار بین دندانی می توانند به پنهان کردن موارد زیر نیز کمک کنند:

  • دندان هایی با سایز یا شکل نامناسب
  • دندان های شکسته یا مینای دندان ترک خورده
  • دندان های لکه دار یا تغییر رنگ داده

علل ممکن نبودن لمینت دندان های فاصله دار

ونیرهای پرسلن در اکثر اوقات یک راه حل عالی برای بستن فاصله بین دندان ها هستند. اما اگر فاصله زیادی بین دندان های شما وجود داشته باشد، ممکن است لمینت گزینه ایده آلی محسوب نشود چون برای پشتیبانی از ونیر لازم است ساختار دندان طبیعی پشت آن به اندازه کافی باشد. هم چنین اگر مینای دندان شما به قدر کافی سالم نیست، ونیر به شما توصیه نمی شود چون برای نصب لمینت باید لایه نازکی از ساختار دندان برداشته شود تا فضای کافی برای نصب پوسته ونیر وجود داشته باشد. در غیر این صورت لمینت ممکن است بیرون بزند (بر آمدگی پیدا کند) و حجیم به نظر برسد.

درمان دندان های فاصله دار با لمینت | بهترین دندانپزشک اصفهان

راه های بستن فاصله بین دندان ها

لمینت های پرسلن، تنها روش موجود برای بستن فاصله بین دندان ها نیستند. گزینه دیگری که به این منظور به کار می رود، باندینگ است اما به اندازه ونیرها دوام ندارد. علاوه بر این، باندینگ فقط می تواند شکاف های بسیار کوچک را بپوشاند. با این حال، آن یک فرایند سریع و نسبتا بدون درد است که اگر بودجه محدودی دارید یا به دنبال یک ترمیم سریع هستید، می توانید آن را در نظر بگیرید. باندینگ مانند ونیر می تواند سایر عیوب زیبایی دندان مانند تغییر رنگ یا ترک ها را پنهان کند.

اگر فاصله بین دندان ها آنقدر زیاد باشد که لمینت نتواند آن را بپوشاند، ممکن است دندانپزشک استفاده از ارتودنسی نامرئی (شفاف) را به شما توصیه نماید. این بریس های شفاف، جای دندان های طبیعی شما را به تدریج تغییر می دهند تا زمانی که تمام شکاف ها از بین بروند. اگر علاوه بر شکاف بین دندانی از مشکلات دیگری مانند نامرتب بودن دندان ها نیز رنج می برید، ارتودنسی یک گزینه بسیار عالی برای شما خواهد بود. اما روند درمان با ارتودنسی زمان بر است و حداقل یک سال طول می کشد.

اگر فاصله بین دندان ها به خاطر از دست دادن دندان باشد، معمولا از کاشت یا ایمپلنت برای برطرف کردن آن استفاده می شود. ممکن است شکاف بین دندانی به دلیل فرنوم بلند باشد. در این صورت لازم است یک جراحی فرنوکتومی انجام شود. اگر بافت دندان آسیب دیده باشد، معمولا از بریج و روکش دندان برای برطرف کردن این فاصله استفاده می شود.

مشکلات فاصله بین دندان ها

فاصله بین دندان ها در اکثر اوقات، یک وضعیت بی خطر است و درمان آن ضرورت پزشکی ندارد. با این حال یک استثناء قابل توجه در این مورد وجود دارد. اگر شکاف بین دندان ها به دلیل بیماری لثه ایجاد شده باشد، آن گاه درمان بیماری لثه برای جلوگیری از از دست دادن دندان ضروری است. علائم بیماری لثه عبارتند از لثه های قرمز، ملتهب و متورم، خونریزی یا ترشح چرک از لثه ها، عقب رفتگی لثه، بوی بد دهان که از بین نمی رود و جا به جایی و شل شدن دندان ها. بیماری لثه یک بیماری جدی است که با افزایش ریسک بیماری قلبی یا سکته مغزی مرتبط است.

اگر دیاستم (فاصله بین دندان ها) به واسطه بیماری زمینه ای لثه ایجاد شده باشد، شما باید به دنبال درمان فوری بروید تا جلوی مشکلات بزرگتر را بگیرید. پس از درمان بیماری لثه، خود دیاستم فقط یک نگرانی زیبایی خواهد بود و به خودتان بستگی دارد که بخواهید با آن زندگی کنید یا به دبنال رفع آن باشید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

به طور کلی، عواقب ناشی از فاصله بین دندان ها (به خصوص شکاف های دندانی بزرگ) عبارتند از:

  • تجمع پلاک در فواصل دندانی و افزایش احتمال پوسیدگی دندان
  • اختلال در تکلم روان (در صورت وجود فاصله زیاد)
  • کاهش اعتماد به نفس و اجتناب از لبخند زدن
  • اختلال در روند جویدن غذا
  • بوی ناخوشایند دهان
  • افزایش احتمال ابتلا به بیماری پریودنتال
  • به هم فشردگی و نامرتب شدن سایر دندان ها به خاطر تنگ شدن فضای آنها

مزیت های لمینت دندان های فاصله دار

ونیرهای پرسلن به شما این امکان را می دهند که فاصله بین دندان ها را بسیار سریع تر از نصب بریس ها از بین ببرید. بسته به تعداد فواصل موجود بین دندانی، درمان با لمینت می تواند در عرض یک هفته یا حتی کمتر انجام شود. علاوه بر زمان درمان کوتاه تر، شما با انتخاب یک سایه روشن تر برای ونیر می توانید لبخند سفیدتری داشته باشید. همچنین آنها به شما امکان می دهند که در صورت نیاز، سایز و شکل دندان های خود را نیز تغییر دهید و طرح لبخند خود را بهبود ببخشید. حتی اگر خلاص شدن از شکاف های بین دندانی تنها هدف زیبایی شما باشد، استفاده از ونیرها برای انجام این کار با مزایای اضافه دیگری مانند تقویت استحکام دندان ها و درخشان کردن لبخند همراه است.

مزیت دیگر استفاده از لمینت، آن است که ماندگاری بالایی دارد و در صورت رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان می تواند بیش از ۱۰ سال دوام داشته باشد. ونیر دندان های فاصله دار، پروسه ای بدون درد است و بنابراین نیازی به استفاده از بی حسی ندارد. علاوه بر این، جلسات درمان با لمینت کوتاه بوده و تعداد آنها محدود است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ