مسواک های مخصوص کامپوزیت دندان

مسواک های مخصوص کامپوزیت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی مسواک های مخصوص کامپوزیت دندان

دندانپزشکان مسواک زدن دو بار در روز را توصیه می کنند. این دندانپزشک است که مشخص می کند بهترین مارک مسواک برای کامپوزیت چیست و چه نوع مسواکی بعد از کامپوزیت مناسب دندان های شما خواهد بود. در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان مسواک های مخصوص کامپوزیت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. پس از نصب کامپوزیت روی دندان ها انتخاب مسواک مناسب بسیار مهم است. طبق گفته های قبل بهترین مسواک بعد از کامپوزیت باید نرم باشد.

انواع مسواک ها با توجه به نوع فرچه و موهایشان

مسواک های دارای فرچه یا برس های نرم برای نابودی پلاک، باکتری و جرم  از روی کامپوزیت های دندانی به اندازه مسواک های متوسط مؤثر هستند. هرگز از مسواک های دارای برس های سفت و سخت (Hard) روی ونیر کامپوزیت دندان استفاده نکنید. این کار باعث ایجاد خراش روی ونیرها شده و باعث می شود تا لثه ها عقب نشینی کرده و بین کامپوزیت و لثه فاصله ایجاد شود. انواع مسواک ها با توجه به نوع فرچه و موهایشان متفاوت هستند.

مسواک نرم برای کامپوزیت (سافت)

مسواک نرم یا Soft یکی رایج ترین نوع مسواک ها برای کامپوزیت است که توسط پزشکان توصیه می شود. این نوع مسواک برای دندان های کامپوزیت شده و لثه های حساس گزینه ایده آلی می باشد. در واقع این نوع مسواک برای افرادی که به تازگی یک عمل دندانپزشکی انجام داده اند. یا کامپوزیت و لمینت دندان انجام داده اند مناسب می باشد. مسواک دارای برس های زبر یا متوسط باعث خراشیدن و آسیب به بافت لثه و کامپوزیت‌ها می‌شود.

مسواک متوسط برای کامپوزیت (مدیوم)

همانطور که از نام مسواک مدیوم یا Medium مشخص است. این نوع مسواک دارای فرچه های متوسط می باشد. مسواک مدیوم برای کامپوزیت ​​می تواند لکه ها یا پلاک های روی سطح دندان را عمیق‌تر از برس های نرم پاک کنند ولی ممکن است پس از مسواک زدن باعث درد یا ناراحتی شوند. این مسواک نه دارای برس های خیلی سفت است و نه خیلی نرم. مسواک های مدیوم نیز می توانند برای تمیز کردن دندان ها گزینه خوبی باشند. اما ممکن است به دندان ها و لثه ها آسیب وارد کنند. پس مسواک سافت یا نرم گزینه بهتری برای تمیز کردن کامپوزیت ها و دهان و دندان است.

مراقبت از ایمپلنت دندان با مسواک مخصوص ایمپلنت | بهترین دندانپزشک اصفهان

مسواک سخت برای کامپوزیت (هارد)

فرچه های استفاده شده در مسواک های سخت یا Hard در مقایسه با مسواک های نرم و متوسط بسیار قوی تر و سفت‌تر هستند. این نوع مسواک ها به راحتی در بازار موجود نمی باشند. ممکن است که این نوع مسواک بتواند لکه ها یا جرم های تشکیل شده بر روی کامپوزیت ها را  بهتر از بین ببرد؛ اما مشکل بزرگی که دارد می تواند به مینای دندان صدمه برساند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

معایب مسواک هارد برای کامپوزیت

از مهم ترین معایبی که مسواک های سخت برای دندان های کامپوزیت شده دارند و می توانند سلامت و دوام آن ها را کاهش دهند عبارتند از:

  • باعث ایجاد خراش روی کامپوزیت ها می شوند.
  • کامپوزیت ها زودتر تغییر رنگ می دهند به این دلیل که مواد رنگی موجود در غذاها و نوشیدنی ها در این خراش ها گیر کرده و ونیرها زودتر لکه می شوند.
  • احتمال افتادن و شل شدن کامپوزیت های دندانی افزایش می یابد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

معرفی انواع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

آشنایی با مراحل انجام ونیر کامپوزیت آی پی اس

غذاهای مناسب بعد از کامپوزیت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ