نحوه انجام روکش‌های پرسنل دندان‌

نحوه انجام روکش‌های پرسنل دندان‌ | بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با نحوه انجام روکش‌های پرسنل دندان‌

اگر درمان توسط دندانپزشک زیبایی با تجربه و آموزش‌های لازم انجام شود، روکش‌های پرسلن دندان‌های طبیعی شما را خراب نمی‌کند. آن‌ها در واقع زیبایی طبیعی دندان‌های شما را افزایش می‌دهند و گزینه محافظه کارتری نسبت به ترمیم‌هایی مانند تاج دندان هنگام ترمیم دندان‌های خرد شده یا شکسته هستند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان نحوه انجام روکش‌های پرسنل دندان‌ را بررسی خواهیم کرد.

بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که این روکش‌های دندان دائمی هستند زیرا یک لایه ظریف از مینای دندان برای انجام ترمیم‌های شما باید برداشته شود.

عکسبرداری با اشعه ایکس

اولین قدم برای تهیه روکش برای بیماران شامل عکسبرداری با اشعه ایکس برای اطمینان از سلامت و فاقد پوسیدگی دندان‌ها است. بعضی اوقات ممکن است دندانپزشکان قبل از شروع درمان، نیاز به درمان دندان‌های شما داشته باشند.

تراشیدن مینای دندان

هنگامی که دندان‌های شما سالم و آماده به کار شدند، دندانپزشکان باید روکش‌های شما را نصب کنند. برای آماده سازی دندان‌های خود از روکش‌های پرسلن، ابتدا باید یک لایه نازک از مینای دندان شما برداشته شود تا فضای لازم برای روکش‌ها فراهم شود. ممکن است اینکار برای دندان‌های شما مضر باشد، اما این به دلیل گذاشتن روکش روی دندان‌های شما نیست. دندان‌های شما حتی بیشتر از قبل محافظت می‌شوند و مانند دندان‌های طبیعی لک نمی‌شوند.

چسباندن روکش

سپس دندانپزشکان از چسب مخصوص برای چسباندن روکش به دندان‌های شما استفاده می‌کنند. مواد اتصال کاملا ایمن است و به دندان‌های شما آسیب نمی‌رساند. این روش ساده نتایج خوبی از لحاظ زیبایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از دندان‌های شما محافظت می‌کند و از ایجاد لکه نیز جلوگیری می‌کند.

راه های درمان عفونت دندان روکش شده | بهترین دندانپزشک اصفهان

طول عمر

در طول ده سال آینده از روکش‌های زیبای پرسلن لذت خواهید برد. در نهایت، باید پس از ده سال آن‌ها را با یک مجموعه جدید جایگزین کنید تا به نظر شگفت آور برسند، اما صرف نظر از اینکه چند روکش دارید در طول سال‌ها، دندان‌های شما خراب نمی‌شوند. دندان‌های شما هنوز در زیر روکش‌ها ایمن هستند و محافظت می‌شوند.

نحوه اتصال روکش‌ها

هنگام آماده سازی دندان‌ها برای چسباندن روکش، از هر دندان که با روکش پوشانده می‌شود، نیم میلی متر مینا برداشته می‌شود. این کمی فضای مناسب روکش را فراهم می‌کند و باعث می‌شود که روکش بزرگتر از دندانی که روی آن قرار دارد به نظر نرسد.

قبل از اینکه مینا برداشته شود، برای کمک به راحتی بیمار بیهوشی استفاده می‌شود. سپس دندانپزشک اطمینان حاصل می‌کند که آزمایشگاه دندانپزشکی روکش‌هایی با اندازه‌گیری‌های دلخواه و ابعاد دقیق مورد نیاز برای تناسب مطلوب ساخته است. روکش‌های موقت تا رسیدن روکش‌های سفارشی جدید از آزمایشگاه دندانپزشکی روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. این فرآیند معمولاً بین دو تا سه هفته طول می‌کشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

روکش چقدر دوام دارد؟

اگر به طور روزمره و با رعایت بهداشت دهان و دندان به طور صحیح از آن‌ها مراقبت شود، استفاده آگاهانه (دندان‌ها فقط برای خوردن و لبخند زدن است!) و دو بار در سال بررسی و تمیز کردن دندان‌ها انجام شود، روکش‌های پرسلن می‌تواند چندین دهه دوام داشته باشند البته روکش‌های کامپوزیت نیز تا سال‌ها می‌توانند دوام داشته باشند.

روش مراقبت از روکش‌ها

مهم است که معاینات و تمیزکاری‌های معمول دندانپزشکی خود را همیشه انجام دهید و عادات دقیق بهداشت دهان و دندان را در خانه حفظ کنید. علاوه بر این، از گاز گرفتن اجسام سخت خودداری کنید تا به روکش‌های خود آسیب نرسانید. اگر در خواب دندان‌های خود رامی‌سایید، دندانپزشکان ممکن است محافظ‌های دهانی سفارشی را برای محافظت از ترمیم‌های شما در برابر سایش یا شکستگی توصیه کنند. مراقبت از روکش‌های شما باعث می‌شود برای سال‌های سال از لبخند زیبا و سالم خود لذت ببرید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ