نکاتی برای ایمپلنت دندان جلو

نکاتی برای ایمپلنت دندان جلو | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی نکاتی برای ایمپلنت دندان جلو

در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان نکاتی برای ایمپلنت دندان جلو را مورد بررسی قرار می دهیم.

علل نیاز به کاشت ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو جایگزین مصنوعی ریشه دندان است. ایمپلنت به طور مستقیم در استخوان فک قرار می گیرد و یک تاج یا دندان مصنوعی را در جای خالی دندان از دست رفته می چسباند. به همین ترتیب ریشه ها از دندان های طبیعی پشتیبانی می کنند. چنان چه دارای یکی از شرایط زیر هستید می توانید از ایمپلنت دندان جلو استفاده کنید:

  • دندان تان به علت تصادف و… آسیب دیده و درحال از دست رفتن است.
  • تاج دندان تان شکسته یا آسیب دیده است.
  • دندانتان پوسیده است.
  • دندانتان شکسته یا ترک خورده است.
  • متخصص ایمپلنت پس از معاینه دندان های شما مناسب ترین روش درمانی و زمان را مشخص می کند.

بیماری های تأثیرگذار بر روی ایمپلنت دندان جلو

بیماری های زیر بر روی روند درمانی ایمپلنت تأثیرگذارند و مانع هم جوشی و ادغام کامل ایمپلنت ها به داخل استخوان فک می شوند:

چنان چه به هر کدام از این بیماری ها مبتلا هستید حتما متخصص ایمپلنت خود را درمورد بیماری و داروهایی که مصرف می کنید آگاه کنید.

مقایسه ایمپلنت و بریج برای کاشت دندان جلو

در سه دهه گذشته تکنیک های جایگزین کردن دندان بسیار پیشرفت کرده اند. برای انتخاب بهترین روش جایگزین کردن دندان جلو بهتر است با متخصص ایمپلنت خود مشورت کنید. هنگام انتخاب بین بریج یا ایمپلنت حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا به دنبال طبیعی ترین جایگزین برای دندان از دست رفته خود هستید؟
  • آیا قصد دارید دندان خود را جایگزین کنید تا به شما در حفظ استخوان فک کمک کند؟
  • آیا به دنبال روشی با ماندگاری بالا هستید؟
  • آیا می خواهید دندان جایگزین شده مانند دندان طبیعی عمل کند؟
  • آیا به دنبال روشی هستید که نیاز به نگهداری کمتری داشته باشد؟

مراقبت از ایمپلنت دندان های جلو | بهترین جراح لثه اصفهان

اگر به دنبال موارد بالا هستید ایمپلنت دندان گزینه مناسبی برای شما است زیرا بر خلاف بریج تمامی موارد بالا را دارد. نبودن دندان های قدامی بر اعتماد به نفس شما هنگام خندیدن اثر می گذارد. با ایمپلنت کردن دندان جلوی خود می توانید بدون نگرانی از خندیدن لذت ببرید.

طول دوره کاشت ایمپلنت دندان جلو

هنگامی که شما برای کاشت ایمپلنت دندان جلوی خود به متخصص ایمپلنت مراجعه می کنید وی در جلسات ابتدایی جای خالی دندان شما را با روکش های موقت دندان پر می کند. مدت زمان دقیق کاشت ایمپلنت بسته به تصمیم و تکنیک مورد استفاده متخصص پروتز ممکن است از یک ماه تا شش ماه طول بکشد.

ایمپلنت دندان به طور سنتی در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول قرار دادن بخش تیتانیومی درون فک بیمار است. به فک بیمار زمان داده می شود تا برای چند هفته یا چند ماه به خوبی با ایمپلنت جوش بخورد و التیام بیابد سپس بخش بعدی نصب می شود. مشکل این روش زمان بر بودن آن است. در تکنیک دیگر قبل از هر اقدامی از ناحیه دهان و دندان بیمار اسکن سه بعدی تهیه می شود سپس طبق قالب و اسکن دهان فرد ایمپلنت آماده می شود و در یک مرحله در دهان فرد قرار داده می شود. این تکنیک به علت اسکن سه بعدی دقیق تر است و در وقت صرفه جویی می شود اما هزینه بیشتری برای آن باید پرداخت. برای ایمپلنت دندان جلو ابتدا بخش تیتانیومی و سپس تاج دندان نصب می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

میزان درد کاشت ایمپلنت دندان جلو

برای کاشت ایمپلنت ابتدا فرد بی حسی موضعی دریافت می کند سپس برای قرارگیری بخش تیتانیومی ایمپلنت یک برش در بخش لثه و استخوان فک بیمار برای قرار گیری بخش تیتانیومی ایمپلنت زده می شود.در طول مراحل کاشت ایمپلنت ماده بی حس کننده اعصاب، اطراف ناحیه ایمپلنت شده را بی حس می کند بنابراین فرد در طول کاشت ایمپلنت دردی حس نمی کند. در کاشت ایمپلنت هیچ گونه دردی احساس نمی کنید بلکه فقط فشار یا لرزش دریل دندانپزشکی را حس می کنید بنابراین نگران نباشید.

مدت دوران نقاهت پس از کاشت ایمپلنت دندان جلو

دوران نقاهت کاشت ایمپلنت بسیار کوتاه است به گونه ای که روز بعد می توانید فعالیت های عادی خود را انجام دهید. اگر چه جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک چندین ماه طول می کشد در این مدت اگر احساس درد داشتید از مسکن استفاده کنید.هم چنین برای کاهش ورم می توانید از پک های آب سرد استفاده کنید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

خوراکی های مضر برای کامپوزیت دندان

مراحل کامپوزیت دندان خرگوشی

بهترین نوع لمینت بر اساس برند

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ