ونیرهای فلدسپاتیک در مقایسه با ونیرهای پرس شده پرسلنی فشرده

مقایسه ونیرهای فلدسپاتیک با ونیرهای پرس شده پرسلنی فشرده | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی و مقایسه ونیرهای فلدسپاتیک با ونیرهای پرس شده پرسلنی فشرده

در حالی که تاج برای دندان‌های پشتی ضروری است ، روکش‌های دندانی یک راه حل عالی برای بهبود لبخند برای دندان‌های جلویی است. در طول سال‌ها از دندان‌پزشکان در مورد تفاوت بین روکش‌های فلدسپاتی و روکش‌های پرسلن پرس شده و فشرده پرسیده شده است. روکش فلدسپاتی اولین نوع روکش ساخته شده است ، جایی که بعداً پرسلن فشرده شد. اگرچه هر دو نوع روکش نتایج مثبتی را در بیماران به وجود می‌آورد ، اختلافاتی وجود دارد که بیماران باید قبل از تصمیم گیری در مورد هر نوع روکش از آن‌ها آگاهی داشته باشند. در این نوشته سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان به مقایسه ونیرهای فلدسپاتیک با ونیرهای پرس شده پرسلنی فشرده می پردازیم.

استفاده روی دندان‌های طبیعی

مواد فلدسپاتی دندان‌های مقابل را خراب می‌کنند. به این معنی که وقتی بیماران دندان‌های فلد اسپاتی به عنوان تاج یا روکش دارند ، سایش دندان‌های طبیعی که در مقابل آن‌ها جویده می‌شود تسریع می‌کنند. این مورد برای پرسلن پرس شده ، که دارای همان ساییدگی دندان طبیعی است ، صدق نمی‌کند.

درخشندگی

پس از قرار دادن روکش، روکش فلدسپاتی زیبا به نظر می‌رسد. با این حال ، با گذشت سال‌ها ، درخشندگی و ظاهر طبیعی خود را از دست می‌دهند. روکش پرسلن فشرده شده هیچ تغییری در درخشندگی در طی سال‌ها نشان نخواهد داد.

زمان تعویض

به بیماران معمولاً توصیه می‌شود که ونیرهای فلدسپاتی خود را در حدود 7-10 سال پس از جایگذاری عوض کنند. بیماران زیادی وجود دارند که هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها همان روکش اصلی خود را دارند ، اما این امر استاندارد این روش نیست. و اگرچه این ونیرها هنوز هم قابل قبول به نظر می‌رسند ، اما با زیبایی چینی پرسلن قابل مقایسه نیستند. روکش پرسلن فشرده به طور متوسط می‌تواند بین 10-20 سال دوام داشته باشد.

حفظ سلامت دهان و دندان بزرگسالان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

یکپارچگی و نداشتن حاشیه

یکپارچگی و نداشتن حاشیه به این موضوع اشاره دارد که روکش‌ها در قسمت‌های حاشیه دندان دارای تفاوت رنگ نبوده و قابل تمایز با دندان زیرین و دندان‌های کناری نباشند. وجود حاشیه قابل تمایز بیشتر با مواد فلد اسپاتیک دیده می‌شود، بنابراین مستعد پوسیدگی هستند. دلیل این امر این است که پرسلن فشرده شده از وضعیت دندانی مطلوبی برخوردار است.

قبل از ظهور روکش پرسلن ، دندان‌پزشکان ماهر ، ونیر را روی افرادی که دارای وضعیت پوسیدگی دندانی فعالی بودند ، قرار نمی‌دادند ، زیرا این امر مشکل پوسیدگی را بدتر می‌کرد. با این حال ، روکش‌های فشرده این مشکل را برطرف کردند ، زیرا یک روکش مناسب که به خوبی روی دندان قرار می‌گیرد، دندان زیرین را خراب نمی‌کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

سایه دندان‌های شما

سایه دندان‌های زیرین شما در واقع تأثیر زیادی بر این موضوع خواهند داشت که روکش‌های شما در آخر به چه رنگی در می‌آیند. مواد فلدسپاتی بسیار متراکم نیستند ، بنابراین اگر دندان طبیعی خاکستری زیادی در زیر آن وجود داشته باشد و دارای تنوع قابل توجهی در سایه باشد ، روکش فلدسپاتی قادر نخواهد بود مقدار را بالا ببرد یا رنگ دندان زیرین را خیلی خوب بپوشاند. مواد فشرده شده پرسلن این مشکل را ندارند زیرا کیفیت بالاتری دارند و متراکم تر هستند.

 

هر دو روکش پرسلن فلدسپاتیک و فشرده راه حل‌هایی برای افزایش زیبایی لبخند شما هستند. برخي از بيماران براساس وضعيت دندان‌های خود می‌توانند از روکش فلدسپاتي استفاده كنند و این روش كاملاً برای آن‌ها مناسب است. دیگر افراد نیاز دارند که با پرسلن فشرده شده این کار را انجام دهند. مانند بسیاری از تصمیمات ، بهترین راه حل برای هر بیمار براساس نیازهای شخصی وی تصمیم گیری خواهد شد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

گزینه‌های درمانی برای آفت دهان

روش های پیشگیری و درمان لکه سفید روی دندان

بررسی روش های مختلف کاشت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ