ارزانترین نوع روکش دندان

ارزانترین نوع روکش دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

ارزانترین نوع روکش دندان کدام است؟

هزینه ی روکش دندان بستگی به نوع و جنس روکش و هزینه ی لابراتوار دارد. هر چقدر از کیفیت بالاتری استفاده شود هزینه ی آن نیز بیشتر است. معمولا ارزانترین نوع روکش دندان، روکش سرامیکی فلزی است. که این مدل نیز بر اساس آلیاژ به کار رفته در ساخت، قیمت های متفاوتی دارد. اما به طور کلی بر اساس آلیاژ مرسوم در لابراتوارها این نوع روکش به صرفه تر است. قصد داریم تا در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به بررسی ارزانترین نوع روکش دندان خواهیم پرداخت.

چه زمانی باید دندان را روکش کنیم ؟

دلیل اصلی استفاده از روکش دندان، از دست دادن یا ضعیف شدن نسوج تاجی دندان است. این اتفاق به سه دلیل :

  • پوسیدگی
  • سایش بیش از حد سطوح مختلف دندانی
  • شکستگی تاج

وقتی پوسیدگی دندان اتفاق می‌افتد باید سریعا برای ترمیم آن اقدام شود. اگر پوسیدگی در مراحل اولیه باشد و سطح کوچکی از دندان را شامل شود. به مراتب درمان آن ساده‌تر خواهد بود.
اما پوسیدگی‌های وسیع علاوه بر تضعیف نسوج تاجی دندان منجر به درگیری عروق و اعصاب پالپ دندانی می‌شوند. که در نتیجه دندان نیاز به درمان ریشه یا عصب کشی دندان پیدا می‌کند.

مطلب پیشنهادی : انواع روش های ارتودنسی

روکش کردن دندان تاثیر به سزایی در زیبایی صورت دارد بخصوص که روکش دندان جلو برای زیبایی صورت ضروری است. رنگ روکش دندان را به سلیقه دندانپزشک متخصص خود بگذارید. روکش دندان بعد از عصب کشی انجام میشود.

دانستنی هایی در مورد روکش دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

این درمان برای چه افرادی مناسب نیست؟

روکش کردن دندان روشی برای ترمیم و محافظت از دندان هایی است که آسیب دیدند و ممکن است تحت فشار فک ترک بردارند یا بشکنند. اما همیشه با روکش کردن نمی توان مشکل را حل کرد. اگر ترک دندان عمیق باشد و به ریشه رسیده باشد کاری برای آن نمی توان انجام داد دندان هایی که ریشه های آنها تحلیل رفته و یا آسیب دیده اند، غالبا با روکش کردن قابل ترمیم نیستند. در مواردی که پالپ دندان که بخش مرکزی دندان است دچار عفونت باشد نمی‌توان دندان را روکش کرد بلکه ابتدا باید عصب کشی انجام شود.

در هر صورت برای این که بدانید روکش دندان برای دندان شما مناسب است یا نه باید به بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

برای ترمیم و زیبایی دندان ها کدام روش بهتر است: باندینگ، لمینت یا روکش؟

اگر قصد دارید دندان هایتان را زیباتر کنید. و یا مشکلاتی مثل لب پر شدگی، ترک خوردگی، فاصله بین دندانها، کوتاهی یا باریک بودن دندانها و یا کجی جزئی آنها را اصلاح کنید. ممکن است یکی از روشهای باندینگ، روکش دندان و یا لمینت دندان به شما پیشنهاد شود.

دندانپزشک اصفهان پس از بررسی دندانها، آنچه که واقعاً متناسب با شرایط شماست برای درمان پیشنهاد می‌کند. باندینگ در شرایطی استفاده می‌شود که تغییرات جزئی در دندان نیاز باشد. اما در مواردی که تغییرات مورد نیازشدیدتر است. باندینگ نمی تواند نیازهای دندان شما را برآورده کند. بنابراین لمینت دندان پیشنهاد می شود. اما در برخی موارد دندان آسیب دیده و ساختار آن ضعیف شده است و نیاز به پشتیبانی بیشتری دارد، مثلاً ممکن است ترک خورده باشد. همچنین گاهی اوقات تغییراتی که نیاز داریم شدیدتر از چیزی است که با لمینت بتوان به وجود آورد. در چنین شرایطی روکش‌دندان توصیه می شود.

می توانید روکش دندان طلا بگذارید که بسیار بادوام و مقاوم است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ