جاگذاری لمینت روی دندان

جاگذاری لمینت روی دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

مراحل جاگذاری لمینت روی دندان

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان به بررسی جاگذاری لمینت روی دندان خواهیم پرداخت.

روند ساخت لمینیت دندان

مرحله اول :

طى جلسه اى آماده سازی هاى لازم بر روى دندان هاى مورد نظر با دقت و ظرافت در حد چند دهم میلیمتر بر روى دندان ها صورت مى گیرد.

مرحله دوم :

در همین جلسه شامل قالب گیرى از دندانهاى هردو فک مى باشد. (حتى در صورت انجام لمینیت براى دندانهاى فقط یک فک) سپس ادامه ى کار به جلسه ى بعد که معمولاً حدود یک هفته طول مى کشد موکول مى شود.

در این بین قالب ها به لابراتوار دندانپزشکى ارسال می شود. در لابراتوار لمینیت ها را به شکل پوسته هاى نازک سرامیکى می سازند. و در کوره می پزند. و یا بر روى بلوک هاى سرامیکى می تراشند. تا لمینیت هاى سرامیکى با شفافیت و براقى و نهایت زیبایى و تشابه با بافت میناى دندانى تهیه شوند.

درجلسه سوم ملاقات :

لمینیت ها بر روى دندان ها قرار گرفته و توسط سمانهاى رزینى به سطح دندان با اتصال بسیار قوى چسبانده مى شوند به طورى که در صورت اجراى صحیح تمام مراحل لمینیت ها کاملاً با دندان یکپارچه شده و هیچ درز و نا هموارى وجود نخواهد داشت. و مى توان مانند دندانهاى معمولى براى تمیز کردنشان از نخ دندان استفاده کرد.

بدیهی است در ایجاد طبیعى ترین نما و امانت دارى در برابر سلامت بافت ها، مهارت و دقت دندانپزشک همچنین استفاده ى صحیح از مواد مناسب بسیار موثر و حایز اهمیت است.

مطلب پیشنهادی : سوالات متداول درمان عصب کشی و اندو دندان

مزایا

از آنجایی که لمینت را برای هر فرد به طور مجزا و شبیه دندان وی می سازند. پس تشخیص تفاوت لمینت و دندان طبیعی تقریبا غیر ممکن است.
برخلاف دندان های طبیعی، لمینت ها را به دلیل اینکه از موادی با تکنولوژی بالا می سازند. در مقابل لکه های چای، قهوه و دود سیگار مقاوم هستند.
لمینت دندانی را می توان برای مشکلاتی مثل دندان های کج روی هم رفته و فواصل کم دندان ها پیشنهاد کرد.

معایب

  • ساخت لمینت های سرامیکی در آزمایشگاه زمان بر است. و حداقل یک هفته روند لمینت گذاری را به تاخیر می اندازد.
  • در صورتی که لمینت ها به درستی نصب شوند. و عوامل تخریب کننده ی دندان نیز محدود یا از بین رفته باشند. بیمار باید بتواند از لمینت مانند دندان طبیعی اش استفاده کند.
  • با وجود استحکام بالای آنها، ممکن است گاهی شکننده باشند.
  • همانطور که باید از فشارهای شدید به دندان طبیعی خودداری کرد. لمینت ها نیز نباید تحت فشار قرار بگیرند. مثلا از خوردن ناخن ها، جویدن یخ یا باز کردن شیشه های نوشیدنی با لمینت هایتان خودداری کنید.

علل ترمیم و برداشتن لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

عوارض درمان لمینت دندان

حساسیت های مدت دار بعد از درمان:

درمان لمینت هم مانند بقیه ی درمان های ترمیم دندان با حساسیت گرما و سرما روبروست و بعداز مدت زمانی این حساسیت از بین می رود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

شکستگی دندان لمینت شده:

برای اینکه طول عمر دندان بالا رود باید فرد از ابتدا شرایط درمان را داشته باشد و به درستی انتخاب گردد و به بیماری های دهانی دچار نباشد تا از شکستگی دندان کاهش یابد و یکی از عواملی که طول عمر دندان را بالا میبرد نخوردن غذاهای سفت و گاز زدن های سخت بوده است اگر دندانی که درمان شده است و به علت های متفاوت با پریدگی و شکستگی همراه شود میتوان در ترمیم کردن آن با لمینت های سرامیکی و یا کامپوزیتی آن را اصلاح کرد.

غیرقابل بازگشت بودن:

به علت تراش دندان امکان برگشت به حالت اولیه ممکن نیست. (امکان برداشتن لمینت وجود ندارد)

تغییر رنگ لمینت:

با مصرف نوشیدنی ها و غذاهای رنگدار و استعمال قلیان و سیگار و مصرف چای و قهوه در مرور زمان موجب تغییر رنگ لبه های دندان می شود. و هرچقدر که این مواد بیشتر مصرف می شوند. تغییر رنگ دندان نیز بیشتر می شود. و تاثیر بیشتری می گذارد. همچنین با کاهش مصرف این مواد رنگی به سلامت دندان خود اهمیت دهید. بهترین دندانپزشک اصفهان از تغییر رنگ آن پیشگیری می کند.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ