روش های مدیریت درد در ایمپلنت دندان

روش های مدیریت درد در ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی روش های مدیریت درد در ایمپلنت دندان

موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید برای مدیریت و به حداقل رساندن درد شما از عمل جراحی ایمپلنت دندان انجام دهید. اگر در مورد درد با دندان پزشک خود تماس بگیرید ، آن‌ها احتمالاً یکی از این گزینه‌ها را پیشنهاد می‌کنند. در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان روش های مدیریت درد در ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

هر آنچه دندانپزشک به شما بعد از عمل گفته است، باید انجام دهید. حتماً آن دستورالعمل‌ها را رعایت کنید. این که برای سلامتی دهان و بدن شما بسیار مهم است این است که مراحل ذکر شده در این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

حفظ بهداشت دهان و دندان

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان 2-3 بار در روز توصیه می‌شود. این نکته بسیار مهم است و شما همیشه باید از آن پیروی کنید ، اما ممکن است دندانپزشک شما توصیه کند از مسواک زدن ناحیه جراحی خودداری کند.

استراحت

حتما به بدن و فک خود استراحت دهید. هیچ فعالیت سختی انجام ندهید و اشیاء سنگین را بلند نکنید. بگذارید بدن شما به هر اندازه انرژی که برای بهبودی دهان شما نیاز دارد، استفاده کند.

دارو

دندانپزشک شما ممکن است برای کمک به رفع ناراحتی، به شما توصیه کند که از مسکن‌ها، معمولاً ایبوپروفن، استفاده کنید. اگر دوز توصیه شده تسکین دهنده درد نیست، با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد افزایش دوز یا در نظر گرفتن داروهای جایگزین صحبت کنید.

استفاده از یخ

در طی دو روز اول – و به خصوص روز اول – می‌توانید از یخ درمانی استفاده کنید تا درد را بی حس کرده و تورم را کاهش دهید. استفاده از یخ در صورت خود و در مناطق حساس ، چه به صورت بسته‌های یخی یا سبزیجات یخ زده پیچیده شده در پارچه ، کمک خواهد کرد.

آب نمک

شستشو دهان به صورت آرام با آب نمک گرم می‌تواند به کاهش درد آن و مبارزه با باکتری‌های عفونی ایجاد کننده آن کمک کند. ممکن است هنگام شستشو احساس سوزش داشته باشید، اما در کل در دوره بهبودی به شما کمک می‌کند.

غذاهای سرد و نرم

در طی بهبودی از خوردن غذاهای سخت و شیرین خودداری کنید و غذاهای عمدتاً سرد و نرم بخورید. این غذاها شامل اسموتی ، ماست و هر چیز دیگری است که تهیه شده است.

دلایل درد استخوان گونه و دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

عوامل ایجاد درد اضافی

گذشته از درد معمولی که ممکن است در همه پروسه‌های پزشکی دیده شود، ممکن است موارد دیگری نیز به وجود آورنده این درد باشد که منجر به ناراحتی و درد بیشتری شود.

شکستگی

اگرچه این حالت بسیار نادر است، ایمپلنت‌های دندانی که از تیتانیوم ساخته شده اند ، در صورتی که تحت فشار بیش از حد قرار بگیرند ، امکان خم شدن یا شکستن پایه آن‌ها وجود دارد. به علاوه، شیوه زندگی مانند سیگار کشیدن یا به هم زدن دندان‌ها می‌تواند موفقیت ایمپلنت شما را تهدید کند.

درپوش بهبودی شل

بعضی اوقات پیچ‌های کوچک در قسمت بالای ایمپلنت در طی فرایند بهبودی شل می‌شوند. در این حالت ، دندانپزشک باید درپوش را برداشته، آن را تمیز کرده و مجدداً آن را اصلاح کند. تا آن زمان ناراحتی شما می‌تواند ادامه داشته باشد.

ایمپلنت شل

اگر فک به اندازه کافی استخوان نداشته باشد ، ایمپلنت دندان می‌تواند شل شود. این موضوع می‌تواند باعث ناراحتی و گاهی درد شود. در بیشتر موارد ، دندانپزشک نیاز به برداشتن و تعویض ایمپلنت داشته باشد.

عفونت

هر نوع عفونت لثه نیز می‌تواند باعث ایجاد درد شود. اگر این عفونت زود تشخیص داده شده باشد، قابل درمان است.

پس زدن ایمپلنت

گاهی اوقات ، ایمپلنت دندان با استخوان بیمار ادغام نمی‌شود و بدن آن را پس می‌زند، همچنین به این حالت پس زدن ایمپلنت توسط بدن گفته می‌شود. اگر این اتفاق برای شما رخ دهد ، می‌تواند باعث شل شدن ایمپلنت شود، بنابراین باعث ایجاد درد می‌شود.

سوختن استخوان

سوختن استخوان یک عارضه شایع نیست ، اما ممکن است اتفاق بیافتد. بعضی اوقات گرمای مته دندانپزشک می‌تواند به استخوان اطراف محل جراحی آسیب برساند. بدیهی است ، این امر باعث درد و ناراحتی زیادی خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد ، دندانپزشک نیاز به برداشتن ایمپلنت و استخوان آسیب دیده دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

پری ایمپلنتیتیس

این بیماری نوعی عفونت است که ناشی از وجود باکتری‌های مضر در حین عمل جراحی شما یا در هر زمان بروز به دلیل عدم بهداشت دهانی مناسب است. به ندرت ، می‌تواند ناشی از سیمان دندانی باشد که برای اطمینان از ترمیم مجدد ایمپلنت استفاده می‌شود. در برخی موارد ، ماده اتصال دهنده به بافت لثه جا به جا شده و باعث ایجاد عفونت می‌شود.

آسیب عصبی و بافتی

اگر یک ایمپلنت دندان خیلی نزدیک به عصب قرار گرفته باشد، می‌تواند منجر به درد مزمن یا بی حسی شود که فقط با برداشتن پیچ تیتانیوم قابل اصلاح است. بافت لثه اطراف نیز می‌تواند در طی عمل جراحی نیز دچار فشردگی شود.

اضافه بار کاشت ایمپلنت

ایمپلنت‌های دندانی با بار فوری یا همان روز فقط برای برخی افراد مناسب است ، اما برخی از دندانپزشکان سعی می‌کنند آن‌ها را برای همه افرادی که می‌خواهند، قرار دهد. از آنجا که ایمپلنت وقت کافی برای ادغام با استخوان نداشته است ، فشار ناشی از خوردن و جویدن می‌تواند روند بهبودی را مختل کند.

پس زدن اجسام خارجی

مشابه سایر جراحی هایی که دارای نوعی کاشت ایمپلنت هستند ، ممکن است بدن بیمار از قبول پیچ تیتانیوم امتناع ورزد و مجبور شود آن را از محل قرارگیری خود خارج کند.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.

نحوه ساخت پروتزهای دندانی

مقایسه ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی

کاربرد انواع جراحی لثه

نظر در"روش های مدیریت درد در ایمپلنت دندان"

1. مهدی نصر اصفهانی

حدودا 3 سال هست دکتر برجیان ایمپلنت دندان برایم انجام دادند و در این مدت راحت بودم و ناراحتی چندانی نداشتم از کاشت دندانم.دندانپزشک دلسوزی هستند.