روش های پیشگیری و درمان تغییر رنگ لثه

روش های پیشگیری و درمان تغییر رنگ لثه | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی روش های پیشگیری و درمان تغییر رنگ لثه

در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان روش های پیشگیری و درمان تغییر رنگ لثه را مورد بررسی قرار می دهیم.

را های پیشگیری از تغییر رنگ لثه

لثه‌های تیره و ناسالم ظاهر ناخوشایندی دارند و در صورت عدم درمان می‌توانند منجر به بیماری‌های جدی شوند. تمام چیزی که برای درمان آن نیاز است رعایت دستورالعمل‌ها و عزم جدی برای داشتن شیوه زندگی سالم می‌باشد.

دندان‌های خود را بطور منظم مسواک بزنید:

با اینکه توصیه می‌شود که دندان‌ها را پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید، اما افراد با لثه‌های حساس نیاز به مراقبت دندانی متفاوتی دارند. مسواک زدن را با استفاده از دهان شویه بدون الکل تقویت کنید.

نخ دندان کشیدن را تبدیل به یک عادت کنید:

نخ دندان به از بین بردن ذرات غذایی گرفتار در نواحی که دستیابی به آنها دشوار است و اغلب با مسواک زدن خارج نمی‌شوند، کمک می‌کند.

مسواک زدن و تمیز کردن زبان:

زبان محل پرورش باکتری‌ها و اسیدهایی است که می‌توانند به روی لثه‌ها انتقال پیدا کنند و موجب تیره شدن آنها شوند.

اصلاح شیوه زندگی:

علاوه بر رعایت منظم بهداشت دهان و دندان، استعمال تمام انواع دخانیات و مصرف الکل را ترک کنید. رژیم غذایی سرشار از کلسیم، آهن و ویتامین‌های ث و دی را برای لثه‌ها و دندان‌ها مصرف کنید. از استرس پرهیز کنید و از گردش هوای مناسب به داخل بدن جهت تقویت سیستم ایمنی مطمئن شوید. اکسیژن برای تقویت دهان و دندان‌ها ضروری است.

علل انواع تغییر رنگ لثه | بهترین جراح لثه اصفهان

درمان های تغییر رنگ لثه

روش جراحی

روش جراحی برای تبدیل لثه‌های سیاه به لثه‌های طبیعی صورتی شامل برداشتن لایه‌ی بیرونی بافت پوششی لثه است که دارای رنگدانه‌های تیره می‌باشد. بافت همبند زیرین باقی می‌ماند تا بهبود یابد و بافت پوششی جدید شکل بگیرد. بافت جدید لثه که پدید می‌آید معمولاً رنگ صورتی دارد و بدون رنگدانه‌های تیره است. این روش با اینکه تهاجمی است بدون درد بوده و معمولاً تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

بلیچینگ لثه

در حین روش بلیچینگ لثه، دندانپزشک از یک محلول بلیچینگ مخصوص همراه با لیزر استفاده می‌کند تا رنگدانه‌های موجود روی لثه‌ها را از بین ببرد. یک عامل بی‌حس کننده موضعی بر روی لثه اعمال می‌شود تا تجربه‌ی درمانی راحت و بدون دردی داشته باشید. این روش بطور کلی بدون درد است، اما افراد با لثه‌های حساس ممکن است برای مدت کوتاهی تا حدودی دچار ناراحتی شوند.

کاهش رنگدانه‌های لثه با لیزر

در این روش، لیزرهای دندانپزشکی برای تبخیر کردن (تجزیه) و از بین بردن لایه‌ی بالایی نازک بافت تیره شده‌ی لثه استفاده می‌شود. این کار باعث از بین رفتن سلول‌های تولید کننده‌ی ملانین که مسئول تغییر رنگ پوست هستند، می‌گردد. با ایجاد بافت جدید لثه در حین بهبودی، به جای اینکه تیره باشد، رنگی صورتی و سالم خواهد داشت. این درمان تقریباً بدون درد است و یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان لثه‌های تیره است.

هر یک از این روش‌های درمان تغییر رنگ لثه دارای مزایا و معایبی هستند و بنابراین برای تعیین مناسب‌ترین درمان برای لثه‌های تیره‌ی خود باید با دندانپزشک مشورت کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

عوارض جراحی لثه

پس از جراحی لثه هیچ گونه عوارضی وجود ندارد و درد و ناراحتی نخواهید داشت. بیمار می‌تواند پس از روش بلیچینگ لثه بطور عادی صحبت کند و غذا بخورد. در برخی موارد که لثه‌ها بسیار حساس هستند بیمار ممکن است ناراحتی جزئی را تجربه کند اما در حین بهبودی که دوره بسیار سریعی است برطرف می‌شود.

نکات مراقبتی پس از عمل جراحی لثه

هیچ اقدام مراقبتی خاصی بعد از بلیچینگ دندان نیاز نمی‌باشد. بهداشت مناسب دهان و دندان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید رعایت شود. افرادی که سیگار می‌کشند باید حداقل تا زمانی که بهبودی بطور مناسب حاصل شده است، آن را ترک کنند.

امروزه با وجود گزینه‌های درمانی مانند جراحی با لیزر برای بلیچینگ دندان، داشتن لثه‌های صورتی دیگر آرزویی دست نیافتنی نمی‌باشد. به راحتی می‌توان به لبخندی زیبا دست یافت اما حفظ و نگهداری آن نیز ضروری است.

دکتر حسین برجیان متخصص پیوند لثه و استخوان در کلینیک24

دکتر حسین برجیان متخصص پیوند لثه و استخوان در دکتر آف

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

روش های انجام روکش دندان

بررسی روشهای ترمیم مستقیم دندان

مراحل استفاده از موم ارتودنسی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ