روشهای مختلف عمل جراحی لثه

روشهای مختلف عمل جراحی لثه | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی روشهای مختلف عمل جراحی لثه

دندانپزشک روش مناسب جراحی لثه را با توجه به نوع و شدت بیماری لثه انتخاب می‌کند. جراح دندانپزشک گاهی جرم‌گیری عمیق (اسکیلینگ) را قبل از جراحی برای زدودن جرم و باکتری از روی لثه‌ها و دندان‌ها انجام می‌دهد. در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان روشهای مختلف عمل جراحی لثه را مورد بررسی قرار می دهیم.

بازسازی هدایت شده بافت

جراح قطعه کوچکی از ماده‌ای تور مانند را بین بافت لثه و استخوان بیمار قرار می‌دهد. این ماده اجازه نمی‌دهد که لثه داخل فضاهای خالی مربوط به استخوان رشد کند، در نتیجه استخوان و بافت پیوندی دوباره در محل مناسب رشد می‌کند.

جراحی فلپ لثه

جراحی فلپ به بیمارانی توصیه می‌شود که با مشکل جمع شدن جرم در پاکت‌های عمقی مواجه هستند. جراح دندانپزشک لثه‌ها را از روی دندان‌ها کنار می‌زند و جرم جمع شده در پاکت‌ها را تمیز می‌کند. لثه‌ها پس از جرم‌گیری و پاکسازی دوباره در محل مناسب دور دندان‌ها بخیه زده می‌شود. گاهی اوقات لازم است که استخوان نیز در طول عمل لثه تراش داده شود.

کاربرد انواع جراحی لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

پیوند استخوان

اگر استخوان دور ریشه دندان آسیب دیده و تخریب شده باشد، جراحی پیوند استخوان ضرورت می‌یابد. جراح استخوان جدید را جایگزین استخوان آسیب دیده می‌کند. استخوان لازم برای پیوند می‌تواند استخوان خود بیمار، استخوان مصنوعی یا استخوان اهدایی فرد دیگری باشد. هدف از پیوند استخوان این است که دندان محکم در جای خود باقی بماند و دوباره رشد کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

پیوند بافت

تحلیل رفتن لثه و پایین آمدن خط لثه پی‌آمد از بین رفتن بافت لثه است. در این حالت برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی بیشتر لازم است که جراحی پیوند بافت نرم انجام شود. جراح دندانپزشک بافت لازم برای پیوند را از بخش دیگری از بدن می‌گیرد و آن را به ناحیه تحلیل رفتن لثه پیوند می‌زند. بافت پیوندی غالباً از سقف دهان گرفته می‌شود. پیوند بافت خطر آسیب‌دیدگی را در آینده کاهش می‌دهد و ریشه‌های نمایان و بدون محافظ دندان‌ها را می‌پوشاند.

جراحی با لیزر:

هرچند در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که سودمندی و کارآمدی لیزردرمانی را در درمان بیماری‌های لثه تایید کند. اما برخی دندانپزشکان از لیزر برای کوچک کردن پاکت‌ها و بازیابی بافت پیوندی آسیب دیده استفاده می‌کنند.

پروتئین‌های تحریک کننده بافت:

ژل حاوی پروتئین برای تحریک رشد بافت و استخوان به کار برده می‌شود.

دکتر حسین برجیان متخصص پیوند لثه و استخوان در کلینیک24

دکتر حسین برجیان متخصص پیوند لثه و استخوان در دکتر آف

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

روش های انجام روکش دندان

بررسی روشهای ترمیم مستقیم دندان

مراحل استفاده از موم ارتودنسی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ