علائم نیاز به انجام ارتودنسی

علائم نیاز به انجام ارتودنسی | بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با علائم نیاز به انجام ارتودنسی

علائم مختلفی وجود دارد که بر اساس آن‌ها می‌توانید بفهمید آیا به بریس نیاز دارید یا خیر. اما حتی در صورت وجود این علائم ، این دندانپزشک است که تشخیص می‎دهد آیا نیازی به بریس هست یا خیر. یک تصور غلط و رایج آن است که بریس فقط برای نوجوانان است. اما این طور نیست. علائم را باید هم در افراد بزرگسال و هم نوجوانان بررسی کرد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان علائم نیاز به انجام ارتودنسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

جا به جا شدن فک و ایجاد سر و صدا

موقعیت نادرست فک باعث جا به جا شدن فک و ایجاد سر و صدا می‌شود. این مساله نتیجه مشکلات رشد در خط فک و دندان‌هاست. اگر مرتباً در فک خود احساس درد می‌کنید ، لازم است برای نصب بریس به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

از دست دادن زود هنگام دندان‌های شیری در کودکان

اگر دندان‌های شیری خود را خیلی زودتر از آن که دندان‌های دائمی بتوانند دربیایند از دست داده باشید، احتمالا دندان‌های دائمی شما مشکلاتی پیدا خواهند کرد و ممکن است دندان‌های دائمی به درستی رشد نکرده و در نیایند. در این حالت برای جلوگیری از عدم تطابق بین دندان‌ها از بریس استفاده می‍شود.

مشکل در گاز گرفتن

اگر دائما کنار گونه‌های خود را گاز می‌گیرید، این نشانه آن است که دندان‌های شما به درستی تراز نیستند. اگر دندان‌های بالایی جلوتر از دندان‌های پایینی باشند، شما مبتلا به اوربیت (یا پیش دندانی) هستید. به همین ترتیب، اگر دندان‌های پایینی شما از جلوتر از دندان‌های بالایی شما باشند، شما مبتلا به آندربایت هستید. اگر دندان‌های بالایی و پایینی شما به درستی روی یکدیگر قرار نگیرند (یک جا دندان‌های بالایی جلوتر باشند و جای دیگر دندان‌‌های پایینی)، شما مبتلا به کراس بایت هستید. تک تک این شرایط نشان دهنده آن هستند که شما به بریس نیاز دارید.

انواع ارتودنسی برای دندان‌های فک بالا | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

دندان‌های کج یا روی هم

علامت هشدار دهنده دیگری که حاکی از آن است که شما به بریس نیاز دارید آن است که دندان‌های شما بیش از حد ازدحام داشته باشند یا روی یکدیگر قرار گرفته باشند. کج بودن دندان‌ها می‌تواند تاثیر نامطلوبی در ظاهر شما ایجاد کنند. علاوه بر این، اگر دندان‌هایتان کج یا روی هم باشند، نمی‌توانید آزادانه و با خیال راحت لبخند بزنید. روش‌های دندانپزشکی با استفاده از بریس کمک می‌کنند تا مجموعه دندان‌های شما به زیبایی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

فاصله زیاد بین دندان‌ها

وجود فاصله زیاد بین دندان‌ها می‌تواند باعث مشکلات دندانی شود. شکاف‌های بزرگ معمولاً به دلیل از دست دادن دندان‌ها ایجاد می‌شوند. وجود فضای زیاد بین دندان‌ها ممکن است در غذا خوردن مشکل ایجاد کرده و عملکرد بایت و فک را مختل کند. تنظیم فاصله بین دندان‌ها مسئله شایعی است که به کمک بریس برطرف می‌شود.

نکات بالا تقریبا برای شما مشخص می‌کنند که آیا نیازی به بریس دارید یا خیر. با این همه، برای این که قطعا بفهمید به بریس دندان نیاز دارید یا نه، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. مدت زمان استفاده از بریس دندان بستگی به سرعت فرمگیری مناسب دندان‌های هر فرد دارد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ