علل تعویض کامپوزیت با لمینت دندان

علل تعویض کامپوزیت با لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی علل تعویض کامپوزیت با لمینت دندان

کامپوزیت دندان از بهترین روش های اصلاح زیبایی لبخند می باشد. این روش زیرمجموعه روش لمینت دندان می باشد. تفاوت اصلی کامپوزیت ونیر با لمینت مرحله ی تراش دندان می باشد که در کامپوزیت به صفر می رسد یا با حداقل تراش انجام می شود. در کامپوزیت ونیر قالب گیری دندان انجام نمیشود و مواد کامپوزیت به وسیله ی امواج نوری به روی دندان چسبیده می شود. جنس کامپوزیت دندان از سرامیک نمی باشد و به همین دلیل امکان شکسته شدن آن وجود ندارد، همچنین امکان ترمیم کامپوزیت دندان به راحتی وجود دارد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان علل تعویض کامپوزیت با لمینت دندان را بررسی خواهیم کرد.

شرایط اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

  • منظم و مرتب کردن دندان های کج
  • اصلاح فاصله ی دندان ها و خط میانی بین دندان ها
  • تغییر رنگ دندان های زرد و تیره

در مقابل ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان کم می باشد و چنانچه بهداشت دهان و دندان به درستی رعایت نشود و مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی کاهش نیابد، صدمه می بینند و احتمال تغییر رنگ کامپوزیت دندان وجود دارد. ماندگاری کامپوزیت دندان به عوامل کلینیکی مانند مهارت متخصص دندانپزشک و نیز مواد کامپوزیتی مورد استفاده بستگی دارد. بخشی از عواملی که سبب کاهش طول عمر و ماندگاری و آسیب کامپوزیت دندان می شود دز زیر آورده شده است:

  • استعمال و مصرف دخانیات
  • رعایت نکردن دقیق و منظم بهداشت دهان و دندان
  • استفاده نکردن از مسواک و نخ دندان
  • عادات بد بیمار مانند دندان قروچه کردن و جویدن ناخن
  • مصرف مواد غذایی سخت و غذاهای خیلی سرد و یا خیلی گرم
  • و موارد دیگر…

موارد نیاز به برداشتن کامپوزیت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

رعایت کردن موارد ذکر شده ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان را سالها افزایش می دهد، با این حال بهرحال زمانی می رسد که کامپوزیت های قدیمی نیاز به تعویض پیدا می کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

نحوه تعویض کامپوزیت دندان

با استفاده از روش های مختلفی تعویض و ترمیم کامپوزیت دندان انجام می شود. وضعیت دهان و دندان بیمار در زمان تعویض مجددا بررسی می شود و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد، پیش از کامپوزیت ونیر جدید رفع می شود. کامپوزیت دندان جدید مانند کامپوزیت اولیه روی دندان قرار داده می شود.

در مواردی ممکن است خود کامپوزیت روی دندان سالم باشد و نیازی به تعویض نداشته باشد اما به دلیل پوسیدگی دندانی که کامپوزیت روی آن قرار گرفته است، برای برطرف کردن پوسیدگی دندان، کامپوزیت از روی دندان برداشته می شود. افرادی که از کامپوزیت دندان استفاده می کنند بهتر است با مراجعه به دندانپزشک هر 6 ماه یکبار، و عمل به دستورالعمل های متخصص دندانپزشک و نیز رعایت کامل بهداشت دهان و دندان از پوسیدگی دندان جلوگیری کنند. چنانچه نکات ذکر شده به درستی رعایت شوند، امکان افزایش ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان تا بیش از ده سال وجود دارد.در صورتی که موارد گفته شده رعایت شود ، عمر کامپوزیت بیشتر از 10 سال می شود

در مقابل لمینت دندان اگرچه با تراش مینای دندان انجام می شود، ماندگاری و طول عمر بالایی دارد و نوع مواد استفاده شده نیز بهتر می باشد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ