پیشگیری از عوامل تغییر رنگ لمینت دندان

پیشگیری از عوامل تغییر رنگ لمینت دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

روش های پیشگیری از عوامل تغییر رنگ لمینت دندان

تغییر رنگ لمینت دندان و روش های سفید کردن آن، جزء آن دسته از سوالاتی است که گاهی افراد از دندانپزشک خود سوال می کنند. در برخی موارد، مشکل این است که تمام سطح جلوی ونیرها مانند دندان های طبیعی کدر یا زرد شده است. گاهی نیز این تغییر رنگ در اطراف لبه یک یا چند لمینت ظاهر می شود. در همین راستا، افراد ممکن است در مورد جرم گیری دندان لمینت شده یا پولیش لمینت دندان نیز سوالاتی از دندانپزشک بپرسند. دندان های طبیعی ما به دلیل متخلخل بودن مینای دندان با گذشت زمان لکه دار می شوند. در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان که برای شما خوانندگان عزیز گردآوری شده است. به بررسی پیشگیری از عوامل تغییر رنگ لمینت دندان خواهیم پرداخت.

اما ماهیت لمینت دندان با مینای دندان متفاوت بوده و رنگدانه ها به راحتی در آن نفوذ نمی کنند. در واقع، تغییر رنگ لمینت دندان به آسانی کامپوزیت اتفاق نمی افتد و این یکی از دلایلی است که اکثر دندانپزشکان زیبایی لمینت را به جای کامپوزیت توصیه می کنند. اما چندین عامل هستند که باعث می شوند لمینت دندان تیره شوند. در ادامه مقاله، با دلایل تغییر رنگ لمینت دندان و روش های سفید کردن آن آشنا خواهیم شد.

دلایل تغییر رنگ لمینت دندان

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، تغییر رنگ لمینت دندان به آسانی اتفاق نمی افتد زیرا آنها در برابر لکه ها بسیار مقاوم هستند. با این اوصاف، اگر به هر دلیل رنگ ونیرهای شما تغییر یافت، تکنیک های معمولی سفید کردن دندان به آسانی کار نمی کند.

مطلب پیشنهادی : راه های درمانی پس از لق شدن ایمپلنت دندان

جنس ونیر

ونیرهای بسیار قدیمی ممکن است از مواد با کیفیتی که امروزه در ساخت آنها به کار می رود تولید نشده باشند. یعنی آنها می توانند با افزایش سن، تیره به نظر برسند. در این صورت شما باید در مورد تغییر رنگ لمینت دندان و تعویض آن با دندانپزشک خود مشورت کنید.

ایجاد خراش های کوچک

وجود خراش های ریز در لمینت دندان باعث جذب ذرات و در نتیجه تغییر رنگ لمینت دندان می شوند. برای جلوگیری از این امر می توانید از خمیر دندان های بدون ساینده و مسواک هایی با برس نرم استفاده نمایید. این تصور غلط است که خمیر دندان های سفید کننده می توانند لمینت دندان را سفیدتر کنند. در حقیقت به دلیل وجود مواد ساینده در این محصولات، شما خراش های بیشتری را روی لمینت ایجاد خواهید کرد.

آشنایی با مراحل کامپوزیت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

نحوه نصب لمینت دندان

یکی دیگر از دلایل تغییر رنگ لمینت می تواند به ماده ای که لمینت به دندان می چسبد مرتبط باشد. گاهی اوقات، در فرآیند اتصال این ماده دچار تغییر رنگ شده و سبب می شود که لمینت دندان تیره تر به نظر برسد. برای رفع این مشکل، دندانپزشک مجبور خواهد شد برای نصب از مواد تازه ای استفاده نماید.

روش های جلوگیری از تغییر رنگ لمینت دندان

از مسواک نرم استفاده کنید

مسواک با سر سفت می تواند به لمینت دندان آسیب برساند. علاوه بر این، این نوع مسواک ها می توانند باعث عقب نشینی خط لثه شده و در نتیجه پایه روکش ها نمایان شوند.

دندان های خود را پس از غذا خوردن مسواک بزنید

خوشبختانه تغییر رنگ لمینت دندان به راحتی دندان های معمولی رخ نمی دهد. با این حال، اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید فعالیت روزانه خود را بدون قهوه از سر گیرید. پس از نوشیدن قهوه، دندان های خود را بشویید تا احتمال تغییر رنگ به حداقل برسد. مصرف نوشابه را نیز محدود کنید، زیرا آنها هم اسیدی و هم شیرین هستند و می توانند باعث تغییر رنگ لمینت دندان شوند.

پولیش لمینت دندان با خمیردندان

نوعی از برندهای خمیر دندان وجود دارد که به طور خاص برای از بین بردن لکه های ونیرها طراحی شده اند. در حقیقت، شما می توانید پولیش لمینت دندان را با این محصولات انجام دهید. البته به خاطر داشته باشید که پولیش دادن با این محصولات تنها لکه های جزئی را سفید می کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

از خمیردندان های حاوی جوش شیرین خودداری کنید

در حالی که جوش شیرین یک ماده عالی برای تمیز کردن دندان های طبیعی به شمار می رود، اما می تواند باعث تغییر رنگ لمینت دندان شود.

روکش های دندان را به صورت حرفه ای تمیز کنید

همانطور که پلاک در دندان های معمولی به دلیل ذرات غذا و قند پوسیده تجمع می یابد. می تواند به سطح روکش ها نیز آسیب زده و آنها را کدر نشان دهد. از این رو به جز بهداشت روزانه، سعی کنید که حداقل سالی دو بار به دندانپزشک خود مراجعه کنید. تا از طول عمر و تغییر رنگ لمینت دندان اطمینان حاصل نمایید.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ