اهمیت دوران نقاهت سینوس لیفت

اهمیت دوران نقاهت سینوس لیفت | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی اهمیت دوران نقاهت سینوس لیفت

به‌منظور افزایش ماندگاری درمان کاشت ایمپلنت، نتیجه عالی‌تر، افزایش سرعت بهبود و کاهش خطر و عفونت، مراقبت بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت کاملاً ضروری است. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان اهمیت دوران نقاهت سینوس لیفت را مورد بررسی قرار می دهیم.

هنگامی که دندان‌های فک بالا در اثر عوامل مختلف کشیده می‌شود. به‌مرورزمان، سینوس فک بالا بزرگ می شود و رشد می‌کند. بنابراین میزان استخوان موجود در فک بالا کاهش‌یافته و برای ایمپلنت نامناسب می‌شود. در این مواقع درمان سینوس لیفت و تزریق استخوان در موضع به جهت افزایش تراکم آن، بهترین کار قبل از کاشت دندان است.

مراقبت‌های لازم بعد از سینوس لیفت

همان‌طور که می‌دانید کلیه خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی نیازمند مراقبت پس از عمل دارند. این مراقبت‌ها باهدف نتیجه‌بخشی بهتر انجام می‌گیرد. در ادامه قصد داریم تا شما را با مراقبتهای بعد از سینوس لیفت آشنا کنیم:

 ترک عادت مخرب

گروهی از افراد در سراسر دنیا عادت‌هایی مثل نوشیدن الکل و استفاده مداوم از دخانیاتی مثل سیگار دارند. باید بگوییم پس از جراحی سینوس لیفت، عدم ترک عادات مخرب موجب شکست این عمل جراحی خواهد شد. پرهیز از کشیدن سیگار و قلیان و استفاده از الکل به‌شدت توسط پزشکان توصیه می‌شود. همه این موارد سبب کاهش سرعت بهبودی فرد می‌شوند و حتی ممکن است سبب عفونت و یا خونریزی در محل شوند.

بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان. برای آنکه بیمار دوره نقاهت خود را با موفقیت بگذراند، بهتر است روز اول از شست‌وشو مکرر، تف کردن و مکیدن نی خودداری کند تا خونریزی مجدداً شروع نشود. استفاده از آب و نمک نیز در روز اول که هنوز زخم بیمار ترمیم نشده است، مجاز نیست. بهتر است به‌جای نمک از دهان‌شویه peridex برای شست‌وشو در روزهای آتی استفاده کرد. همچنین مناطقی جراحی شده را هرگز مسواک نکنید.

کنترل کبودی و ورم

از مراقبت‌های دیگر که پس از این عمل جراحی باید انجام داد، این است که به جهت جلوگیری از کبودی و ورم از کمپرس یخ به‌صورت مداوم به مدت دو روز استفاده شود.

کنترل خونریزی و پانسمان

تا ۷۲ ساعت بعد از جراحی ممکن است بیمار خونریزی داشته باشد، برای کنترل خونریزی لازم است تا از گاز استریل استفاده کرد و آن را بر ناحیه موردنظر فشار داد. لازم است تا گاز را هر ۴۵ دقیقه یکبار تعویض نمود. با قطع شدن خونریزی بیمار باید دهان را با آب و کلرهگزیدین تمیز و خنک به‌آرامی شست‌وشو دهد.

رژیم غذایی مناسب

پس از سینوس لیفت بیمار باید از غذاهای نرم مثل سوپ، پوره و آب گوشت‌ استفاده کند، استفاده این غذاها به‌صورت بسیار داغ و سرد توصیه نمی‌شود. مصرف انواع پروتئین حیوانی نیز سبب ترمیم سریع‌تر بافت‌ها می‌شود. غذاهای سفت یا اسیدی مثل آجیل، چیپس و انواع مغزها یا پرتقال، گوجه سبز و… به‌هیچ‌وجه مناسب نیستند. سعی کنید به‌اندازه کافی مایعات مصرف کنید.

 عدم فشار به بینی

پس از این عمل تا جای ممکن از بو کردن چیزهایی که منجر به عطسه می‌شوند، خودداری کنید. اگر مجبور بودید که عطسه کنید این کار را با دهان باز انجام دهید. همچنین با فشار فین نکنید و آلات موسیقی بادی ننوازید. انجام هرگونه فشار بر بینی شما ممکن است عروق را پاره کرده و دوباره خونریزی آغاز شود.

عدم انجام تحرک و ورزش

یکی از مراقبتهای بعد از سینوس لیفت این است که تا چند هفته اول سعی کنید استراحت کافی داشته باشید و از انجام فعالیت‌های سنگینی که به ناحیه جراحی شده فشار وارد می‌کند، بپرهیزید. سعی کنید بیشتر دراز بکشید و سر خود را کمی بالاتر قرار دهید. استراحت کردن بسیار در سرعت بهبود بیمار تأثیرگذار است.

استفاده مرتب از داروها

در طول دوره نقاهت و مراقبتهای بعد از سینوس لیفت، هرگز از داروهایی مثل آسپرین استفاده نکنید، همچنین از داروهای ضد درد نظیر ایبوبروفن و غیر آسپرینی سه الی چهار بار قبل از خواب و قبل از بی‌حسی استفاده کنید. مصرف دارو را بر اساس تجویز پزشک پیش ببرید و آنتی‌بیوتیک‌های خود را سروقت استفاده کنید. چنانچه به آنتی‌بیوتیک حساسیت پیدا کردید، فوراً پزشک را در جریان قرار دهید.

 رعایت زاویه خواب در شب

پزشکان توصیه می‌کنند تا پس از جراحی سینوس لیفت هنگام شب زاویه درستی را برای خوابیدن انتخاب کنید. لازم است تا سر بیمار با زاویه ۹۰ درجه روی بالشت قرار بگیرد تا اگر دچار خونریزی شد، فوراً مطلع شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

  مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

  • به‌منظور دوام و افزایش ماندگاری ایمپلنت دندان لازم است تا نکاتی را رعایت کرد، یکی از مهم‌ترین نکات مراجعه مداوم و دوره‌ای به کلینیک دندان‌پزشکی است.
  • سعی کنید هرگز از دندان خود به‌عنوان ابزاری برای برش یا شکستن استفاده نکنید. رعایت بهداشت دهان و لثه و استفاده از یک مسواک باکیفیت نیز تأثیر زیادی در طول عمر ایمپلنت دارد.
  • اصلاح الگوی تغذیه نیز می‌تواند در سلامت ایمپلنت شما مؤثر باشد. برای مثال از مصرف انواع نوشابه، قهوه، پفک، غذاهای رنگی و اسیدی بپرهیزید و یا تاحدامکان مصرف آنها را محدود کنید.
  • بلافاصله پس از ایمپلنت نباید ورزش نمود و همچنین می‌بایست از مصرف غذاهای ترد و سفت خودداری کرد. استفاده از محافظ دندان هم روش خوبی جهت حفظ و نگهداری ایمپلنت شماست.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

انواع آبسه دندان

مزیت های انجام کورتاژ لثه

کاربرد و انواع بروساژ دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ