بررسی ونیر فلدسپاتیک دندان

بررسی ونیر فلدسپاتیک دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

آشنایی با ونیر فلدسپاتیک  دندان

ایجاد ونیرهای پرسلنی فلدسپاتیک یک روش تخصصی است که معدود تیم دندان پزشکی یا تکنسین دندان از آن استفاده می‌کنند. در این روش از تکنیک پر زحمت جمع کردن دستی استفاده می‌شود. سرامیک ، مقادیر کمی از پرسلن های مختلف را که در یک لایه یکپارچه مخلوط می‌شوند ، اعمال می‌کند. این پرسلن ها در میزان کدورت ، روشنایی و رنگ متفاوت هستند و به هنگام ساخت شکل دندان ، به طرز هنری ساخته می‌شوند. این روکش ها دارای پرسلن های مصنوعی مخلوط هستند که می‌توانند سایه‌های دندان موجود را بهتر از ونیرهای فشرده فراهم کنند. در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان ونیر فلد اسپاتیک دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

کدکم و گزینه های سرامیکی شیشه ای فشرده شده نیاز به ضخامت بیشتری برای پوشاندن رنگ های ناخواسته دندان دارند. روکش پرسلن فلدسپاتیک به تراش کاری کمتری روی دندان‌ها احتیاج دارند زیرا این روکش‌ها نسبت به دندان‌ها مطابقت بهتری دارند. فرایند سفارشی سازی ترمیم های فلدسپاتی ظاهری پر جنب و جوش را به بار می‌آورد که طبیعی‌ترین و زیباتر ترین نتیجه را برای بیماران به وجود می‌آورد.

این نوع ونیر به دلیل قابلیت‌های بی‌نظیر ترکیب شدن و همچنین زیبایی شناسی مورد نظر است. با انتخاب این روکش سرامیکی حداقل احتمال وجود دارد که خطوط سیاه در خط لثه وجود داشته باشد.

تعریف ونیر یا روکش

ونیر به سطح جلوی دندان متصل می‌شوند و پوسته‌های بسیار باریک و سفارشی و منحصر به فردی هستند که ظاهر لبخند شما را تغییر می‌دهند. آن‌ها معمولاً برای رفع ظاهر دندان‌های تغییر رنگ داده، فرسوده ، تراشیده ، به هم ریخته یا نامنظم استفاده می‌شوند. برای استفاده از روکش ، دندان پزشک شما باید حدود 1یا 2 میلی متر از مینای دندان شما را تراش کند. این کار تضمین می‌کند که روکش به درستی بر روی دندان جای گرفته و به صورت حجیم به نظر نمی‌رسد. پس از آن ، روکش به طور دائم به دندان متصل می‌شود.

موارد نیاز به پرسلن فلدسپاتیک

پرسلن فلدسپاتیک یکی از جذاب ترین راه حل های زیبایی برای دندان محسوب می‌شود. این سبک ساخت روکش ممکن است برای بیمارانی توصیه شود که:

  • دارای حفراتی در دندان‌های خود هستند اما هنوز بیشتر مینای دندان خود را دارند
  • دندان‌های بیمار به طور مناسب روی یکدیگر قرار نمی‌گیرند
  • هنگامی که تطبیق سایه و رنگ آن‌ها با یکدیگر دشوار است
  • برای بیماران بسیار مشتاق

ساخت این نوع پرسلن نسبت به نسخه‌های سرامیکی فشرده شده زمان بیشتری طول می‌کشد و به آزمایشگاه و دندان پزشک متخصص تر و با تجربه تری نیاز دارد. تولید آن‌ها معمولاً پرهزینه‌تر است و استفاده از آن‌ها توسط دندان پزشک مشکل تر است. ایجاد و تهیه نسخه‌های سرامیکی فلدسپاتیک کار ظریف تریاست که عمدتاً برای بازار با افرادی که وضع مالی بهتری دارند مناسب تر است.

علل انواع تغییر رنگ لثه | بهترین جراح لثه اصفهان

میزان مقاومت روکش پرسلن فلدسپاتیک

این امر به دندان پزشک شما بستگی دارد و همچنین به مقادیر باقی مانده از دندان شما پس از متوقف شدن خرابی و مشکل آن بستگی دارد. این روکش‌ها هنگامی که دندان پزشک شما زیاد تمایلی به استفاده از مته ندارد و می‌خواهد بیشتر مینای دندان شما در جای خود باقی بماند. پرسلن فلدسپاتیک به خوبی به مینای دندان شما متصل می‌شود. دندان در واقع با حضور ونیر جدید تقویت می‌شود.

ترمیم فلدسپاتی با یک نوع پرسلن یکپارچه استفاده می‌شود. این نوع روکش ساختار زیربنایی و قوی برای پشتیبانی از آن ندارد. استحکام کششی 85 مگاپاسکال به خودی خود کم است و تا زمانی که به دندان وصل شود باید مانند چینی ریز و حساس با آن رفتار شود. این نوع ترمیم قدرت خود را از پیوند به مینای دندان به دست می‌آورد. این نوع ونیر در صورت پشتیبانی و اتصال به مینای دندان ، فوق العاده قوی می‌شود.

بیشتر دندان‌پزشکان برای استفاده از این نوع روکش‌ها ساختار اضافی دندان را جدا می‌کنند. غالباً كمتر از 50٪ باقیمانده تاج بالینی در معرض دید در این روش دارای مینای دندان برای اتصال به روکش است. اگر این مورد در نظر گرفته شده باشد، ترمیم پرسلن فلدسپاتیک یکی از ضعیف‌ترین گزینه‌ها خواهد بود. این امر برای بیمارانی که روی دندان‌های طبیعی خود سخت هستند. منع استفاده دارد. قابل درک است که انتخاب مواد ترمیمی اغلب به صورت عملی انجام می‌شود. هنگامی که بیش از 50٪ مینای دندان در طی فرآیند تراش برداشته شده باشد، تاج ممکن است گزینه بهتری باشد. تاج‌ها به اندازه این روکش‌ها به مینای دندان نیاز ندارند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

آنالیز دندان و صورت

در صورت درخواست هر نوع روش زیبایی دندان پزشکی، متخصص دندان پزشک و متخصص پروتز واجد شرایط ، آنالیز دندان و صورت را انجام می‌دهند. این تجزیه و تحلیل ارزیابی از تقارن صورت و لب بر نحوه نمایش دندان‌ها در لبخند را به دندان پزشک ارائه می‌دهد. گفته می‌شود که لب‌ها قاب عکس دندان‌ها هستند. مرسوم است كه دندان پزشک مجموعه عکس‌هایی را كه به صورت مستند از زواياي مختلف و نيز چگونگي لثه در لبخند شما وجود دارد می‌گیرد. سپس اندازه گیری ها در نقاط برجسته در این تصاویر انجام شده و با هنجارهای غالب مقایسه می‌شوند. اگر هر نسبتی به صورت قابل توجهی ” مشخص” باشد. به بیمار گزینه‌های درمانی معمول و معینی برای رفع مشکل ارائه می‌شود. این حق بیمار است که، امتیاز و مسئولیت تصمیم گیری نهایی راجع به آنچه ارائه می‌شود براساس دیدگاه اهمیت فرد انجام شود.

بررسی محل قرارگیری روکش‌ها و وضعیت بافت لثه

بعد از قرار دادن روکش‌های شما ، ممکن است دندان پزشک از شما بخواهد برای ارزیابی به مطب برگردید. هدف اصلی این قرار ملاقات ، فراهم کردن فرصتی برای دندان پزشک برای بررسی محل قرارگیری روکش‌ها و وضعیت بافت لثه شما است. بررسی اینکه آیا لثه‌ها پاسخ بدی به ونیرها داده‌اند یا خیر. با این حال ، این کار همچنین یک فرصت اصلی برای شماست که هر گونه سؤالی را در مورد روکش‌های خود و نگهداری آن‌ها مورد نیاز است از دندان پزشک بپرسید. سرانجام ، اگر در تقویم خود قرار ملاقات ندارید. باید معاینه بعدی دندان پزشکی خود را نیز در این قرار ملاقات انجام دهید.

دکتر حسین برجیان متخصص پیوند لثه و استخوان در کلینیک24

دکتر حسین برجیان متخصص پیوند لثه و استخوان در دکتر آف

 

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

بررسی روشهای ترمیم مستقیم دندان

مراحل استفاده از موم ارتودنسی

روشهای مختلف عمل جراحی لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ