درمان پزشکی آبسه دندان و لثه

درمان پزشکی آبسه دندان و لثه | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی درمان پزشکی آبسه دندان و لثه

بیشتر آبسه‌های دهان پس از اینکه بطور کامل پاک‌سازی شدند، چرک تخلیه شد و عفونت بطور مناسب تحت درمان قرار گرفت بهبود پیدا می‌کنند. سه روش اصلی وجود دارد که ممکن است دندانپزشک برای درمان آبسه استفاده کند که بستگی به نوع آن دارد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان درمان پزشکی آبسه دندان و لثه را مورد بررسی قرار می دهیم.

در صورتی که فیستول وجود داشته باشد (یک سوراخ در سقف دهان)، دندانپزشک به احتمال زیاد یک ماده نازک و انعطاف‌پذیر را وارد فیستول می‌کند تا منشأ عفونت را مشخص کند. سپس این ماده در زیر نور پرتوی ایکس ظاهر می‌شود که می‌تواند محل انتهای فیستول و در نتیجه منشأ آبسه را به دندانپزشک نشان دهد. پس از مشخص شدن محل آن، عفونت تخلیه و فیستول نیز به خودی خود بسته و بهبود می‌یابد.

در صورتی که دندان در اثر آبسه دچار آسیب شده باشد، ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد. در این صورت، دندانپزشک یک سوراخ کوچک را در لثه ایجاد می‌کند تا مایع آبسه بتواند بطور مناسب تخلیه شود. سپس دندان کشیده شده و ادامه درمان انجام می‌شود. اگر آبسه دندان وجود داشته باشد و منشأ عفونت داخل خود دندان باشد، دندانپزشک یک سوراخ کوچک در دهان ایجاد می‌کند تا یک راه برای تخلیه مایع ایجاد شود. سپس عصب‌کشی دندان انجام می‌گیرد و پس از آن دندان پر شده یا روکش می‌شود.

روشهای درمان کیست لثه و دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

پس از عمل، معمولاً دندانپزشک آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند یا توصیه می‌کند که از داروهای مسکن برای تسکین درد و کمک به فرایند بهبودی استفاده نمایید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

پیشگیری از بروز آبسه دندان و لثه

پیشگیری نقش مهمی را در حفظ سلامت دندان ایفا می‌کند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بطور روزانه و معاینه منظم دندان‌ها می‌تواند به پیشگیری از پوسیدگی دندان و آبسه کمک کند.

• به خاطر داشته باشید که هر روز دندان‌های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
  • در صورت تشخیص زودهنگام پوسیدگی دندان و درمان فوری، حفره‌هایی که می‌توانند منجر به آبسه شوند اغلب قابل اصلاح هستند.
  • پرهیز از مصرف سیگار و مصرف بیش از حد الکل می‌تواند موثر باشد.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

روشهای درمانی برای لق شدن دندان دائمی

پیشگیری و درمان جرم و پلاک دندانی