روش‌های از بین بردن زردی دندان

روش‌های از بین بردن زردی دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

مهم‌ترین روش‌های درمان زرد شدن دندان‌ها عبارتند از:

شاید اولین پیشنهاد دندانپزشکان برای رفع زردی دندان، جرم گیری (بروساژ) آن باشد. در گذر زمان و یا عدم مراقبت از دندان‌ها، ممکن است روی دندان‌ها پلاک یا جرم تشکیل شود. جرم‌ها معمولاً رنگ شیری یا زرد رنگ دارند و بخش‌های مختلفی از دندان را می‌پوشانند. دندانپزشکان با استفاده از ابزاری قلاب‌مانند، تمامی پلاک‌های تشکیل شده روی دندان را می‌تراشد و از بین می‌برد. بروساژ دندان نیز روشی مناسب برای سفید کردن دندان است که به سلامت لثه‌ها نیز کمک می‌کند.

از محبوب‌ترین روش‌های سفید کردن دندان، بلیچینگ است که از حدود ۲۰ سال پیش در کشور وجود دارد. بلیچینگ به دو صورت (هوم و آفیس) انجام می‌شود. در بلیچینگ هوم (در خانه) دندان پزشک قالبی (Tray) از دندان‌های شما تهیه می‌کند و به همراه آموزش‌های لازم و ماده سفید کننده به شما تحویل می‌دهد. مدت زمان تکمیل دوره هوم بلیچینگ معمولاً دو هفته است و لازم است طبق برنامه زمانی، قالب Tray را به همراه ماده سفید کننده روی دندان‌های خود بگذارید.
در آفیس بلیچینگ، فرایند توسط دندانپزشک مجرب و داخل مطب دندانپزشکی انجام می‌شود. دندانپزشک ضمن بررسی شرایط دندان شما، مناسب‌ترین ژل سفید کننده با PH استاندارد را انتخاب کرده و با تکنیک‌های مدرن بلیچینگ را شروع می‌کند. این نکته مهم را فراموش نکنید که قبل از انجام هر دو روش بلیچینگ، بهتر است جرم گیری (بروساژ) انجام داده باشید.

از لمینت دندان به عنوان روشی همه کاره برای اصلاح لبخند یاد می‌شود. در این روش، لایه‌های ظریف از جنس کامپوزیت یا سرامیک بر روی دندان قرار داده می‌شود تا تغییر رنگ ناخوشاند دندان‌ها را بپوشاند. شکستگی، لب‌پر شدگی، زردی یا قهوه‌ای شدن، بی‌نظمی‌های نسبتاً کوچک و انواع مواردی که سبب کاهش زیبایی دندان‌های شما می‌شوند، با لمینت دندان رفع خواهند شد.

کامپوزیت در دندان‌پزشکی کاربردهای گسترده‌ای دارد؛ یکی از این کاربردها، پوشاندن زردی دندان است. تفاوت این روش با بلیچینگ این است که در بلیچینگ، زردی دندان از بین رفته و دندان‌ها سفید می‌شوند اما با استفاده از کامپوزیت، زردی دندان پوشانده می‌شود.

روش‌های از بین بردن زردی دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

روش‌های از بین بردن زردی دندان در خانه

اکثر روش‌های خانگی درمان زردی دندان که در اینترنت وجود دارند مؤثر نبوده است. علاوه بر این برخی از روش‌های ذکر شده در وب‌سایت‌های مختلف ممکن است به دندان شما آسیب برسانند؛ بنابراین هوشمندانه‌ترین کار مشورت با دندانپزشک و انجام روش‌هایی است که در قسمت بالا توضیح دادیم. در اینجا برخی از روش‌های خانگی برای از بین بردن زردی دندان که در وب‌سایت‌های مختلف عنوان شده را آورده‌ایم:

  1. جوش شیرین
  2. سرکه سیب
  3. پوست لیمو
  4. زغال‌چوب فعال
  5. پوست موز
  6. مصرف میوه و سبزیجات
  7. روغن نارگیل

 

روش‌های پیشگیری از زرد شدن دندان‌ها

مهم‌ترین روش پیشگیری از این موضوع، رعایت منظم بهداشت دهان و دندان است. اینکه بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید، یا نخ دندان بکشید، زمان و انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد. اما در عوض سلامت دندان‌هایتان را تضمین می‌کند. اینجا لیستی از روش‌های پیشگیری از زرد شدن دندان‌ها آورده‌ایم:

  1. ترک دخانیات
    مصرف دخانیات را ترک کنید تا علاوه بر رهایی از مضرات گوناگون آن برای سلامتی، از زرد شدن دندان‌هایتان هم پیشگیری کرده باشید.
  2. اعتیاد به کافئین را درمان کنید
    افرادی که به قهوه و چای معتاد هستند و در طول روز چندین فنجان از آنها می‌نوشند، لازم است برای ترک این اعتیاد اقدام کنند.
  3. آب بیشتری بنوشید
    مصرف آب کافی علاوه بر افزایش سلامتی و کمک به هیدراته ماندن بدن، باعث پیشگیری از زرد شدن دندان‌ها می‌شود.
  4. استفاده از فلوراید را کنترل کنید
    خمیر دندان‌ها و انواع دهان‌شویه حاوی فلوراید هستند. دقت کنید که به میزان لازم از این موارد استفاده کنید تا نتیجه عکس ندهند.
  5. حواستان به پلاک‌های بین دندانی باشد
    مواد غذایی که بین دندان‌ها گیر می‌کنند، با تشکیل پلاک و جرم در این نواحی باعث زرد شدن دندان می‌شوند.

 

 

توجه :

صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.

 

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.


مطالب پیشنهادی دکتر حسین برجیان (بهترین دندانپزشک اصفهانبهترین جراح لثه اصفهانبهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان):

زرد شدن دندان‌ها

علل تغییر رنگ و شیشه ای شدن دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ