روش های درمان پس زدن ایمپلنت دندان

روش های درمان پس زدن ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

 بررسی روش های درمان پس زدن ایمپلنت دندان

چنانچه پس زدن ایمپلنت دندان به علت واکنش آلرژیک بدن باشد نمی توان از آن جلوگیری کرد. در این شرایط فقط باید پایه ایمپلنت را از محل آن خارج نمود و جای خالی دندان را با روش های دیگر پرکرد. در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان روش های درمان پس زدن ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

نکات مراقبتی در درمان پس زدن ایمپلنت دندان

  • تا مدتی بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید.
  • از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • مصرف غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر،ماست،کلم بروکلی،پرتقال و پنیر خود را افزایش دهید زیرا به استحکام استخوان های شما کمک می کند.

درمان ایمپلنت ناموفق با توجه به علت اصلی بروز آن

  • اگر دلیل ناموفق بودن ایمپلنت پری ایمپنتیت باشد با تمیز کردن و شستشوی ایمپلنت می توانید آن را درمان کنید.
  • اگر دلیل شکست بیماری بافت های دهان باشد با ارتقا بهداشت دهان و دندان می توانید آن را برطرف کنید.
  • اگر مشکل پیش آمده به خاطر وارد شدن ضربه یا استرس فیزیکی به توده استخوانی فک باشد اولین گام برداشتن بافت های ملتهب اطراف ایمپلنت دندان است سپس عمل پیوند استخوان انجام می شود.بسته به میزان آسیب و ضربه ممکن است نیاز باشد تاج ایمپلنت را تعویض کنید.

درمان ایمپلنت بعد از پس زدن

ایمپلنت شکست خورده را می توان به آسانی با بی حسی موضعی خارج کرد. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که ایمپلنت نیاز است خارج شود آن را از حفره بیرن می آورد و محل آن را آرام تمیز می کند. در ادامه، در صورتی که استخوان اطراف ایمپلنتِ خارج شده صدمه ندیده باشد، گرافت استخوان لازم نیست.

اگر میزان استخوان کم باشد یا استخوان تحلیل رفته باشد دندانپزشک برای این که وضعیت محل استقرار ایمپلنت بهبود پیدا کند از گرافت یا پیوند استخوان استفاده می کند. التیام پیوند استخوان ممکن است چندین ماه طول بکشد. در طول این مدت دندانپزشک از شما می خواهد تا با پایان یافتن عوامل خطر ساز منتهی به شکست ایمپلنت،مانند سیگار کشیدن یا درمان سرطان صبر کنید.

قبل از کاشت ایمپلنت حتما با دندانپزشک خود درباره عوامل خطر ساز منتهی به شکست ایمپلنت صحبت کنید. دقت کنید چه چیزهایی ممکن است موفقیت این درمان را محدود کند. به طور مثال تغییر وضعیت عارضه‌ی پزشکی یا داروهای شما ممکن است روی فرآیند یکپارچگی استخوانی یا جوش خوردن استخوان به ایمپلنت تاثیر بگذارد بنابراین همیشه هر گونه تغییر وضعیت در زندگی و شرایط سلامتی خود را به دندانپزشک اطلاع دهید.

بهترین دارو برای تسکین درد دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

جایگزین کردن دندان از دست رفته

پس از این که علائم پس زدن ایمپلنت دندان به طور کامل برطرف شد برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خود می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

بریج دندان

در این روش برای پر کردن جای خالی دندان از یک پروتز دندان مصنوعی استفاده می شود.بریج دندان برای افرادی که استخوان های آن ها هم چنان در حال رشد است استفاده می شود.بریج مریلند (Maryland Bridge) دندان مصنوعی است که در دو طرف خود اصطلاحا بال هایی دارد که به دندان های مجاور با چسب متصل می شود.در این بریج نیازی به تراشیدن دندان های مجاور نیست.در صورتی که دندان های مجاور قبلا عصب کشی شده باشند دندانپزشک به شما پیشنهاد می دهد از بریج سنتی استفاده کنید.

در این روش دندانهای مجاور تراشیده می شوند و تاج دندان دو تایی یا سه تایی متصل به یکدیگر برای پر کردن جای خالی دندان و هم چنین قرار گرفتن تاج دندان روی دندانهای مجاور که به عنوان پایه مورد استفاده قرار گرفته اند؛ به کار می رود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

دندان مصنوعی متحرک

از گزینه های دیگر برای پر کردن جای خالی دندان می توان به دندان مصنوعی متحرک اشاره کرد.این روش از روش های دیگر مانند بریج یا ایمپلنت ارزان تر است اما به راحتی از داخل دهان بیرون می افتد و چندان زیبا نیست. یک قطعه پلاستیکی تقریبا هم رنگ لثه دندان به تاج دندان مصنوعی متصل می شود که روی لثه قرار می گیرد و به استقرار آن کمک می کند.

پایه ایمپلنت سرامیکی

ایمپلنت سرامیکی تکنولوژی جدیدی است که جایگزین پایه ایمپلنت تیتانیومی می شود و برای درمان پس زدن ایمپلنت می توان از آن استفاده کرد. افرادی که به تیتانیوم واکنش آلرژیک نشان می دهند می توانند بعد از خارج کردن پایه ایمپلنت تیتانیومی و بهبودی علائم پس زدن ایمپلنت، از پایه ایمپلنت سرامیکی برای پرکردن جای خالی دندان خود استفاده کنند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

مسواک های مخصوص کامپوزیت دندان

علل خارج کردن روکش دندان

علل و علائم پس زدن ایمپلنت دندان

 

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ