مراحل کاشت ایمپلنت دندان جلو

مراحل کاشت ایمپلنت دندان جلو | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی مراحل کاشت ایمپلنت دندان جلو

پزشک همیشه قبل از کاشت ایمپلنت دندان به طور دقیق بررسی بیمار می‌‌پردازد و وضعیت دندان‌ها و سابقه پزشکی اش را ارزیابی می‌‌کند و از او در خصوص انواع داروهایی که مصرف می‌کند سوال می‌پرسد تا با تاثیرات منفی آنها بر روی کاشت ایمپلنت آشنا شود. در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان مراحل کاشت ایمپلنت دندان جلو را مورد بررسی قرار می دهیم.

دندان پزشک به طور کامل با بیمار در خصوص روش درمان صحبت می‌کند. و هزینه کاشت ایمپلنت دندان ردیف جلو را مشخص می‌نماید سپس دندان پزشک درخواست انجام تست‌های تشخیصی را می‌‌دهد. تا فاکتورهایی از قبیل خارج کردن دندان آسیب دیده یا نیاز به پیوند استخوان را بررسی می‌کند زیرا این دو فاکتور بر روی هزینه نهایی درمان تاثیر می‌گذارند.

تست‌های تشخیصی

شما باید به انجام سی تی اسکن بپردازید تا تصاویر سه بعدی و دقیق از وضعیت دندان و فک شما ارائه شود. همچنین ممکن است پزشک درخواست انجام عکس برداری دو بعدی رابطه تا بتواند با دقت بسیار زیادی به بررسی سلامت عمومی دندان شما بپردازد. از این تست‌های تشخیصی برای بررسی کیفیت و کمیت استخوان فک و اطمینان از مناسب بودن شما به عنوان متقاضی کاشت ایمپلنت دندان استفاده می‌شود. دندان پزشک همچنین از دهان شما عکس می‌‌گیرد یا قالب دندان شما را تهیه می‌کند تا یک برنامه درمان تخصصی را برای شما طراحی نماید.

برنامه ریزی برای جراحی کاشت ایمپلنت

از اطلاعاتی که به کمک تست‌های تخصصی به دست آمده است به منظور برنامه ‌ریزی برای جراحی استفاده می‌‌شود. دندان پزشک در خصوص انتخاب بهترین روش کاشت ایمپلنت و مشخص کردن نحوه کاشت آن از قبیل عمق و زاویه کاشت و هزینه کاشت ایمپلنت با شما صحبت خواهد کرد. تصاویر دیجیتالی نشان می‌‌دهد که پس از کاشت ایمپلنت دندان شما به چه شکلی دیده خواهد شد و این مرحله یک بخش حیاتی از فرایند درمان است زیرا ظاهر دندان‌ها از لحاظ زیبایی اهمیت بسیار زیادی دارد.

مزایای ایمپلنت دندان جلو | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

در صورتی که لازم باشد یک دندان شما کشیده شود دندان پزشک در هنگام انجام جراحی کاشت ایمپلنت و انجام این کار خواهد پرداخت و فوراً جای آن را با پست ایمپلنت پر می‌کند. در صورتی که شما به پیوند استخوان نیاز داشته باشید معمولاً دندان پزشک مقدار کمی از ماده مخصوص پیوند استخوان را در هنگام کاشت ایمپلنت در جای مورد نظر قرار می‌دهد. دندان پزشک با شما در خصوص همه این جزئیات صحبت خواهد کرد. تا شما بتوانید با آنچه که در فرایند کاشت ایمپلنت انجام می‌شود آشنا شوید. پس از آنکه فرایند کاشت ایمپلنت به اتمام رسید دندان پزشک به ایجاد یک استنت جراحی می‌‌پردازد که در طول فرایند کاشت مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. استنت یک ابزار هدایت جراحی است که در طول جراحی روی لثه قرار داده خواهد شد.

کاشت ایمپلنت دندان جلو

معمولاً فرایند کاشت ایمپلنت دندان ردیف جلو چیزی حدود یک ساعت یا کمتر طول می‌کشد. و برای انجام این کار از بی ‌حسی موضعی استفاده خواهد شد. برنامه‌ ریزی برای جراحی به سرعت انجام می‌‌شود و مهمتر از همه اینکه دوران بهبود با سرعت و راحتی بیشتری انجام خواهد شد. گاهی اوقات دندان پزشک پس از کاشت ایمپلنت دندان جلو اجازه می‌‌دهد. تا خودش ترمیم شود یا آنکه از یک پانسمان ترمیم کننده خاص استفاده می‌کند و آن را روی بافت اطراف ایمپلنت قرار می‌‌دهد. گاهی اوقات نیز پس از جراحی، ایمپلنت دندانی نصب می‌شود. از هر روشی که استفاده شود شما می‌‌توانید تا زمان آماده شدن اینپلنت دائمی دندان جلو به نصب دندان موقت بپردازید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

نصب دندان دائمی‌

در صورتی که شما به پروتز موقت نیاز داشته باشید پزشک استفاده از بریج موقت دندان یا فلیپر را پیشنهاد خواهد داد. تا در دوران بهبود پس از کاشت ایمپلنت مشکلی برای ایمپلنت ایجاد نشود و بتواند با استخوان اطراف پیوند بخورد. هنگامی‌ که پس از جراحی، ایمپلنت درون فک کاشته شود معمولاً یک دندان موقت است که فقط برای اهداف زیبایی طراحی شده است. شما نمی‌توانید از این دندان برای گاز زدن مواد خوراکی استفاده کنید و تنها کاربرد آن پر کردن جای خالی دندانی است که قرار است بعدا درست شود. پس از آنکه فرایند بهبود به پایان رسید دندان دائمی به ایمپلنت دندانی متصل می‌شود و به خوبی تنظیم می‌گردد و از لحاظ زیبایی و عملکردی کارایی مناسبی داشته باشد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

علل تعویض آمالگام با کامپوزیت

بررسی موم ارتودنسی

کاربرد انواع روکش پرسلن به فلز

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ