مزیت های کاشت ایمپلنت دندان برای سالمندان

مزیت های کاشت ایمپلنت دندان برای سالمندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مزیت های کاشت ایمپلنت دندان برای سالمندان

درمان های ایمپلنت دندان می تواند کیفیت زندگی بسیاری از سالمندان را تغییر دهد و آن را به صورت قابل توجهی بهبود بخشد. بالا رفتن سن مانعی برای ایمپلنت دندان نیست و در صورتی که فرد دارای شرایط اولیه کافی برای انجام ایمپلنت دندان باشد، می تواند یک ایمپلنت موفق را تجربه کند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان مزیت های کاشت ایمپلنت دندان برای سالمندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

پیشگیری از استخوان فک

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از ایمپلنت دندانی آن است که ریشه کاشته شده در فک فرد به گونه ای عمل خواهد کرد که استخوان فک بیش از پیش تحلیل نرود. این در حالی که است که استفاده از دندان های مصنوعی قطعا باعث تضعیف استخوان فک خواهد شد. تاج، بریج دندان یا دندان مصنوعی که بر روی ایمپلنت قرار می گیرد و ظاهر لبخند فرد را به صورت محسوسی تغییر می دهد. این مسئله اعتماد به نفس فرد را نیز افزایش می دهد. برای مطالعه اینکه بریج دندان بهتر است یا ایمپلنت این مقاله را از دست ندهید.

مشابه شبیه دندان های طبیعی

ایمپلنت دندانی معمولا شبیه دندان های طبیعی فرد است و کارکردی مشابه با آن دارد. این چنین عملکردی معمولا در پروتز های معمولی دیده نمی شود. ایمپلنت دندانی عملکردی مشابه با دندان های عادی دارند در نتیجه رعایت بهداشت آن ها نیز دقیقا مانند یک دندان طبیعی است. بنابراین شما برای رعایت بهداشت آن ها کافی است تا روزی دو بار حداقل مسواک بزنید و از نخ دندان نیز استفاده کنید.

ماندگاری بسیار زیاد

علاوه بر این شما باید طبق دستور دندانپزشک خود در بازه های زمانی مشخص برای بررسی وضعیت دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید. در صورتی که به خوبی از دندان های خود مراقبت کنید می توانید امیدوار باشید که ایمپلنت انجام شده برای شما ماندگاری بسیار زیادی خواهد داشت. استعمال دخانیات و ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت کنترل نشده، گاز گرفتن اشیاء می تواند سلامت ایمپلنت شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

عوارض و خطرات کاشت ایمپلنت در سالمندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

محدودیت کمتر در خوردن غذاها

ایمپلنت ها یک بستر پایدار برای بهبودی عملکرد جویدن و در نتیجه لذت بردن از میل کردن غذا را فراهم می کنند. زمانی که از پروتزهای دندانی یا همان دندان مصنوعی سنتی استفاده می کنید، بسیاری از غذاها از لیست خوراکی های شما حذف خواهد شد در حالی که با استفاده از ایمپلنت دندانی محدودیت های شما به حداقل می رسد.

تردیدی وجود ندارد که شما در این صورت می توانید یک رژیم غذایی مناسب تر را در اختیار داشته باشید که در نهایت منجر به بهبود شرایط جسمانی و افزایش طول عمر شما خواهد شد. به همین دلیل است که می توان گفت ایمپلنت دندان می تواند کیفیت زندگی بسیاری از سالمندان را تغییر دهد. استفاده از ایمپلنت دندانی برای سالمندان به آن ها کمک می کند تا خجالت ناشی از جای خالی دندان خود یا لق بودن دندان های مصنوعی را به طور کامل کنار بگذارند و بتوانند بهتر از گذشته با سایرین تعامل داشته باشند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

رعایت نکات ضروری پیش از کاشت ایمپلنت سالمندان

به طور کلی می‌توان گفت که برای جراحی ایمپلنت، محدودیت سنی وجود ندارد. به طوری که، ایمپلنت‌های دندانی با موفقیت برای بسیاری از افراد در سن ۹۰ سالگی و بالاتر نصب شده‌اند. با این حال، برخی ملاحظات سلامتی برای سالمندان وجود دارد که باید پیش از کاشت ایمپلنت سالمندان مورد توجه قرار گیرند. این ملاحظات شامل موارد زیر هستند:

  • دیابت کنترل نشده یا سایر بیماری‌های مزمن
  • بیماری‌های لثه
  • کاهش تراکم استخوان در فک

علاوه بر این موارد، برخی از افراد سالمند از داروهایی استفاده می‌کنند که ممکن است عوارض جانبی برای سلامت دهان و دندان آن‌ها ایجاد کند. بنابراین لازم است که پیش از انجام ایمپلنت سالمندان، با دندانپزشک معالج در خصوص بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات لثه، دهان و دندان و داروهایی که مورد استفاده قرار می‌دهید، مشورت نمایید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

نکات مراقبتی بعد از لمینت دندان

راه های جایگزینی دندان های کنار هم

نکاتی برای قبل از اصلاح طرح لبخند

 

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ