عوامل اثرگذار در افزایش طول عمر ایمپلنت

عوامل اثرگذار در افزایش طول عمر ایمپلنت | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی عوامل اثرگذار در افزایش طول عمر ایمپلنت

به طور کلی اکثر ایمپلنت های دندانی عمل هایی موفق هستند. با این حال، گاهی اوقات، استخوان به اندازه کافی با ایمپلنت فلزی ترکیب نمی شود. به عنوان مثال سیگار کشیدن یکی از عوامل مهمی است که باعث عدم موفقیت ایمپلنت و یا ایجاد عوارض بیشتر در حین و پس از جراحی می شود. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان عوامل اثرگذار در افزایش طول عمر ایمپلنت را مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر استخوان به اندازه کافی جوش نخورد، دندانپزشک ایمپلنت را خارج می کند. استخوان تمیز می‌شود و می‌توانید در حدود سه ماه دیگر دوباره این روش را امتحان کنید. رعایت موارد زیر به طول عمر دندان ایمپلنت شما کمک می کند:

• برای اطمینان از سلامت ایمپلنت های دندانی، به توصیه های مربوط به تمیز کردن دندان های ایمپلنت اهمیت بدهید.
  • بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید. درست مانند دندان های طبیعی خود، ایمپلنت ها، دندان های مصنوعی و بافت لثه را تمیز نگه دارید. برس‌های طراحی شده ویژه، مانند یک برس بین دندانی که بین دندان‌ها می‌لغزند، می‌توانند به تمیز کردن گوشه‌ها و شکاف‌های اطراف دندان‌ها، لثه‌ها و پایه‌های فلزی کمک کنند.
  • از عادت های مضر خودداری کنید. مواد خوراکی سفت مانند یخ و آب نبات های محکم را نجوید زیرا می توانند تاج یا دندان های طبیعی شما را بشکنند. مصرف تنباکو و محصولات کافئین دار را تا حد امکان کاهش بدهید. مصرف این محصولات باعث زرد و لکه دار شدن دندان های شما می شود.  اگر به مشکل  دندان قروچه مبتلا هستید هرچه سریع تر به دنبال درمان های لازم باشید.

دلایل نیاز به کاشت ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت

چه جراحی ایمپلنت دندان را در یک مرحله یا چند مرحله انجام دهید، ممکن است کمی درد و عوارض خفیف را تجربه کنید، مانند:

• خونریزی خفیف
  • تورم لثه ها و صورت
  • کبودی جزئی پوست و لثه ها
  • احساس درد در محل ایمپلنت

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

ممکن است پس از جراحی ایمپلنت دندان به مصرف داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. اگر تورم، ناراحتی یا احساس درد در روزهای بعد از جراحی بدتر شد، با جراح دهان خود تماس بگیرید. مصرف منظم آنتی بیوتیک بعد از عمل جراحی را فراموش نکنید. مصرف این دارو برای پیشگیری از عفونت در محل لثه ضروری است.

پس از هر مرحله جراحی، فقط از غذاهای نرم استفاده کنید تا به بافت لثه آسیب نرسد. آب و مایعات خنک بنوشید. نوشیدن مایعات داغ می تواند باعث التهاب و خونریزی لثه شود.رعایت این نکته ها به بهبودی سریع تر لثه کمک بسیاری می کند.  در اغلب موارد جراح از بخیه هایی استفاده می کند که خود به خود  جذب می شوند. اگر بخیه های شما از نوع جذبی نباشند باید بعد از ده روز الی دو هفته برای کشیدن بخیه ها به مطب دندانپزشک مراجعه کنید.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

مزایا و عوارض باندینگ دندان

چند سوال درمورد مصرف دهان شویه