مزایا و عوارض باندینگ دندان

مزایا و عوارض باندینگ دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مزایا و عوارض باندینگ دندان

در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان مزایا و عوارض باندینگ دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. Dental bonding در مقایسه با سایر درمان های زیبایی فواید زیادی دارد.

مهمترین مزیت های باندینگ دندان

کم تهاجمی

استفاده از روکش های چینی و همچنین روکش های معمولی دندانی نیاز به تغییرات قابل توجهی در دندان دارند. برای انجام روکش باید حتما مینای دندان ها تراشیده شود. اما مهمترین مزیت Dental bonding این است که هیچ نیازی به برداشتن مینا ندارد.

سریع و راحت

سایر روش‌های زیبایی مانند روکش‌ها نیاز به جلسات متعدد دارند. Dental bonding تنها با یک بار مراجعه به مطب انجام می شود. رفع بسیاری از مشکلات دندانی. باندینگ دندان می تواند طیف گسترده ای از عیوب زیبایی از جمله ترک ها، شکاف ها و زردشدن رنگ دندان ها را پنهان کند.

مقرون به صرفه

باندینگ دندان یکی از کم هزینه ترین روش های دندانپزشکی زیبایی است. با استفاده از باندینگ دندان می توانید با حداقل هزینه دندان های خود را سفید و لبخند خود را زیباتر کنید.

علل اصلی شفافیت دندان ها | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

عوارض باندینگ دندان

اگرچه مواد استفاده شده در Dental bonding تا حدودی در برابر لکه ها دارای مقاومت بالایی هستند، اما مانند روکش های چینی در برابر لکه ها مقاوم نیستند. یکی دیگر از معایب این است که باندینگ به اندازه سایر گزینه های ترمیمی مانند روکش ها ماندگاری لازم را ندارد. همچنین، مواد استفاده شده در باندینگ دندان ممکن است در طول زمان تا حدودی از بین بروند. به طور کلی، باندینگ دندان یک راه حل عالی برای ایجاد تغییرات کوچک زیبایی است. اگر به دنبال تحول چشمگیرتری هستید، احتمالا استفاده از روش های های دیگر مانند روکش های چینی برای شما گزینه مناسب تری خواهد بود.

طول دوره بهبودی پس از باندینگ دندان

Dental bonding نیاز به مراقبت های خاص پس از درمان یا زمان بهبودی ندارد. به محض اینکه مطب دندانپزشک را ترک کردید، می توانید تمام فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

دوام باندینگ دندان

مدت زمان ماندگاری مواد باندینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال عادات دهانی و تعداد دندان هایی که درمان شده اند می توانند عمر باندینگ دندان ها را تحت تاثیر قرار بدهند. با این حال، به طور معمول، مواد باندینگ بین سه تا ۱۰ سال بدون نیاز به تعویض دوام می‌آورند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

اثر باندینگ بر سلامت دندان ها

به طور کلی، Dental bonding هیچ خطری برای سلامت دهان و دندان شما ندارد. اگر دندان ها و لثه های سالمی دارید، استفاده از این روش کاملا بی خطر و بدون عارضه است. با این حال، اگر پوسیدگی گسترده دندان، بیماری لثه یا سایر مشکلات جدی دارید که بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می گذارد، ممکن است قبل از انجام باندینگ دندان نیاز به درمان های دیگری داشته باشید.

ماندگاری باندینگ دندان

از آنجایی که باندینگ دندانی نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد، می‌توان آن را در هر زمانی از روی سطح دندان ها برداشت.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

علل اصلی شفافیت دندان ها

نکات مراقبتی در جراحی برداشتن دندان عقل

مزایا و عوارض فلوراید تراپی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ