مراحل پر کردن دندان با کامپوزیت و آمالگام

مراحل پر کردن دندان با کامپوزیت و آمالگام | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی مراحل پر کردن دندان با کامپوزیت و آمالگام

در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان مراحل پر کردن دندان با کامپوزیت و آمالگام را مورد بررسی قرار می دهیم. نحوه پر کردن دندان با توجه به نوع فیلینگ مورد استفاده متفاوت خواهد بود اما مراحل کلی که برای پر کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد به شرح زیر می‌باشد.

چکاپ

هنگامی‌ که شما برای چه کات به دندان پزشک مراجعه می‌‌کنید با استفاده از یک آینه کوچک به ارزیابی سطوح همه دندان‌های شما می‌پردازد. و به بررسی علایم و نشانه‌های پوسیدگی دندان همچنین ترک خوردگی یا شکستگی آن که باعث می‌‌شود. در آینده دندان دچار پوسیدگی شود می‌پردازد و نکات مهم مربوط به پر کردن دندان‌ها یا سایر روش‌های درمانی موجود را به شما توضیح خواهد داد. و همچنین درخواست عکس برداری از دندان‌ها را می‌‌دهد تا بتواند تصویر بهتری را از وضعیت دندان‌های شما به دست بیاورد. دندان پزشک در خصوص نیاز به پر کردن دندان با شما صحبت خواهد کرد. احتمالاً شما هم متوجه پوسیدگی دندان خود شده اید و دچار درد دندان یا حساسیت می‌باشید یا حتی فیلینگ قدیمی شما از دندان تان جدا شده است.

بی حسی

در صورتی که پوسیدگی فقط روی سطح دندان به وجود آمده باشد ممکن است دندان پزشک اصلا از بی حسی استفاده نکند. او می‌‌تواند مینای دندان که آسیب دیده است را بدون ایجاد هیچ گونه دردی سوراخ کند. در اکثر موارد دندان پزشک ماده بی حس کننده را به اطراف دندان تزریق می‌‌کند تا شما دچار درد نشوید و ممکن است از ژل بی حس کننده روی لثه استفاده نمایید تا از میزان درد و ناراحتی ناشی از خود تزریق بکاهد.

تخلیه پوسیدگی

پس از اینکه داروی بی حسی اثر خود را گذاشت دندان پزشک به خارج کردن نقاط پوسیده دندان می‌پردازد. و برای انجام این کار از دریل مخصوص دندان پزشکی که سرعت بالایی دارد یا دستگاه ابریژن یا لیزر استفاده خواهد کرد. این قسمت برای اکثر افراد با احساس نامطلوب کمتری همراه است اما به لطف ماده بی حسی مورد استفاده آنها دچار درد می‌‌شوند و فقط حرکات ارتعاشی و فشار حاصل از دریل یا سایر وسایل دندان پزشکی را احساس می‌کنند.

صدای دریل کردن دندان به ویژه دندان‌های ردیف بالا بسیار بلند است. اما در صورتی که شما نمی‌‌خواهید ذهن تان به این مسئله معطوف شود. می‌تواند از طریق هدفون به موسیقی گوش دهید. پس از آنکه همه نقاط پوسیده دندان خارج شد دندان پزشک به بررسی سوراخ ایجاد شده درون دندان می‌پردازد. تا اطمینان حاصل کنند که سایز و شکل آن برای درست نگه داشتن فیلینگ در جای خود اندازه است او همچنین اطمینان حاصل می‌‌کند که حفره ایجاد شده کاملاً تمیز و استریل است و برای نصب فیلینگ آماده شده است.

مقایسه پر کردن دندان با کامپوزیت و آمالگام | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

پرکردن دندان

برای استفاده از فیلینگ آمالگام مواد مورد نیاز قبل از استفاده به طور دقیق و به سرعت ترکیب می‌‌شوند و دندان پزشکان را درون سوراخ ایجاد شده قرار می‌‌دهد و اجازه می‌‌دهد سفت شود. در فیلینگ کامپوزیت ابتدا سطح دندان با استفاده از یک ژل اسیدی تمیز می‌شود. تا باندینگ به خوبی انجام شود و پس از ۱۵ ثانیه ژل باید از روی دندان برداشته شود و یک سطح زبر باقی بماند. سپس دندان پزشک یک لایه نازک باندینگ را روی سطحی که باید درمان شود قرار می‌‌دهد. این لایه به مواد کامپوزیت کمک می‌کند به خوبی به دندان متصل شوند. خاطر نشان می‌کنیم که امروزه برخی از تولیدکنندگان این دو مرحله را با هم ترکیب می‌کنند تا یک محصول را به دست بیاورند که نیازی به مرحله شستشوی دندان نخواهد بود. ماده باندینگ و ماده مخصوص فیلینگ کامپوزیت باید با استفاده از نور آبی سفت شوند.

بر اساس عمق فیلینگ مورد نیاز برای پر کردن دندان دندان پزشک آماده ‌سازی کامپوزیت دندان را در چند مرحله انجام می‌‌دهد. و به تدریج پیش می‌‌رود. قبل از سفت کردن فیلینگ توسط نور آبی ظاهر و پیوستگی آن شبیه بتانه است. و به این ترتیب دندان پزشک می‌‌تواند به خوبی آن را درون سوراخ ایجاد شده فشار دهد و آن را به شکل صحیح در بیاورد. در صورتی که شما از فیلینگ سرامیکی یا طلا استفاده می‌‌کنید.در این مرحله نحوه انجام کار متفاوت خواهد بود دندان پزشک قالب دندان شما را تهیه می‌‌کند و به لابراتوار دندان ارسال می‌کند. و یک عدد فیلینگ موقت را روی دندان شما قرار می‌دهد که باید چند روز بعد و پس از آماده شدن فیلینگ خودتان آن را خارج کنید تا فرایند ترمیم دندان را کامل نماید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

شکل دهی و پولیش دندان

هنگامی ‌که فیلینگ دندان درون سوراخ ایجاد شده قرار گرفت و مواد فیلینگ سفت شد. در مرحله بعدی دندان پزشک به شکل‌دهی و پولیش آن می‌پردازد. دندان پزشک شکل آن را بر اساس دندان‌های اصلی شما طراحی می‌‌کند. در صورتی که فیلینگ روی سطوح بایت قرار داشته باشد از یک تکه کاغذ مخصوص برای بررسی مطابقت صحیح آن استفاده خواهد کرد. و از شما می‌خواهد که دندان‌های خود را روی آن کاغذ فشار دهید تا جای دندان‌های شما روی آن بیفتد و دندان پزشک به این نتیجه برسد که آیا فیلینگ جدید با سایر دندان‌های شما مطابقت درستی دارد یا خیر. ممکن است ایجاد برخی اصلاحات کوچک برای بهبود حالت بایت ضروری باشد سپس پولیش نهایی را انجام دهد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

آنچه باید در مورد فیشور سیلانت دندان بدانید

مقایسه پر کردن دندان با کامپوزیت و آمالگام

دلیل انواع لکه های سفید (فلورسیس) روی دندان کودکان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ