نکات مراقبتی از انواع ونیر دندان

نکات مراقبتی از انواع ونیر دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی نکات مراقبتی از انواع ونیر دندان

ونیرها آن قدر محکم و قوی هستند که نیازی به تغییر عمده در امور بهداشت دهان و دندان خود ندارید. مسلماً دندان پزشک شما توصیه‌های خاص تری خواهد داشت. در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان نکات مراقبتی از انواع ونیر دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. برای تمیز کردن ، محافظت و نگه داشتن روکش‌های دندانی خود از این سه نکته بسیار ساده استفاده کنید:

  • حداقل دو بار در روز دندان‌های خود را مسواک بزنید. در حالت ایده آل ، بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید.
  • حداقل روزی یک بار در دندان‌های خود از نخ دندان استفاده کنید. در حالت ایده آل ، بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنید.
  • یک یا دو بار در روز دهان خود را با دهان‌شویه ضد عفونی کننده بشویید.از مسواک زدن و نخ زدن روکش‌های خود نترسید – آن‌ها می‌توانند این فشار را تحمل کنند! با این حال ، خمیردندان بدون سایش و مسواک نرم را انتخاب کنید.

بهداشت دهان و دندان مناسب فقط تمیز کردن و محافظت از روکش‌ها نیست. این کار همچنین خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می‌دهد ، که مانع از بیماری لثه‌ها و قرار گرفتن و افتادن روی روکش‌ها می‌شود. بنابراین به نوعی ، شما با یک تیر به دو نشان می‌زنید! اگر در مورد روش‌های مسواک زدن و نخ دندان خود شک دارید ، می‌توانید نکاتی را در مورد بهداشت دهان از دندان پزشک خود بخواهید.

انجام معاینات منظم

علاوه بر این ، حتماً معاینات منظم را با دندان پزشک خود ترتیب دهید. بیشتر توصیه می‌کنند که هر شش ماه یکبار برای تمیز کردن کامل و معاینه عمومی به دندان پزشک مراجعه کنید. این کار به دندان پزشک شما فرصتی می‌دهد تا هرگونه مشکل در مورد روکش‌های شما و سایر مشکلات دهانی و دندانی را برطرف کند. با این حال ، شما باید بدانید که مشکلات مربوط به روکش‌ها بسیار نادر هستند. روکش‌های شما قوی هستند و باید طول عمر بسیار بالایی داشته باشند.

آشنایی با روکش زیرکونیا دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

یادداشتی برای بروکسرها (یعنی افرادی که دندان‌هایشان را روی هم می‌کشند و دندان قروچه دارند)

اگر دندان‌های خود راقروچه می‌کنید ، حتماً به دندان پزشک خود اطلاع دهید که او نیز از این مشکل آگاهی داشته باشد. برویکس می‌تواند استرس زیادی را بر روی دندان های شما ایجاد کند ، که به طور بالقوه به روکش های شما (و همچنین دندان‌های طبیعی شما) آسیب می‌رساند ، بنابراین ممکن است شما به پوشیدن محافظ دندانی نیاز داشته باشید، که به عنوان محافظ برای جلوگیری از به هم ریختگی دندان نیز شناخته می‌شود. این وسیله هنگام استراحت و در هنگام خواب ، استرس وارد شده روی دندان شما را به حداقل می‌رساند. اگرچه بیشتر بروکسرها هنوز هم می‌توانند از روکش استفاده کنند ، اما باید هنگام نصب روکش نحوه مراقبت از روکش‌های دندان را یاد بگیرند. این مرحله اضافی را به روال کارهای خود اضافه کنید.

یادداشتی برای جوندگان

اگرچه روکش‌ها بسیار بادوام هستند ، اما به اندازه دندان‌های طبیعی کاملاً قوی نیستند. به همین دلیل ، دندان‌پزشکان توصیه نمی‌کنند که جویدن اشیاء بسیار سخت مانند آجیل ، یخ ، ناخن ، استخوان و غیره را انجام دهید. اگرچه بعید به نظر می‌رسد ، اما اگر شما اجسام سفت و سخت را به وسیله دندان‌های خود بجوید، روکش‌های شما ممکن است خراش داشته باشند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

مراقب عوامل رنگ دهنده باشید

اگرچه ونیرهای چینی در برابر لکه‌ها مقاومت می‌کنند ، اما می‌توانند به مرور زمان مانند دندان‌های طبیعی شما لکه دار شوند. بنابراین ، هنگام آموزش نحوه مراقبت از روکش‌های دندان ، ممکن است دندان پزشک شما توصیه کند که از خوردن مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگ زا جلوگیری کنید. این مواد شامل قهوه ، شراب قرمز ، چای ، سودا تیره ، سس سویا ، انواع توت ها و موارد دیگر است. یکی دیگر از دلایل عمده تغییر رنگ ، کشیدن سیگار است ، بنابراین اگر سیگار می‌کشید ، علاوه بر فواید درمانی زیادی که دارد ، به خاطر دندان‌های خود نیز این کار را ترک کنید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

آنچه باید در مورد فیشور سیلانت دندان بدانید

مقایسه پر کردن دندان با کامپوزیت و آمالگام

دلیل انواع لکه های سفید (فلورسیس) روی دندان کودکان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ