نکات مراقبتی بعد از لمینت دندان

نکات مراقبتی بعد از لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی نکات مراقبتی بعد از لمینت دندان

برای اینکه مدت زمان بیشتری بتوانید از لمینت دندان‌های خود لذت ببرید، لازم است تا نکات و مراقبت‌‌های لازم بعد از لمینت دندان را کاملا رعایت کنید. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان نکات مراقبتی بعد از لمینت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

ترک عادات و رفتارهای نامناسب

منظور از عادات و رفتارهای نامناسب، رفتارهایی است که سلامت دندان‌ها را تهدید می‌کنند. برای مثال جویدن اجسام سخت، جویدن ناخن‌ها، بازکردن درب بطری با دندان، جویدن مداد و شکستن آجیل‌هایی چون پسته و بادام با دندان مهم‌ترین عادات نامناسبی هستند که ترک آن‌ها باعث افزایش عمر لمینت دندان می‌شود.

درمان دندان قروچه قبل از لمینت دندان

دندان قروچه یک خطر بزرگ برای لمینت دندان محسوب می‌شود. اگر کسی دندان قروچه داشته باشد، لمینت دندان در اثر برخورد زیاد با دندان مقابل ساییده شده و از بین می‌رود. پس اگر از مشکل دندان قروچه رنج می‌برید، ابتدا برای برطرف کردن آن اقدام کنید و سپس لمینت انجام دهید. یک راه مناسب و و تاثیرگذار برای مقابله با دندان قروچه، استفاده از نایت گارد (محافظ شبانه) است.

کاهش مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های رنگزا

یکی دیگر از مراقبت‌های مهمی که باید پس از لمینت دندان آن را جدی بگیرید، کاهش مصرف خوراکی‌های رنگزا مثل قهوه، زردچوبه، شکلات، و زعفران است. همچنین اگر کاهش و حذف این مواد از رژیم غذایی برای شما میسر نیست، می‌توانید پس از مصرف این خوراکی‌ها بلافاصله دندان‌های خود را مسواک بزنید تا منجر به تغییر رنگ دندان‌ها نشوند.

ترک استعمال سیگار، قلیان و دیگر دخانیات

مصرف سیگار، قلیان و کلا دخانیات تاثیر بسیار بدی بر سلامت کل بدن از جمله دندان‌های طبیعی می‌گذارد. همچنین مصرف این مواد می‌تواند منجر به پوسیده شدن دندان‌ها و کاهش طول عمر لمینت دندان‌ها شود. بنابراین اگر عادت به مصرف این مواد دارید، قبل از اقدام برای لمینت حتما این عادت را ترک کنید.

طرح لبخند اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

مراقبت در حین انجام ورزش‌های سنگین

اگر در رشته‌های ورزشی سنگینی مثل تکواندو، کاراته، بوکس، فوتبال و کشتی فعالیت می‌کنید و می‌خواهید برای لمینت دندان اقدام کنید، باید خیلی مراقب باشید. توصیه می‌شود هنگام انجام این ورزش‌ها از محافظ دندان استفاده کنید تا هم دندان‌ها و لمینت آن‌ها از آسیب جدی مصون بمانند.

مراجعه منظم به دندانپزشک

چه لمینت کرده باشید و چه نکرده باشید، باید چند بار در سال برای چکاپ به دندانپزشک خود مراجعه کنید. پس از انجام لمینت دندان، هر ۶ ماه یک بار مراجعه به دندانپزشک ضروری است. در این مراجعات دندانپزشک لمینت و سلامت دندان‌های شما را بررسی می‌کند و در صورت نیاز، اقدامات درمانی نظیر ترمیم و یا تعویض لمینت‌ها را انجام می‌دهد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

استفاده از خمیردندان فاقد مواد ساینده

خمیردندان‌هایی که خاصیت سفیدکنندگی دارند عمدتا شامل مواد ساینده‌ای هستند که می‌توانند به لمینت دندان آسیب برسانند. بنابراین برای خرید خمیردندان مناسب بعد از لمینت دندان بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

استفاده از مسواک نرم

مسواک‌هایی که پرزهایی زبر و سخت دارند می‌توانند به لمینت دندان شما آسیب برسانند. بهتر است پس از لمینت دندان از مسواک‌های نرم استفاده کنید تا لمینت‌ دندان‌هایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

مراقبت همیشگی از لثه

سلامت لثه‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش ماندگاری لمینت دندان دارد. بنابراین باید پس از انجام لمینت دندان، با جدیت بیشتری مراقب لثه‌های خود و حفظ آن‌ها از بیماری‌های پریودنتال باشید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

عوارض و خطرات کاشت ایمپلنت در سالمندان

غذاهای مناسب بعد از جراحی دندان عقل

روش های اصلاح طرح لبخند

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ