کاربرد انواع پل یا بریج دندانی

کاربرد انواع پل یا بریج دندانی | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی کاربرد انواع پل یا بریج دندانی

در گذشته، تنها گزینه‌ای که برای رفع شکاف بین دندان‌ها وجود داشت، بریج بود. اما امروزه افرادی که یک یا چند دندانشان را از دست داده‌اند، هنوز هم می‌توانند از بریج دندان استفاده کنند. در این روش فضای بین دندان‌های خالی «پل یا بریج» می شود. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان کاربرد انواع پل یا بریج دندانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

این روش نیاز به اتصال یک یا چند دندان مجاور دارد که دندانپزشک شما باید آنها را آماده کند تا بتواند به عنوان تکیه گاه از آنها استفاده کند. بریج‌ها مانند ایمپلنت‌ها جایگزین ریشه دندان شما نمی‌شوند بلکه فضای دندان از دست رفته را پر می کنند.

انواع مختلف بریج دندان

انواع مختلفی از بریج دندان وجود دارد که عبارت‌اند از:

پل دندانپزشکی سنتی

بریج دندان سنتی، محبوب‌ترین نوع بریج دندان است. در این روش، از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌شود. این گزینه برای زمانی که دندان‌های طبیعی در دو طرف از دست رفته‌اند، گزینه مناسب و ایده آلی است.

پل دندانپزشکی Cantilever

به طور کلی، در بریج دندانی کنسولی، از نوعی روکش دندانی استفاده می‌شود که بر روی یکی از دندان‌های مجاور چسبانده شده است. بنابراین برای انجام این روش، شما فقط به یک دندان طبیعی در کنار شکاف دندان از دست رفته، نیاز دارید.

پل دندانی مریلند

در انجام روش پل مریلند به دو دندان طبیعی نیاز است، یعنی یکی در هر طرف شکاف دندان از دست رفته. در بریج مریلند به جای استفاده از روکش‌های دندانی، از یک چارچوب فلزی یا چینی استفاده می‌کنند که به پشت دندان‌های مجاور متصل شده است.

پل دندانی همراه با ایمپلنت

در بریج‌های دارای ایمپلنت به جای تاج یا چارچوب از ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌کنند. برای هر دندان از دست رفته یک ایمپلنت از طریق جراحی قرار می‌گیرد و ایمپلنت‌ها، پل را در جای خود نگه می‌دارند.

پل ضربه‌ای

پل‌های ضربه‌ای، معمولا قوی‌ترین و پایدارترین انواع پل در نظر گرفته می‌شوند. قرار دادن یک پل ضربه‌ای ممکن است چندین ماه طول بکشد، زیرا به دو عمل جراحی (یکی برای جاسازی ایمپلنت‌ها در استخوان فک و دیگری برای قرار دادن پل) نیاز دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

چگونگی عملکرد بریج‌های دندانی

در اولین مراجعه شما به مطب دندانپزشکی برای انجام روش بریج، دندانپزشک دندان‌های مجاور را آماده می‌کند. آماده‌سازی برای این کار، شامل برداشتن بخشی از مینای دندان برای باز کردن این دندان‌ها می‌شود تا جایی برای تاج ایجاد شود که دندانپزشک بریج روی آن‌ها قرار ‌دهد. سپس دندانپزشک قالب‌هایی از دندان‌ها می‌گیرد تا به‌عنوان الگو از آنها استفاده کند که تکنسین دندان‌پزشکی تاج‌ها، پونتیک و بریج را در آزمایشگاه از روی آن بسازد. برای محافظت از لثه‌ها و دندان‌های در معرض دید شما در حالی که بریج در حال ساخت است، دندانپزشک برای شما یک پل موقت می‌سازد.

دندانپزشک بریج موقت را در دومین ویزیت بر می دارد و در صورت لزوم پل فلزی یا چینی جدید را بررسی و تنظیم می‌کند تا از تناسب آن مطمئن شود. با این حال، ممکن است به چندین ویزیت نیاز داشته باشید، بنابراین دندانپزشک می‌تواند نحوه تناسب چارچوب فلزی و بایت را بررسی کند. اگر از یک بریج ثابت استفاده شود، دندانپزشک ممکن است آن را به مدت چند هفته به طور موقت در محل قرار دهد تا مطمئن شود که به درستی کار می‌کند. بعد از چند هفته، پل را برای همیشه به محل خود متصل می‌کند.

شکل ظاهر بریج‌های دندانی

مانند روکش دندان، بریج سرامیکی می‌تواند جذاب و تا حد زیادی غیر قابل رویت و تشخیص باشد. در برخی موارد، دندانپزشک ممکن است استفاده از یک بریج چینی را به ایمپلنت دندان ترجیح دهد. زیرا این روش به آنها کنترل بیشتری در برداشتن فضاهای کوچک بین دندان‌ها می‌دهد که ممکن است در صورت کاشت ایمپلنت از نظر زیبایی ظاهری جذاب نباشند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

علل اصلی شفافیت دندان ها

نکات مراقبتی در جراحی برداشتن دندان عقل

مزایا و عوارض فلوراید تراپی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ