مزایا و عوارض فلوراید تراپی

مزایا و عوارض فلوراید تراپی | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی مزایا و عوارض فلوراید تراپی

در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان مزایا و عوارض فلوراید تراپی را مورد بررسی قرار می دهیم. فلوراید چندین فواید برای دندان دارد، از جمله:

  • به جذب بیشتر کلسیم و فسفات در دندان ها کمک می کند.
  • ترمیم و تقویت مینای دندان.
  • محافظت از مینای دندان در مقابل باکتری ها.

علاوه بر این، فلوراید درمانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند با جلوگیری از حفره ها و کند کردن رشد باکتری ها، مزایای زیر را داشته باشد:

  • کاهش درد دندان
  • جلوگیری از بیماری لثه
  • جلوگیری از دست دادن زودرس دندان

عوارض مصرف فلوراید

برخی از حامیان سلامت طبیعی، در مورد فلوراید در دوزهای بالا ابراز نگرانی کرده اند. آنها همچنین استدلال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که فلوراید برای کودکان بی خطر نیست و حتی آب فلوراید ممکن است خطرناک باشد. با این حال، این یک باور غلط است که درمان‌های فلوراید یا آب حاوی فلوراید باعث آسیب گسترده در بدن می‌شوند، اگرچه برخی از افراد ممکن است برخی از عوارض جانبی را تجربه کنند.

تغییر رنگ دندان

شایع ترین عارضه جانبی فلوراید تغییر رنگ دندان است. فلوروز عارضه ای است که باعث ایجاد رگه های سفید یا تغییر رنگ روی دندان ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. فلوئوروزیس زمانی اتفاق می‌افتد که کودک در حالی که دندان‌های شیری و بزرگسال زیر لثه‌ها در حال رشد هستند، فلوراید زیادی مصرف کند. ممکن است کودک از بدو تولد تا ۸ سالگی به فلوئوروزیس مبتلا شود.

تغییر رنگ دندان در میان کودکان خردسال به دلیل مصرف مکمل‌های فلوراید یا قورت دادن خمیر دندان شایع‌تر است. خدمات بهداشت عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایالات متحده دستورالعمل هایی را برای میزان فلورایدی که آب آشامیدنی جامعه باید داشته باشد، تنظیم کرده اند تا خطر فلوئوروزیس دندان کاهش یابد. این سطح در حال حاضر ۰.۷ میلی گرم فلوراید در هر لیتر آب است.

کارشناسان توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که حتی کودکانی که خیلی کوچک هستند و نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند خمیر دندان را بیرون بریزند، باید از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنند. این کار از دندان های کودک در برابر پوسیدگی محافظت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. اما اگر کودک به طور تصادفی خمیر دندان را ببلعد، آنها را در معرض خطر فلوروزیس قرار نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

آلرژی

یک فرد ممکن است واکنش آلرژیک به فلوراید داشته باشد یا دچار تحریک پوست شود، اگرچه این واکنش ها به ندرت رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند.

اثرات سمی

اگر فلوراید به اشتباه یا با دوزهای بسیار بالا استفاده شود، ممکن است سمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باشد و منجر به مسمومیت شود با این حال، به ندرت این وضعیت رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) استفاده از وارنیش فلوراید حرفه ای را برای کودکان زیر 6 سال توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. وارنیش فلوراید، گزینه مناسب برای کودکان خردسال است، زیرا آنها تمایل به بلع فوم یا ژل دارند که ممکن است باعث حالت تهوع و استفراغ در آنها شود.3

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

شرایط استفاده از ونیرهای کامپوزیت بر روی دندان

علل اصلی شفافیت دندان ها

نکات مراقبتی در جراحی برداشتن دندان عقل

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ