نکات مراقبت از لمینت‌های دندان

نکات مراقبت از لمینت‌های دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

راه های مراقبت از لمینت‌های دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان فقط یکی از مراحل محافظت از سلامت دهان و دندان و افزایش طول عمر لمینت‌های دندانی است. با رعایت نکات مربوط به مراقبت‌های بعد از نصب لمینت می‌توانید به حفظ و عملکرد لمینت‌های دندانی خود کمک کنید. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان مراقبت از لمینت‌های دندان را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از محافظ دهان

از لمینت‌های دندانی معمولاً برای ترمیم آسیب‌های ناشی از ساییدگی دندان یا آسیب‌های مربوط به ورزش استفاده می‌شود. بیمارانی که به این دلایل دندان‌های خود را لمینت کرده‌اند، باید از محافظ دهان استفاده کنند تا لمینت‌ها و دندان‌های زیرین خود را از خطر آسیب بیشتر حفظ کنند.

مطلب پیشنهادی : دیود لیزر در دندانپزشکی

رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان

بهداشت مناسب دهان و دندان شامل مسواک زدن حداقل دو بار در روز و استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز است. رعایت بهداشت دهان و دندان با حفظ استحکام و سلامت دندان‌های طبیعی به افزایش طول عمر لمینت‌های شما کمک می‌کند.

شرایط عدم انجام بلیچینگ داخلی | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

استفاده از مسواک با موی نرم

مسواک با موی سفت می‌تواند بیش از حد ساینده باشد، لمینت‌های شما را خراش داده و خطر تغییر رنگ و لکه شدن آن‌ها را افزایش دهد. کسانی که دندان‌های خود را لمینت کرده‌اند باید از مسواک با موی نرم استفاده کنند تا روکش‌ها را به آرامی تمیز کرده و از خراشیدن سطح آن‌ها جلوگیری کنند.

گاز نگرفتن اجسام سخت

جویدن یا گاز گرفتن اجسام سخت مانند مداد یا ناخن‌های دست می‌تواند باعث ترک خوردن یا شکستن لمینت‌های شما شود.

مراجعه مداوم به پزشک برای تمیز کردن

معاینات و جرم‌گیری منظم برای حفظ لمینت‌های دندان و محافظت از سلامت دهان و دندان شما ضروری است و به دندانپزشک این امکان را می‌دهد که از آسیب زودهنگام دندان‌های زیرین یا لمینت‌های شما جلوگیری کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

عدم استفاده از دندان‌ها به عنوان ابزار

استفاده از دندان به عنوان ابزاری برای باز کردن بسته‌ها یا بریدن چسب هم برای دندان‌های طبیعی و هم برای لمینت‌ها خطرناک است زیرا می‌تواند منجر به شکستگی آن‌ها شود.

عدم استفاده از مصرف خمیر دندان‌های ساینده

خمیردندان‌های ساینده، مشابه مسواک‌ با موهای سفت، می‌توانند لمینت‌ها را خراش داده و باعث ایجاد لکه روی آن‌ها شوند. برای جلوگیری از آسیب دیدن لمینت‌های خود از استفاده از خمیردندان‌های ساینده اجتناب کنید.

 

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ