کاربردهای انواع بریس برای کودکان

کاربردهای انواع بریس برای کودکان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی کاربردهای انواع بریس برای کودکان

می خواهیم تا در ادامه این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان به مطالعه و بررسی کاربردهای انواع بریس برای کودکان بپردازیم. موارد زیر محبوب ترین بریس ها برای کودکان هستند:

بریس های لینگوال

در این نوع از بریس ها برای کودکان، از بریس‌ها و سیم‌های فلزی استفاده می‌شوند اما در قسمت داخلی دندان‌ها، یعنی در سمت زبان یا کام قرار می‌گیرند. روش زیبایی برای اصلاح نامرتب دندان ها، زیرا موقعیت آنها تشخیص آنها را دشوار می کند. کودکان بزرگتر یا جوانانی که نگران ظاهر خود هستند معمولاً این بریس های زبانی را انتخاب می کنند.

به دلیل مشکل در حفظ بهداشت دهان با بریس، این گزینه مفید است زیرا لکه روی دندان در سطح بیرونی قابل مشاهده نیست. درمان بیشتر از بریس های متصل به سطح جلویی دندان طول می کشد. برای کودکان کوچکتر با دندان های کوچکتر مناسب نیست. چون می تواند بر گفتار در طول دوره درمان تأثیر بگذارد.

بریس های فلزی

وسایل فلزی کوچک به هر دندان ثابت می شوند، در حالی که یک سیم فلزی از این براکت ها عبور و آنها را به هم متصل می کند. یک سیم روی براکت ها با نوارهای الاستیک محکم می شود. حرکت دندان مورد نظر با سفت کردن سیم هر جا که لازم باشد در فواصل زمانی معین امکان پذیر می شود. گزینه های مختلف الاستیک رنگی موجود است.

مطلب پیشنهادی : احساس طعم صابون در دهان با مصرف زیاد فلوراید

گزینه‌های پیشرفته‌ای مانند بریس‌های فلزی خودکار در دسترس هستند که نیازی به الاستیک ندارند، نیروی ثابتی را برای مدت طولانی‌تر ایجاد می‌کنند، ناراحتی را کاهش می‌دهند و دفعات ملاقات‌های دندانپزشکی را کاهش می‌دهند.

بریس های سرامیکی

آنها عملکرد مشابه مهاربندهای فلزی را دارد. نتیجه و مدت زمان درمان برای بریس های فلزی و سرامیکی یکسان است. بریس های سرامیکی از یک ماده شفاف یا همرنگ دندان برای ترکیب با رنگ دندان ساخته می شوند. سیمی که از روی براکت ها عبور می کند از جنس است که می توان آن را با مواد همرنگ دندان نیز پوشاند.

آنها ترجیحاً برای کودکان بزرگتر که نسبت به ظاهر خود آگاهتر هستند، کاربرد دارند. گزینه‌های پیشرفته‌ای مانند بریس‌های سرامیکی در دسترس هستند که نیازی به الاستیک ندارند، نیروی ثابتی را برای مدت طولانی‌تر ایجاد می‌کنند، ناراحتی را کاهش می‌دهند و دفعات ملاقات‌های دندانپزشکی را کاهش می‌دهند.

کاربردهای انواع بریس برای کودکان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بریس های تراز کننده شفاف در خانه برای کودکان

این نوع از بریس ها به ویزیت های مکرر دندانپزشکی نیاز ندارند. چندین گزینه ارزان و جعلی به صورت آنلاین در دسترس هستند که بی اثر هستند و باید از انتخاب آنها اجتناب کرد. برای اصلاحات جزئی مناسب است و ممکن است برای دندان های به شدت کج یا نامرتب موثر نباشد. آنها نباید خودسرانه استفاده شود مگر اینکه توسط یک متخصص دندانپزشکی توصیه شود.

بریس های اینویزیلاین برای کودکان

Clear aligners یک دستگاه ارتودنسی متحرک هستند. به صورت مجموعه ای از الاینرهای شفاف و متحرک موجود است که به حرکت دندان ها بر اساس نیاز فرد کمک می کند. از نظر زیبایی شناسی مناسب هستند. برای دو تا چهار ساعت در روز برای غذا خوردن، مسواک زدن قابلیت جابجایی دارند. برای کودکان ۱۱ ساله مفید است، به شرط اینکه تمام دندان های شیری آنها افتاده باشد.

اگر کودکان در مدت زمان توصیه شده آن ها را نپوشند، ممکن است آن طور که انتظار می رود کار نکنند. هر بار قبل از خوردن یا آشامیدن چیزی به جز آب باید برداشته شود. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است دندان ها و الاینرها لکه دار شوند و منجر به گیرکردن غذا و در نتیجه پوسیدگی شوند.

 

علل نیاز کودکان به بریس

علائم زیر ممکن است نشان دهنده نیاز کودک به بریس باشد:

  • ریزش دندان های شیری خیلی دیر یا خیلی زود
  • دندان های نامرتب، شلوغ یا کج
  • رویش دندان های جدید در موقعیت اشتباه
  • دندان های از دست رفته
  • داشتن دندان اضافی
  • دندان هایی که با یکدیگر تماس ندارند (اپن بایت)
  • وضعیتی که در آن دندان های بالا بیشتر از دندان های پایین به جلو بیرون زده اند (اوربایت)
  • دندان های پایینی بیشتر از دندان های بالا به جلو بیرون زده اند (آندربایت)
  • مشکل در خوردن یا گاز گرفتن
  • مکیدن شست یا استفاده از پستانک بالای شش سالگی
  • موقعیت نادرست فک
  • اختلال در مفصل گیجگاهی فکی
  • مواجهه با مسائل مربوط به عزت نفس یا اعتماد به نفس به دلیل ناهمواری دندان ها

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

نحوه اثرگذاری بریس ها برای کودکان

بریس ها برای مدت طولانی فشار ثابتی بر روی دندان ها وارد می کنند و این فشار به تدریج می چرخد ​​و دندان ها را حرکت می دهد. همانطور که دندان ها به موقعیت های جدید خود حرکت می کنند، حفره استخوانی هر دندان الیاف جدیدی را تشکیل می دهد که دندان را به استخوان متصل می کند و دندان را در موقعیت جدید محکم نگه می دارد.

سن مناسب جهت قرارگیری بریس برای کودک

طبق انجمن دندانپزشکی آمریکا، درمان ارتودنسی اغلب بین هشت تا چهارده سالگی شروع می شود. بنابراین، شروع درمان در حالی که کودک هنوز در حال رشد است می تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد. با این حال، بزرگسالان نیز می توانند از بریس استفاده کنند، اما ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا نتایج مشابهی بدست آید.

انجمن ارتودنتیست های آمریکا به همه کودکان توصیه می کند که در حدود هفت سالگی تحت ارزیابی ارتودنسی قرار گیرند. این به این دلیل است که در حدود هفت سالگی، کودکان ترکیبی از دندان های شیری و دائمی دارند. دندانپزشک پیشنهاد می کند که آیا کودک شما به درمان و نتیجه مورد انتظار نیاز دارد یا خیر؟

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ