باندینگ دندان و انواع آن

باندینگ دندان و انواع آن | بهترین جراح لثه اصفهان

آشنایی با باندینگ دندان و انواع آن

در این روش با استفاده از مواد رزین پلاستیکی و یا همان کامپوزیت نواقص دندان برطرف خواهد شد. ای مواد بسیار مقاوم و با دوام بوده و متناسب با رنگ دندان بیمار انتخاب می‌شود.در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان باندینگ دندان و انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین با هزینه‌ای بسیار کم می‌توانید در لبخند خود تغییراتی ایجاد نمایید.

دلایل انجام باندینگ دندان

دلایل بسیاری وجود دارد که این روش را به عنوان یکی از روش‌های رایج درمان دندان‌ها در نظر گرفته اند. این دلایل عبارت‌اند از:

  • این روش نیازی به آماده سازی پیشرفته ندارد و پزشک مستقیماً وارد عملیات اصلاح دندان خواهد شد.
  • مقرون به صرفه بودن این روش باعث می‌شود که بیماران زیادی با هزینه اندک لبخندی زیبا به دست آورند.
  • نتایج سریع در این روش منجر می‌شود که بیمار در انتظار زیبایی خود طی چند هفته نماند و می‌توانند بعد از پایان یک جلسه به نتایج دلخواه خود برسد.
  • این روش بر خلاف سایر روش‌ها همانند روکش گذاری، نیازی به عملیات چند مرحله‌ای ندارد و به دلیل عدم ملاقات پی در پی با پزشک بسیار رایج است.
  • باندینگ دندان روشی بدون درد بوده و تنها در صورت پر شدن سوراخ‌های پوسیدگی دندان ممکن است کمی درد احساس کنید که نیاز به داروی بی حسی است.

معرفی انواع روش‌های باندینگ

در ادامه به معرفی دو روش از این نوع درمان خواهیم پرداخت که عبارت‌اند از:

باندینگ دندان مستقیم

در این روش مواد کامپوزیت‌هایی که به رنگ سفید و یا رنگ دندان‌ها هستند، به صورت مستقیم و با سطح تهاجم بسیار کم در قسمت‌های آسیب دار و ترک دار دندان قرار می‌گیرند. به همین دلیل به این روش باندینگ دندان مستقیم می گویند.

باندینگ دندان چسبنده

در این روش دندانپزشک در ابتدا سطح دندان‌ها را با استفاده از مواد اسیدی زبر می‌کند و مواد کامپوزیت را بر روی آن قرار می دهد و فرم می‌دهد. سپس توسط پرتویی آن را در جای خود سفت می‌کند و تا زمان رسیدن به ظاهری مطلوب این فرایند تکرار می‌شود.

در مرحله بعدی به جهت هم سطح شدن دندان با سایر دندان‌ها مواد را صیقل می‌دهد. هدف از این روش بیشتر به جهت روکش گذاری دندان، لمینت دندان، بریج، و اینله و آنله است.

طول عمر باندینگ دندان چقدر است؟

طول عمر این روش به بهداشت دهان شما مرتبط بوده که معمولاً این روش دارای طول عمری ۵ الی ۱۰ ساله است که پس از آن نیاز به ترمیم مجدد خواهند داشت. در بعضی مواقع ممکن است لکه‌هایی بعد از یک سال کامپوزیت بر روی دندان‌ها ایجاد شود که نیاز به اصلاح مجدد دارند. در صورت مراقبت از باندینگ نیازی به تعویض آن‌ها ندارید. پزشک شما می‌تواند با ترمیم مجدد کارایی اولیه باندینگ را برگرداند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

روش درمان از طریق باندینگ دندان چگونه است؟

در جلسه مشاوره روش درمان باندینگ دندان، پزشک معالج ابتدا به کمک عکس رادیولوژی بیمار، او را از مشکلاتی که دارد مطلع می‌سازد. همچنین به بیمار می‌گوید که آیا این روش مناسب او است یا بیمار نیاز به روشی مدت دار در درمان خود دارد.

در این روش همانند سایر روش‌های درمانی نیازی به آماده سازی دندان نخواهید داشت از این رو نیازی به داروی بی حسی ندارید و تنها از کامپوزیت برای پر کردن پوسیدگی دندان استفاده خواهد شد که پس تعیین رنگ دندان، کامپوزیت‌های دندانی مطابق همان رنگ دندان برای شما قرار داده می‌شود.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

علل پوسیدگی دندان

انواع رنگ روکش دندان

ماندگاری ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ