ماندگاری ایمپلنت دندان

ماندگاری ایمپلنت دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

عوامل موثر در ماندگاری ایمپلنت دندان

شاید شما نیز شنیدید که طول عمر ایمپلنت دندان ۲۵ سال یا بیشتر است. این پاسخ تا زمانی صحیح باقی خواهد ماند که شما بتوانید به خوبی از آن مراقبت کنید. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان ماندگاری ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای اینکه ایمپلنت دندان شما به یک ایمپلنت دائمی تبدیل شود به رعایت عوامل زیر بستگی دارد:

• شرایط نگهداری ایمپلنت
  • سبک زندگی و سلامت جسمانی شما
  • پرهیز از جویدن یا گاز گرفتن اشیا یا خوراکی های سفت از جمله انتهای خودکار یا مداد و پرهیز از باز کردن اشیاء با دندان خود.
  • چگونگی مراقبت از ایمپلنت دندان خود و مسواک به همراه استفاده از نخ دندان به صورت روزانه و ملاقات با دندانپزشک خود در بازه های زمانی ۶ ماهه
  • توانایی دندانپزشک شما در انجام عمل ایمپلنت: افراد خبره به خوبی می دانند که شرایط استخوان فک شما چگونه است و اینکه آیا توانایی انجام ایمپلنت برای شما وجود دارد یا خیر.
  • پرهیز از استعمال سیگار شدید چراکه باعث جمع شدن پلاک و در نهایت تجمع عفونت می شود و عفونت هم که به ریشه دندان برسد باعث پوسیدگی و التهاب لثه و لق شدن ایمپلنت می شود

بررسی عوامل کاهش عمر ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک روش دائمی برای درمان دندان از دست رفته است و در بیش از ۹۵% مواقع با موفقیت به پایان می رسد. البته در برخی از مواقع نیز با شکست روبرو می شود. به طور کلی چهار علامت رایج وجود دارد که نشان می دهد ایمپلنت دندانی شما با شکست مواجه شده است:

• تورم و التهاب لثه
  • درد یا ناراحتی شدید
  • احساس طعم بد در دهان
  • لق شدن ایمپلنت و حرکت آن در دهان

مراحل جراحی کاشت ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

مهم ترین دلایل شکست ایمپلنت دندان

برای اینکه ایمپلنت دندان با شکست روبرو شود عوامل مختلفی می توانند در آن دخیل باشند. سلامت بیمار، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از یک پزشک غیرمتخصص همگی از جمله دلایل روبرو شدن با شکست ایمپلنت دندان هستند. در ادامه برخی از مهم ترین دلایل شکست ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی یا کسانی که مبتلا به سرطان هستند  بیش از سایرین در معرض شکست  ایمپلنت است. اقدامات ضعیف بهداشت دهان و دندان نیز منجر به نارسایی ایمپلنت دندان می شوند. زمانی که از ایمپلنت دندان استفاده می کنید، باید به مانند دندان های واقعی خود، دائما از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. در صورتی که بهداشت دهان و دندان رعایت نشود، التهاب لثه طبیعی ترین اتفاقی است که رخ می دهد و در نتیجه آن بیماری های پریودنتال سبب از بین رفتن ایمپلنت خواهد شد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

بیماری های لثه می توانند منجر به تحلیل یا آتروفی یا عقب رفتن لثه شوند. و در نهایت سبب می شوند که ریشه دندان در معرض دید قرار بگیرد. و به تدریج بافت لثه ها از بین می رود و ایمنی آن ها در بافت لثه به طور کامل از بین برود. جلوگیری از التهاب و بیماری لثه پریودنتال بهترین روش برای افزایش طول عمر ایمپلنت دندان است.

التهاب لثه، خونریزی و درد هنگام مسواک یا استفاده از نخ دندان از علائم و نشانه های بیماری لثه است. برای اطمینان از ماندگاری دندان های طبیعی خود و همچنین ایمپلنت دندانتان، به محض مشاهده هر یک از این علائم به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید از تشدید آن جلوگیری کنید.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

ترمیم دندان های شیری کودکان

علل پوسیدگی دندان