جرم گیری لثه چیست؟

جرم گیری لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

آیا لثه را هم میتوان جرمگیری کرد؟

بهداشت دهان و دندان در کنار ایجاد زیبایی، عاملی برای حفاظت از دندان ها و مراقبت از آنان در دراز مدت می باشد. به همین خاطر نه تنها باید به خود دندان توجه کرد که باید به لثه ها، لب، شرایط ظاهری زبان، بوی دهان و … نیز اهمیت بدهیم. اما یکی از مواردی که در زمینه بهداشت دهان و دندان به آن توجه می شود و جنبه زیبایی هم دارد، جرم گیری لثه است. خیلی از ما عبارت جرم گیری را به تنهایی شنیده ایم. و یا در مورد جرم گیری دندان مواردی را می دانیم. اما ممکن است پزشکی برای شما جرم گیری لثه را تجویز کند.

جرم گیری لثه چیست؟

برای اینکه باکتری ها و همچنین پلاک های ایجاد شده در حد فاصل و یا میان دندان ها و لثه از بین برده شود، از روش درمانی به نام جرم گیری لثه استفاده می شود. چرا که در برخی موارد فاصله و فضای بین دندان و لثه بسیار زیاد و عمیق می شود و این امر موجب می شود که جرم زیادی وارد آن شود و بخاطر ماندگاری در این فضا، بافت های لثه و دندان را دچار آسیب نماید. در چنین مواردی با انجام جرم گیری لثه ابتدا رسوبات را بر طرف می کنند. و در نهایت به از بین بردن فضای ایجاد شده می پردازند.

مزایای جرم گیری لثه

حالا که با تعریف اولیه جرمگیری لثه آشنا شدیم، باید ببینیم مزایای این روش در همین سطح برطرف کردن جرم است و یا موارد بسیار بیشتری را شامل می شود؟

از مهمترین این مزایا می توان موارد زیر را نام برد:

  1. درمان لثه : در واقع می توان گفت که با جرم گیری به نحوی شما لثه را از شرایط بحرانی که در آن قرار گرفته است نجات می دهید. چرا که در زمان بروز مواردی مانند عفونت لثه و سایر بیماری های پریودنتال، پزشک فورا برای فرد جرمگیری لثه را تجویز می کند. این فرآیند کمک می کند که جرم و رسوب زیر لثه که عامل عفونت هستند، از بین بروند.
  2. جلوگیری از خراب شدن دندان ها : مورد بعدی که حاصل نتیجه جرم گیری لثه است، جلوگیری از خراب شدن دندان ها می باشد. چرا که با حذف عامل عفونت زا در محل لثه، مانع آن خواهید شد که عفونت وارد ریشه و اطراف دندان شود. انتقال عفونت به ریشه دندان، استخوان فک و سطح دندان، می تواند مشکلات بسیار ناگواری را برای فرد بوجود بیاورد. که نیاز به عصب کشی و حتی کشیدن دندان احساس شود.
  3. ایجاد زیبایی : لثه های صاف، یک دست و با رنگ شفاف به زیباتر دیده شدن دندان ها کمک می کند. اینکه این لثه ها دچار عفونت باشند و از شفاف به تیره تغییر رنگ بدهند، نه تنها زیبایی دهان فرد را دستخوش تغییرات می کنند، که اعتماد به نفس فرد نیز پایین می آید.
  4. برطرف کردن بوی بد دهان : برای ایجاد بوی بد دهان عوامل مختلفی وجود دارد مانند وضعیت تغذیه و عملکرد دستگاه گوارش، وضعیت سلامتی بدن، عفونت های مختلف در مسیر گلو تا معده و … که عفونت های ایجاد شده در دهان نیز از جمله این موارد می باشد. یکی از این عفونت ها، عفونت لثه است که هرچند به مقدار کم اما عاملی است تاثیرگذار. و با انجام جرم گیری لثه این عفونت و بوی آن برطرف خواهد شد.

جرم گیری لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

هزینه جرم گیری لثه چقدر است؟

جرمگیری لثه از جمله روش های درمانی خدماتی می باشد که برای افراد مختلف با توجه به شرایط ایجاد شده، متفاوت است. در واقع میزان هزینه انجام این کار با توجه به شرایطی مانند نوع بیماری و عفونت، میزان رشد آن، وضعیت بیماری پریودنتال که اتفاق افتاده است، شرایط مطب و کلینیک، توانایی متخصص و مواردی مانند منطقه و شهر کلینیک، تعیین می گردد.

در کنار موارد گفته شده، اینکه فرد برای رسیدن به نتیجه نهایی درمان، چند جلسه مراجعه باید داشته باشد. و آیا استفاده از روش های درمانی جانبی نیز در کنار جرم گیری لثه الزامی و ضروری است یا خیر از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه جرم گیری لثه می باشد.

 

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.


مطالب پیشنهادی دکتر حسین برجیان (بهترین دندانپزشک اصفهانبهترین جراح لثه اصفهانبهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان):

علت بوجود آمدن تیرگی لثه(2)

درمان انواع بیماری لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ