جلوگیری از تحلیل استخوان فک

جلوگیری از تحلیل استخوان فک | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

آیا پیوند استخوان بهترین درمان تجزیه استخوان است؟

بله،پیوند استخوان (Bone Grafting) یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای درمان تجزیه استخوان فک محسوب می‌شود. این روش در مواردی که استخوان فک به حدی تخریب شده است که نمی‌توان از ایمپلنت یا پروتز استفاده کرد، بسیار کارآمد و موثر است.

در روش پیوند استخوان، جراح به استخوان‌های فک تخریب شده، با افزودن مواد پیوندی (مانند استخوان مصنوعی، استخوان خود فرد یا مواد بیولوژیکی) به این منطقه، بازسازی و تقویت استخوان فک را انجام می‌دهد. این مواد پیوندی کمک می‌کنند که استخوان جدید تولید شود و بهبود بخشی از تخریب‌های استخوانی صورت گیرد.

بسته به میزان تخریب استخوان و شرایط فرد، نوع و مقدار مواد پیوندی مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد. این روش در ایجاد پایه قوی‌تری برای نصب ایمپلنت‌ها، جلوگیری از تغییرات شکل چهره، و افزایش کیفیت عملکرد دهان و دندان‌ها بسیار مؤثر است.

آیا پیوند استخوان برای همه روش های کاشت ایمپلنت نیاز است؟

خیر، پیوند استخوان برای همه موارد لازم نیست. تعیین نیاز به این روش درمانی به عوامل مختلف و همچنین تشخیص متخصص ایمپلنت بستگی دارد. این روش معمولاً در مواردی اجرا می‌شود که استخوان فک به حدی تخریب شده است که نمی‌توان از ایمپلنت‌ها یا پروتزها استفاده کرد و نیاز به تقویت و بازسازی استخوان فک وجود دارد.

فاکتورهایی که تعیین‌کننده نیاز به پیوند استخوان هستند عبارتند از:

  1. میزان تخریب استخوان
  2. نوع ایمپلنت یا پروتز مورد نیاز
  3. شرایط لثه بیمار
  4. اهداف درمانی فرد: اگر شخص بهبودی در عملکرد دهان و دندان‌ها، اصلاح شکل چهره و بهبود کیفیت زندگی می‌خواهد.

مثلاً در مواردی که فرد نیازمند کاشت دندان به صورت ایمپلنت all on x، یعنی نصب و کاشت دندان به صورت قوس کامل فکی است. ممکن است در مواردی نیاز به پیوند استخوان نباشد. چون تنها 4 یا 6 پایه در استخوان قرار داده می‌شود. و بعد پروتز یک تکه دندانی بر روی آن قرار می‌گیرد.

جلوگیری از تحلیل استخوان فک | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

چگونه از تحلیل استخوان فک جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از تجزیه و تحلیل استخوان فک، رعایت مراقبت‌های دندانی و ترمیمی مهم و اساسی است. ابتدا، بهتر است روزی دو بار به مدت حداقل دو دقیقه مسواک بزنید و همچنین روزانه یک بار از نخ دندان استفاده کنید. مراجعه دوره‌ای به دندانپزشک برای معاینه و تمیزکاری حرفه‌ای نیز ضروری است.
اما اگر یک یا چند دندان را از دست داده‌اید، روش‌های فوق برای جلوگیری از تحلیل استخوان فک و تجزیه آن موثر نخواهد بود. در این صورت، بهترین راه حل برای کاهش اثرات تجزیه استخوان فک، استفاده از ایمپلنت دندان است.

به عنوان راهکاری کارآمد و معتبر، با مشاوره و مراجعه به یک متخصص ایمپلنت دندان حرفه‌ای، کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهید.

در صورتی که جایگزینی دندان‌های خود را به تاخیر انداخته‌اید و استخوان فک شما از دست رفته‌است، متخصص ایمپلنت دندان می‌تواند جراحی پیوند استخوان را برای کاشت ایمپلنت دندان انجام دهد.

 

 

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.


مطالب پیشنهادی دکتر حسین برجیان (بهترین دندانپزشک اصفهانبهترین جراح لثه اصفهانبهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان):

عوارض تحلیل و از دست رفتن استخوان فک چیست؟

مراقبت های بعد از پیوند استخوان فک

چگونه می توان درد ناشی از پیوند استخوان فک را کاهش داد؟

روش‌های درمان اختلال مفصل گیجگاهی فکی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ