روش های درمان تیرگی دندان ها

روش های درمان تیرگی دندان ها | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی روش های درمان تیرگی دندان ها

برخی از گزینه های درمانی که برای سفید کردن دندان ها انجام می شوند بر روی دندان های زرد به جای تیره بهتر عمل می کنند. با این حال، این روند های درمانی هنوز هم می توانند بر روی دندان های تیره تاثیر مثبتی داشته باشند. میزان این تاثیر تا حد زیادی به تیره بودن دندان ها و علت تیرگی شدن آنها بستگی دارد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان روش های درمان تیرگی دندان ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر دندان‌های شما با استفاده از تتراسایکلین لکه‌دار شده‌اند، درمان‌های سفیدکننده ممکن است نتیجه مناسبی را برای همه دندان‌ها به همراه نداشته باشند. یک فرد معمولاً نمی تواند دندان های سیاه را حتی با بهترین مراقبت های خانگی درمان کند. در عوض، دندان های سیاه نیاز به توجه یک متخصص دندانپزشکی دارند. دندانپزشک دندان های شما را معاینه می کند. علل زمینه ای سیاهی دندان های شما را مشخص کرده و درمان هایی را توصیه می کند.

اگر تارتار علت اصلی سیاهی دندان باشد، دندانپزشک ممکن است سعی کند تارتار را با استفاده از ابزارهای خاص از بین ببرد. گزینه های درمانی شامل جرمگیرهای دستی هستند که به طور ویژه برای خراش پلاک و جرم دندان از روی دندان طراحی شده اند. گاهی اوقات، دندانپزشک ممکن است نیاز به استفاده از ابزار ارتعاشی خاصی داشته باشد که می تواند تارتار را از هم جدا کند. این ابزارها به عنوان ابزار اولتراسونیک شناخته می شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

متأسفانه برخی مواقع وجود دارد که دندانپزشک نمی تواند دندان های سیاه را به تنهایی با ابزار از بین ببرد. این زمانی درست است که پوسیدگی دندان علت اصلی آن باشد. گاهی اوقات دندانپزشک می‌تواند پوسیدگی را از بین ببرد و در سوراخی که پوسیدگی وجود دارد، پرکننده قرار دهد. اگر پوسیدگی دندان به عاج یا مواد داخلی زیر مینای دندان رسیده باشد، ممکن است به روکش نیاز داشته باشید. روکش یک لایه معمولی به شکل دندان است که دندانپزشک می تواند روی دندان پوسیده ای که از مواد پوسیده پاک شده است قرار دهد. این فرآیند به عنوان عصب کشی شناخته می شود. گاهی اوقات ممکن است دندان به قدری آسیب دیده یا پوسیده شود که نتوان آن را نجات داد. در این موارد، دندانپزشک ممکن است کشیدن دندان را توصیه کند.

بهترین راه های درمان تیرگی لثه | بهترین جراح لثه اصفهان

زمان مراجعه به دندانپزشک برای تیرگی دندان

در صورتی که تیره شدن دندان های شما ناشی از موارد و شرایط زیر باشد بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید:

  • درد یا حساسیت در یک یا چند دندان دارید.
  • لثه های شما متورم، حساس یا خونریزی می کنند.
  • یک یا چند دندان تغییر رنگ داده یا لکه دار به نظر می رسند.

درمان های خانگی رفع تیرگی دندان

در صورت تیرگی دندان بهتر است در مرحله اول به دندان پزشک خود مراجعه کنید. اما برخی راهکارهای درمانی برای رفع آن در خانه هم وجود دارند که می توانید امتحان کنید، از جمله:

  • مسواک زدن با خمیر دندان های سفید کننده
  • مسواک زدن با سفید کننده های طبیعی دندان مانند جوش شیرین
  • کیت های نوار سفید کننده دندان در خانه
  • کیت بلیچینگ خانگی که توسط دندانپزشک شما تهیه شده و حاوی محلول سفید کننده و محافظ دهان است.
  • سفید کردن دندان های حرفه ای در مطب، که معمولاً از مقادیر بیشتری از مواد فعال مورد استفاده در کیت ها یا نوارهای خانگی استفاده می کند و ممکن است شامل درمان با نور لیزر باشد.
  • روکش‌های دندانی که روکش‌های نازک کامپوزیت یا چینی نیمه دائمی هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند.

پیشگیری از خشکی مزمن دهان که می تواند به دلیل مصرف برخی داروها یا داشتن یک بیماری زمینه‌ای که باعث خشکی دهان می‌شود (بزاق و رطوبت باکتری‌های مضر را از بین می‌برد، بنابراین افرادی که دهان خشک دارند احتمال پوسیدگی بیشتر است). دندان هایی که تیره می شوند ممکن است حتی با گزینه های درمانی مناسب هنوز هم به رنگ اولیه برنگردند. در صورتی که درمان های خانگی موثر نباشد، دندانپزشک شما ممکن است بلیچینگ یا روکش در مطب را توصیه کند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

نکات مراقبتی در جراحی برداشتن دندان عقل

مزایا و عوارض فلوراید تراپی

مزایا و عوارض باندینگ دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ