عوامل بروز عفونت در روکش دندان

عوامل بروز عفونت در روکش دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

عوامل بروز عفونت در روکش دندان چیست؟

اگر قبل از قرار دادن روکش دندان، درمان ریشه برای دندان انجام نشده باشد، دندان همچنان عصب‌هایی دارد که به آن وارد می‌شوند. روکش شما ممکن است به عصب آسیب دیده فشار وارد کند و در صورت بروز عفونت، می‌تواند باعث درد شود. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به بررسی عوامل بروز عفونت در روکش دندان خواهیم پرداخت.

یک علت عفونت می‌تواند پر شدگی نادرست قبلی باشد که ممکن است نشت داشته باشد و در نتیجه باکتری‌ها ریشه عصب را دچار عفونت کنند. اگر احساس درد و ناراحتی در دندان‌های خود دارید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندانپزشک بتواند سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی کند و راه حلی برای مشکل به شما ارائه دهد.

نشانه های عفونت روکش دندان

برخی از علائم عفونت در زیر روکش دندان شما ممکن است شامل این موارد باشد:

• درد هنگام گاز گرفتن
  • تورم لثه‌ها
  • حساسیت دندان

تجربه عفونت خوشایند نیست و به محض شروع علائم اولیه باید به ناحیه تحت عفونت رسیدگی کنید. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، سریعاً با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا یک وقت درمان ریشه برای شما تعیین کند.

مطلب پیشنهادی : درمان بیماری های لثه با جراحی فلپ لثه

عوامل آسیب به روکش دندان

برخی از افراد بر این باورند که چون دندان آن‌ها روکش دارد، دیگر در معرض بیماری‌های دندانی نیستند. در حالی که، به هیچ وجه اینطور نیست. روکش‌ها به اندازه دندان‌های دیگر حساس هستند. عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند باعث درد دندان، حساسیت یا عوارض “بایت” شود. در اینجا دلایل رایج عفونت روکش دندان مطرح شده است:

عدم تناسب سایز روکش دندان

نکته اصلی برای روکش دندان این است که یک سطح گاز گرفتن جدید برای شما فراهم کرده و دندان شما را با مواد محکم و جدیدی بپوشاند تا کامل به آن متصل شود، از آن محافظت کند و ظاهر آن دندان را به بهترین حالت برساند. دندانپزشک با برداشتن یک لایه نازک، دندان شما را برای روکش جدید آماده می‌کند تا روکش دندان، حجم توده‌ای یا ارتفاعی به دندان شما اضافه نکند. علیرغم تمام دقت‌هایی که در طراحی روکش و اندازه کاملاً مناسب آن انجام می‌شود، گاهی اوقات ممکن است یک روکش روی دندان شما خیلی بلند باشد. در مورد سطوح جویدن دندان، کوچکترین عدم تناسب روکش می‌تواند باعث ناراحتی هنگام گاز گرفتن یا جویدن شود.

اگر درد مربوط به روکش شما هنگام جویدن یا گاز گرفتن اتفاق افتاد، با دندانپزشک تماس بگیرید تا بتواند تنظیمات لازم را در سطح جویدن روکش شما ایجاد کنند.

علل ایجاد لکه و زرد شدن در روکش دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

ملتهب بودن عصب دندان

در بعضی موارد، درد دندان روکش شده مربوط به روکش نیست بلکه به ریشه دندان مربوط می‌شود. عفونت‌های پیشرفته دندان می‌تواند باعث آسیب و التهاب پالپ (عصب) دندان شود. علائم عفونت پیشرفته که ممکن است نیاز به درمان ریشه داشته باشد شامل موارد زیر است:

• درد شدید هنگام جویدن
  • درد طولانی مدت دندان در واکنش به دمای گرم و سرد
  • تغییر رنگ دندان
  • طعم ناخوشایند دهان
  • لثه‌های نرم و متورم در اطراف دندان
  • آبسه یا ترشح چرک در اطراف دندان و لثه آسیب دیده

اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، بلافاصله با یک دندانپزشک تماس بگیرید. علائم ممکن است ارتباط خیلی کمی‌ با روکش شما داشته باشد، اما ممکن است نشان دهنده یک عفونت جدی باشد که با یک فرآیند درمان ریشه بدون درد – بله، بدون درد – برطرف می‌شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

تحربک شدن بافت لثه

آماده سازی و قرار دادن روکش دندان یک روش ساده و سرراست است که تقریبا بدون عارضه انجام می‌شود. با ذکر این نکته که یک فرآیند دندانپزشکی است که دندان شما را درگیر می‌کند و حتی می‌تواند لثه‌های شما را در قسمتی که روکش با آن‌ها تماس پیدا می‌کند، تحت تأثیر قرار دهد. اگر در روزهای اول پس از قرار دادن روکش جدید دچار ناراحتی شدید، ممکن است صرفا نتیجه تحریک، التهاب و حساسیت لثه باشد.

برای رفع هرگونه درد و ناراحتی، از داروهای مسکن بدون نسخه که حاوی ایبوپروفن هستند استفاده کنید. در صورت ادامه تحریک، برای مشاوره بیشتر با دندانپزشک تماس بگیرید.

داشتن دندان قروچه

درد در ناحیه تحت درمان دندانپزشکی – چه جدید و چه قدیمی‌ – و همچنین آسیب به روکش‌ها یک علامت معمول از وضعیتی به نام دندان قروچه در خواب است. دندان قروچه در خواب به این معنی است که فک خود را محکم فشرده می‌کنید و دندان‌های خود را روی هم می‌کشید. (ممکن است در زمان بیداری نیز اتفاق بیفتد.) فشار غیر طبیعی فک بسته شده و دندان قروچه آنقدر شدید است که به روکش دندان آسیب می‌رساند و باعث درد در دندان‌ها، فک، صورت، گردن و حتی سردرد و اختلال در خواب می‌شود.

بسیاری از مردم نمی‌دانند که دندان قروچه در خواب را تجربه می‌کنند و این علائم را به علل گسترده دیگری نسبت می‌دهند. اگر همراه با هر یک از علائم دیگر، در ناحیه روکش جدید درد دارید، همه این علائم را در اسرع وقت با دندانپزشک در میان بگذارید. دندانپزشک شما می‌تواند چندین گزینه را برای محافظت از روکش شما و کاهش عادات دندان قروچه و علائم مرتبط با آن پیشنهاد کند. یک راه حل ساده می‌تواند استفاده از نایت گارد مناسب و سفارشی و یا تغییرات جزیی در سطح جویدن دندان‌ها باشد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

• صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.