نکات مراقبتی برای داشتن لثه ای سالم

نکات مراقبتی برای داشتن لثه ای سالم | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی نکات مراقبتی برای داشتن لثه ای سالم

زمانی که بحث سلامت دهان و دندان پیش می آید باید به سلامت لثه ها نیز توجه داشته باشیم.در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان نکات مراقبتی برای داشتن لثه ای سالم را مورد بررسی قرار می دهیم. متاسفانه بیشتر افراد در بحث دهان و دندان نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند. حتی اگر دندان های سالمی داشته باشید بدون هیچگونه مشکلی باز هم نمی توانید از بیماری لثه در امان باشید. روش های بسیار ساده ای برای پیشگیری از بیماری های لثه وجود دارد که افراد می توانند با انجام آن ها لثه های سالمی داشته باشند.

کشیدن نخ دندان

استفاده از نخ دندان حداقل یکبار در روز باعث می شود خرده های غذایی که به وسیله مسواک از دهان خارج نمی شوند را با استفاده از نخ دندان خارج کنید. مهم نیست در چه ساعتی از شبانه روز نخ دندان استفاده می کنید فقط این کار را انجام دهید. هنگام کشیدن نخ دندان دقت کنید و همه خرده های غذا را از لابه لای دندان ها خارج کنید اما مواظب باشید که باعث خونریزی لثه ها نشوید.

پاکسازی دندان ها به شکل منظم

افرادی که به شکل منظم به دندانپزشکی مراجعه می کنند می توانند خیلی سریع علائم بیماری لثه را تشخیص دهند. این امر موجب می شود که پیش از اینکه بیماری شدت پیدا کند نسبت به درمان آن اقدام کنند. با استفاده از پاکسازی دندان رسوباتی را که بر روی دندان ها وجود دارد را از بین ببرید. استفاده از این روش یک راه حل است تا پلاک هایی که در زمان کشیدن نخ دندان و مسواک زدن از بین نرفته اند را از بین ببرند. افرادی که به آماس و التهاب لثه دچار هستند می توانند با پاکسازی منظم و نخ دندان کشیدن و مسواک زدن منظم این پلاک ها را از بین ببرند.

ترک سیگار

یکی از مواردی که ارتباط بسیار قوی با بیماری لثه دارد سیگار کشیدن است. با توجه به اینکه سیگار کشیدن و استعمال دخانیات موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. استفاده از آن باعث می شود که مقابله با عفونت دندان برای بدن سخت شود. استفاده از سیگار موجب می شود که بعد از آسیب دیدن لثه ها بازسازی بافت آن ها بسیار سخت شود.

مقایسه کاربردهای کامپوزیت و بلیچینگ دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

مسواک زدن دو بار در روز

پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید این امر موجب می شود غذاهایی که در میان دندان و لثه ها گیر کرده است بیرون بیاید و از ایجاد پلاک ها جلوگیری شود. در هنگام مسواک زدن دندان ها زبان را هم تمیز کنید. به این دلیل که پرزهای زبان محل مناسبی برای تجمع باکتری ها می باشد. از یک مسواک مناسب دندان هایتان استفاده کنید.

استفاده از مسواک های برقی برای از بین بردن پلاک ها به مراتب کاربردی تر از مسواک های دستی است. قسمت سری مسواک های برقی را هر چند وقت یکبار تعویض نمایید به این دلیل که پس از استفاده دچار ساییدگی می شوند.

مصرف خمیر دندان های حاوی فلوراید

خمیردندان های مختلفی در بازار وجود دارند که برندهای سازنده شان ادعا دارند که می توانند التهاب لثه را کاهش دهند. اما نکته مهم در اینجا انتخاب یک خمیردندان براساس مهر و تایید بهداشت است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

استفاده از دهانشویه های درمانی

دهانشویه های درمانی را می توانید از داروخانه ها خریداری کنید. این محصولات باعث می شوند که التهابات لثه ها کاهش پیدا کند. این دهان شویه ها موجب می شود که دهان تان را شستشو دهید و در کنار آن به از بین بردن باقی مانده ها و ذرات غذا کمک می کند. می توانید ابتدا مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید سپس از دهانشویه ها استفاده کنید.

امکان درمان انواع بیماری لثه

بیماری لثه قابل درمان نیست اما می توانید با استفاده از درمان مناسب آن را کنترل کنید. زمانی که این بیماری پیشرفت کند این بیماری نمی تواند درمان شود. در صورتی که بافت لثه ها از بین برود دیگر بافت ها قابل بازگشت نخواهند بود. در صورتی که درمان لثه به درستی صورت بگیرد عفونت بیماری لثه کاهش پیدا می کند و امکان دارد استخوان ها و بافت تا حدودی بازسازی شوند. البته مسئله ی ژنتیک هم بر روی این موضوع تاثیر دارد. به این دلیل که برخی افراد به صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به نوعی از بیماری پریودنتیت می باشند.

یک مرحله از این بیماری وجود دارد که آن را با عنوان ژنویویت می شناسند و این بخش کاملا برگشت پذیر می باشد. در صورتی که بیماری لثه به موقع تشخیص داده شود و مسواک زدو و نخ دندان کشیدن به صورت منظم انجام بگیرد امکان درمان وجود دارد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

تفاوت های پوسیدگی و تغییر رنگ دندان

درمان های خانگی برای زخم های دهان

خطرات و عوارض باقی ماندن ریشه در لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ